|
Sida 9 av 19
|
|
|---|---|
|
OK Jag trodde att det alltid står "individual" på tröslellisterna. Detta verkar vara någon specialserie gjord för Japan Länk /Mats J |
|
|
Individual på tröskellisterna kom senare vad jag vet finns inte sådana lister till E32/E34 däremot kunde man beställa dörrhandtag med texten BMW Individual, men det var som sagt ett enskilt tillval. Min fars 530iA-01 har instegslister med texten Individual. Stephan |
|
|
Länk Årets klipp på e32 marknaden? |
|
|
Vad lustigt! Den vita 750:in är en kompis pappas bil, det var när jag precis hade köpt min 750 som jag var där på fest och såg den utanför, frågade Emma som dottern heter vem på festen som körde 750 och berättade att det var deras bil och hon brukade köra den ibland men tyckte bättre om v70:in... Vi är inte så bra vänner hon och jag;) Hur som helst reagerade jag inte på att bilen var speciellt fin men det var höst och säkert otvättad då jag tog ett snabbt varv och sen in och korka upp. Billigt om det stämmer synd att det inte är skinn bara! Mvh Fabian. |
|
|
Gillade också den vita. Annars så är det ju ett riktigt fynd här på powerbörsen :-) Länk |
|
| En vit 7:a med tygklädsel?! Skärp er!! ;-)) | |
| Plyschklädseln i E32:orna är faktiskt riktig fin. Ta en titt på Bruce Willis rullen "The last boyscout" innan du dissar en vit E32:a :-) | |
|
Vit 7:a är kungligt. Förskräckligt sällsynt. Skulle dock inte vilja ha en vit bruksbil men på en sån här gammal specialare kan det passa bra. Men hade föredragit indigo-blått läder istället för tyg. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Länk | |
|
M.A.: Den var riktigt snygg, såg den igår. Nästan så man blir sugen... Verkar fräsch för sina mil också. |
|
|
Jag har en vit sjua. Förlängd. Gillar den skarpt. Men den har tyvärr förfallit en del. Har låtit den stå ett år. Har regnat in lite. Läcker i rutan. Det börjar komma rost i dörrarna. En del lampor är döda i displayen och fläkten fungerar ej. Misstänker fukt. Det gör ont i hjärtat. Men jag har ingenstans att varken bevara den eller plocka ner den och laga felen. Det är synd. Jag vet inte om den är värd att bevara. Men jag tror den går att få i fint skick igen med en seriös ägare och några timmars jobb. Den går underbart i motor och växellåda. |
|
|
Skit på e32 marknaden... Ja herrejävlar, finns det något annat? De senaste månaderna har jag letat e32, främst 740 alt. 735 men det tycks inte finnas några bra exemplar kvar. Uppgiven suck... Var och kollade på en 740 som hade kalasfin inredning i beige skinn. Följande saker hindrade mig att köpa: Invändigt: Instrumentbelysningen fungerade inte, airbaglampan var tänd konstant, passagerarairbagluckan var deformerad (ålderstecken, eller?). Utvändigt: Kraftigt rostangripen nederkant på baklucka, rost på dörrar och i dörrkanter, rost i domkraftsfästen, anmärkningsvärt mycket lackskador på huv. Dessutom var ljuddämparen efter katakysator lagad med ungefär ett kilo ljuddämpartätningsmassa. Kraftiga vibrationer vid provkörning, vågade inte köra mer än 80km/h. Ingen affär, dock trevlig säljare, BMW entusiast. Var även och kollade på en 740 hos en bilhandlare i kristianstad (amigos bil, föga förtroendeingivande), hade inga stora förhoppningar men det kostar ju inget att titta. Har sett denna bilen på blocket hela sommaren i Ronneby vill jag minnas. Kraftigt rostangripna skärmkanter bak men när den till slut såldes hade den fått nya kromade skärmkanter, mumma för ögonen... Två dagar efter att den såldes dök den upp på blocket igen i kristianstad för att ca en vecka senare hamna hos "amigos bil". Åkte dit för att kolla och konstaterade snabbt följande ang. utsidan: Repig lack, spår efter omlackeringar lite varstans, rejäl rostbubbla under höger bakljus, buckla på taket (hur lyckas man?), naturligtvis rejält rostig undr de kromade skärmkanterna osv. Allmänt smutsig interiör vilket jag inte tycker passar sig i en 7-serie. En man kom ut från verkstaden och frågade om jag ville kolla på bilen, han låste upp och hoppade in och startade. Checkconrol varnade för "kuhlwasserstand" vilket inte rörde mekanikern i ryggen, han sätter sig och börjar fullgasvarva med kall motor och skiner upp som en sol i ansiktet! Efter ca en minuts tokgasande fick jag nog och åkte därifrån. Vad i helvete är det som driver dessa människor? Var och kollade på en 735 för en stund sedan. Enligt säljare var det mycket lite rost och fin interiör bla bla bla... Handflatsstora rostområden vid bakskärmar och huv, div bulor, skrapade trösklar, lösa paneler invändigt, kablart som hängde löst vid stereon osv. AAARGH! Detta är några exempel på objekt som först verkat någorlunda intressanta i annonser och vid kontakt med säljare. Att leta e32 börjar kännas som sökandet efter den heliga graalen. Jag söker inte en bil i nyskick men det måste ju finnas något mer än "häckig och rostig" eller "utställningsskick". Jag blir besviken när jag inser hur många tycks behandla sina e32or, särskilt med tanke på vilken oerhört ståtlig bil det är egentligen. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vad är ni beredda och betala för et fint ex? min bil: Länk |
|
Länk Den där såg ju iaf fin ut... Verkar vara välskött också. Mvh Janne. |
|
|
E32an behöver en ny ambassadör.. Vi tar in Billy igen.. Länk /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
|
Länk Ja tack.... |
|
happygrus |
Länk En ägare sedan 99, borde vara fin |
|
Men Iwarsson, inte tittar du efter sådana numera? du har ju skaffat 540 så nu får du hålla dig lugn! :) /Mats J |
|
|
@ Mats J: Hahaha, saknar tiden då det stod 38 (E32) cylindrar i trädgården. Måste ju kolla lite! ;) Men du vinner ändå. Du har ju 48, sen är det väl några Amerikanare också va...? |
|
|
Jo jag har så jag klarar mig. Räknar man trädgårdstraktor husbil mm så är det väldigt många cylindrar på tomten. Men BMW cylindrar är det 56 st just nu. Det borde ju räcka men man kollar ju alltid om det skulle dyka upp något kul... /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.