AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
125.258

Skit på E32-markanden...synd!

Sida 1 av 19
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
MIN GUUD, vad sopor det finns på E32-marknaden, överlag! Jag letar efter en kalasfin 750iA/iAL, helt i stil med tex. "Maverick750RR:s", men det verkar kasst...

Min 735:a är i vad man kan kalla oklanderligt skick, men det verkar som om ingen lägger ned pengar på dessa vagnar längre...vad är felet???

(Själv har jag spenderat...men...det ÄR en 7:a)

Är det någon som har en idé? (förutom den sagda "finanskrisen", som vi på BMW knappt märker av...;-)

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Kan bara instämma och beklaga. En fräsch E32 hade inte varit fel som finbil. Jag ångrar att jag sålde min 730i, den var inte jättefräsch men det är den bil med mest kvalitetskänsla som jag ägt hittills.

Vad tror du om den här? Länk

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jovisst! Den ser bra ut, MEN hur är den i verkligheten? Man betalar ju inte 39K utan vidare för en 30.000-milare...Då skall den vara servad o skött av ENDAST auktoriserade BMW-verkstäder, och vid detta miltal BÖR servicekontot stå på ungefär 350.000:-. Det gjorde det på min 750iAL-89, som gått nästan lika långt! Den bilen var i NYSKICK!

Det är alltså en sådan bil jag letar efter...precis som den jag kör nu...jag har spenderat ung. 35K på denna vagn på ung. 6 månader...så Du förstår hur kräsen jag är.... ;-)

Det får ju inte synas att den är använd....sedan den var ny...;-)

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Jag skulle kika på denna vita 1ägares 1990 750iA med 16100mil för €4900.. Länk

Stephan
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Kan informera om att de flesta bilar är långt från nyskick efter endast 3-4års användande. Så att hitta en E32 i fint skick är nog nära möjligt om du inte väljer att leta på alla annonstorg som finns samt att du är villig att betala vad säljaren kräver när du väl hittat ett välbevarat exemplar.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan KRAFTIS!
Var ett tag sen och hoppas allt är väl med dig.
Kanske,kanske jag vet ett ex som jag vet bara står.
Min Mail är dic@ownit.nu. Hör av dig så kan jag ge dig en beskrivning så du kan tänka vidare.
Mvh Dic.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Min gissning är att fina bilar inte blir till salu, det betalas för dåligt för en fin E32 idag, priset nerpressat av billiga E38. Så när folk haft ute dom på annons och bara fått skambud, då behåller dom bilen och struntar i att annonsera, kanske säljer till nägon kompis. Rent allmänt tycker jag utbudet av E32 har minskat senaste året, även riktigt billiga ex (reservdelsbilar) saknas på marknaden.

I detta läget kanske det är bättre att sätta in köpesannons och noga speca att man KRÄVER bra skick och är beredd att betala för det. Då kan nog det dyka upp fina bilar.

/Mats J
Scheckheft
Börjar själv bli sugen på en E32, en 735 i första hand. Den svenska marknaden är liten, det blir att kast blickarna söderut, mobile, autoscout + 7er.com där man ibland kan hitta ett guldkorn.

Mvh
Scheckheft
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
I sommras såg jag ett superfint exemplar strax utanför Munchen i förstaden Erding , bilen stod parkerad i varmgaraget under det Hotell vi bodde på , garaget delades med några boende i samma kvarter.
Det var en väldigt fin 1993a 740 i rödmetallic kulör , jag lyckades på knagglig tyska få prata löite med ägaren som först var formellt tyskt trevlig och sedan sken upp när han såg att jag hade en E38 och att jag var E32-torsk.

Hursomhelst så fick Jag syna bilen överallt och miltalet som sjukt nog kändes äkta var strax över 10 000 mil , unfallfrei och inte en buckla , och det skall man nog tacka kameraövervakningen i garaget för samt rejält stora parkeringsrutor , rätt så ofta kan det infinna sig ett behov av att vara riktigt förmögen och när man ser E32 som måste bevaras åt eftervärlden blir ju inte behovet mindre.

Jag kan inte förstå folk som inte vill ha en fin E32 , bakdelen är ju bland världens snyggaste och nu börjar den se futuristisk ut som klippt ur någon SciFi-film med sina raka och bestämda linjer.

/Dreglaren

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
E23priserna är på väg upp, fina exemplar ligger på €6-10000 (två över €10000)

E23 735iA-10/83 66tkm.. Länk

E23 728i-11/85 157tkm.. Länk

E23 745iA-7/82 100tkm.. Länk

Dyrast på autoscout, E23 735iA-3/84 45500km €14000... Länk

En till synes prydlig lågmilers E32 730iA-9/88 med 95500km för låga €2500.. Länk

En vagn helt i min smak är denna Delphingrau 735i 5vxl-2/87 med V8 front, läder, klimaautomatik och diffspärr med lite mil 187tkm för €3850.. Länk

Jag måste ha en E32 735i 5vxl snart igen!

Stephan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
E32 är absolut en av de snyggaste BMW någonsin, en riktigt härlig bil med enormt bra komfort i förhållande till dess ålder, om man nu hittar en i bra skick.

Jag tror också man får vända sig söderut om man skall få tag i ett bra exemplar, och speciellt många kronor behöver det inte kosta heller. I Sverige har saltet och taskiga och snåla ägare sunkat ner dom allra flesta exemplar så mkt att det bara är skit kvar.I Tyskland däremot går fortfarande att hitta rostfria välvårdade fåägarbilar med fulltecknade serviceböcker, även om det kräver lite letande. Men sådant finns knappt här hemma, och de enstaka bra exemplar som finns är inte till salu ändå eftersom ägaren vet att man inte får ngt betalt ändå.

BMW CS #5139
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Instämmer.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Letar också lite efter en fin E32... Framförallt för den perfekta designen, helt klockren ju :)
Denna då? Är den ett vrak? Inredningen var ju rätt fin iaf

Länk
Bimmerkid; Felaktig årsmodell, max 92:a med den inredningen.

Stephan
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag hade en tanke på o sälja min mkt välskötta 740 som bara står längst i i garaget.Men en koll på blocket fick mig på andra tankar.Kommer knappast hitta en e32 med mig som 3e ägaren och rejält med utrustning och som dessutom har alla papper i ordning och fått den service den behöver.

Så jag ligger lågt än så länge,,,

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jo
31
Johan H
750iA-92
530iAT-03
Jag har en toppenfin diamantsvart 750ia-92 som rullat 18000mil.
Välutrustad som sig bör med allt från svart skinn med elstolar till elrollo och pdc etc.
Tänkte ett tag att sätta ut den på annons men det finns för mycket skit för 15kkr som rullat över 30 000mil så jag känner att det är svårt att hitta en seriös spekulant till dessa väglokomotiv. Kanske lika bra att behålla den och ha som sommarbil, vad vet jag. Är det någon som är intresserad så kan ni ju hojta till.
Ha det fint!
fi
18
fiddolas
730iA -89
325iA -92
750:n ser ju väldigt fin ut.
Trucker, vill du avyttra en fin e32 så är jag idel öra
Stephan735i: Ah det hade jag ingen aning om, tänkte bara rekommendera en E32 :-)

Hur mkt bör man ge som max för en hyfsat fin E32 som ska användas som brukis? 20?
Lädersäten är minimikrav.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Jag håller med er, dessa bilar börjar ju som sagt bli riktiga veteran bilar, hur ofta ser man en fin original e32 eller ännu mer sällan e23!
Men absolut går det, jag köpte min 750 för lite över ett och ett halvt år sen. Med 4900 mil på mätaren och enligt mig ett skick som skulle få en normal 06:a att skämmas. Så visst finns det exemplar som har bevarats! det gäller bara att ha tålamod och vara beredd när man hittar nålarna i höstacken!

Men jag håller med, e32 oavsett om det är toppskick är svårt att få vettiga pengar för så varför sälja. Jag blir sugen ibland att byta bil men inser att det är bättre att behålla den och köpa en till för jag kommer nog aldrig få möjligheten till ett sådant exemplar igen och för lite betalt för att våga chansa.

Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Granathen -> Jaså det var du som knep den där unika 750 -88:an som fanns till salu för något år sen uppe i Norrland! Den ser underbar ut - minns att jag var rätt sugen när priset sänktes rejält på sluttampen.

Kan bara hålla med KRAFTWERK - verkar nästan bara vara dynga till salu bland E32:or nuförtiden.

Inför vintern var jag iväg och tittade på en 740 E32 (stämde träff utanför ortens lokala pizzeria;) ) som hade bra vinterdäck, dragkrok, nyskattad och nybes (på pappret en perfekt bil för mig just då). Men det var bara skit, såg OK ut på bilderna men bakre skärmkanterna bestod av spackel och hela bakskärmarna var mer eller mindre sprayburkslackade med ett underarbete som inte ens en femåring hade varit stolt över. Sen var den ju allmänt jazzig och ostabil i chassiet och hade grymma vibrationer när man kom upp i hastighet. Aldrig har min 735:a gått så underbart som på hemvägen efter den titten :)

"Synd" att min 735:a har så stort bruksvärde - känns lite sådär att använda den över vintern, har väl egentligen aldrig gått i svensk vintern förrän denna vinter. (Eller du kanske lade några saltmil Iwarsson?) Men vad ska jag göra - sälja den och istället köpa en Volvo 940 för samma pengar? Som drar minst lika mycket bensin och är supertråkig att både köra och åka i - och inte minst titta på?

Köpte en uppsättning tidsenliga BBS RS 8x16" och lade på nya Pirelli Carving för ett par månader sen - så visst kan man säga att man färdas med stil i saltet ;)
Länk

Frugan får finna sig i att färdas i en såndär -04 BMW A4 quattro (eller var det X-drive?) ;) medan jag pendlar med kunglig komfort!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.