AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
125.269

Skit på E32-markanden...synd!

Sida 7 av 19
Pruta och köp!

BMW CS #1812

os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Typiskt, varför dyker det aldrig upp något sånt där i min del av landet? Den där var ju i Sveriges absolut mest avlägsna hörn...
Denna ser ju rätt fin ut och hyfsat pris men behövs besiktigas enl transpstyr och har haft 20ägare..

Besiktningstermin: 2007-07-01 - 2007-11-30
Senast godkända besiktning: 2007-01-05
Vägmätarställning: 304354
Agro: vilken bil menar du?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Snygg färg på den 735:an för 15 lakan. Dock inte original. Bilen var tydligen svart från fabrik. Är nog svårt att hitta en 735:a med riktig Sonderlack, tror aldrig jag sett någon, inte nån Individual 735i alls vad jag kan minnas.

Internationellt E34 M5 register Länk
Klantigt värre mitt i natten!
Länk
Nu försvann den för 15000 utanför Malmö, nån här som är den lyckliga?
KRAFTWERK; den beiga 730:n från Kungsholmen har jag mer info om; det var en kompis som ringde ägarinnan och frågade om han fick köpa och det var inga problem, tror han gav runt 5000kr vilket får anses billigt då den föreföll ganska vettig. Inredningen var verkligen kanonfin och det var inte påfallande mycket rost på den, dock hade varvräknaren underliga ryck för sig och jag kan inte svära på att ac:n gick. Bilen i sig gick dock ganska bra, stabil och fin även i höga hastigheter tycker jag även om jag inte kan göra anspråk på att ha kört den jättemycket.
Någon som har varit o tittat på denna?
Länk

Enligt "VV" så är det en 750, 8 ägare sen 04 i Sverige, känns lite mkt på 5år.

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Agro,
Shadowline, alpinafälgar och långmodell, verkar trevligt...
Dessutom snygg färg.
En väldigt kortfattad annons gör ju att det kan finnas mycket intressant som inte kommit med i annonsen.

/Mats J
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Bilden figurerade även i en annan annons som lades ut vid samma tidpunkt, den annonsen var på en 750. Möjligt att bilden lånats från den annonsen.
Mats & Ostmacka: Ja det var min tanke också, såg hyfsat fin ut men man får ju tankar om att ägaren har noll koll om det är en 740 resp 750.
Har mailat och frågat om regnummret, tack för infon ostmacka!

Oscarr - Det var jag och min far som köpte 735iA´n utanför Malmö !
E32 suget kommer tillbaka mer och mer. Vad bör man ge för ett skapligt ex? Finns många ute runt 15-20k kan dessa vara något att ha? Tänker på E32 740iA då. E38orna börjar kännas skabbigare än E32orna.

/R
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Mmm. Är nog också snart tillbaka i träsket. Saknar E32 men skulle kunna tänka mig en riktigt fin E34 med...

Fast jag har inte hittat en enda i riktigt bra skick på månader...

@ Robber: Jag skulle utan tvekan betala över 40k för "rätt" E32. Och nu vet jag hur det knorras i Autopowerskaran. Men för mig handlar BMWköp, och då i synnerhet gammelvagnar som E32 och E34 om att köpa med hjärtat och då får rätt bil kosta...

I min utopi: Vit E32 740 -94 med cremeläder och all förekommande utrustning 19" Schnitzer split samt Schnitzer kjolpaket, servicehistorik samt låga mil. Jag kastar upp lädret snabbare än flickorna på Reperb... ;)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
40' är ju egentligen inte så mycket när man pratar entusiastbil, och "rätt" vagnar står sig nog skapligt i värde.

______

Foto Länk
Vad tycks om denna E32a? Verkar vara rikligt utrustad, någon som vett nått om den?
Hade åkt o tittat om den inte fanns så långt borta.

Länk
Nån som vet något om denna 740iaL?
Länk

Verkar vara i hyfsat skick
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Jag har varit och kollat på bilen Bimmerkid länkar till. Maskinellt gick den mycket bra och den var fräsch undertill. Som det står i annonsen finns skavanker men om du ringer säljaren är jag säker på att han berättar om dem, han gav ett mycket seriöst intryck på mig iallafall.

Jag var väldigt frestad att köpa den, men då jag egentligen är ute efter en hobbybil att hålla i fint skick och "söndagsköra" stod jag över. Hade jag velat ha en bruksbil hade jag dock slagit till direkt!
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Ett litet tips; kolla om min gamla 730 i V-8 finns till salu, en islandsgrön
skönhet med reg.nr BWL 653, champagnefärgad läderklädsel och manuell växellåda. Ingen rost, maskinellt toppex trots > 24000 mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.