AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
125.291

Skit på E32-markanden...synd!

Sida 6 av 19
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Tackar som ödmjukast!
Synd att det regnar småspik här...annars hade jag knäppt några bilder på studs!

Jag skall ta några riktiga bilder på den när den är tvättad, och solen skiner litet...eller åtminstone kan det ju vara uppehåll...uh!

Jag tror annonsen finns kvar på Blocket.se, så där kan man se den. Ganska okej bilder, men den var full med pollen vid fototillfället...

blocket.se, Dalarnas län, BMW 730iA -93 (Granitsilber)

Trevlig helg på Er allesammans!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Länk

Helt klart ett bra objekt..
hade bilen varit en 735a hade jag slått till direkt
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hoho!! Den där 730:n (som oxå är Luxorbeige...) tänkte jag köpa o tvinga min sambo att köra, när jag hade den Luxorbeiga 735:an i kalasskick! Den stod ALLTID parkerad på Kungsholmen, litet smutsig, på samma ställe, varje gång vi åkte förbi. Den finska damen som ägde bilen då, har haft den sedan -01. (hon har alltså sålt den nu.) Den är i ett rätt OK skick, vad jag optiskt kunde bedöma, (jag provkörde den aldrig, eftersom den inte var tillsalu, och jag inte fick tag på damen i fråga..) men för 11.900:-, räkna med visst renoveringsbehov...

Jag tyckte det hade sett litet maffigt ut om jag o sambon hade kommit i två identiska bilar.. :-DDD

/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
M_johan:

Det är inget fel på 730:n som modell. Prestandaskillnaden är inte så stor i verkligheten, knappt en sek. till 100km/h. Och när "sportkör" man en 7:a? Man får ju med sig halva kvarteret om bakvagnen släpper ;-)
Dessutom upplever jag 730:n klart märkbart snålare på landsväg än 3,5:an...Jag saknar min -92:a med 6:a.

Åk o kika på den där 7:an, vetja! Den är iaf. servad som den bör. Inuti är den i mkt gott skick!

/A

Hade finskan bilen ända TILL 01 ifrån 1990?
8 ägare enligt TS
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nej, från 2001 tills nu, då!

/A

Okej, tror ändå att jag avstår, känns aldrig bra att överge sina krav, ska vara svart skinn och en 3.5. Annars blir det ingen e32:P
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jag tror inte det finns några tillsalu i Sverige just nu, med den specen...
Kolla Mobile.de :-)
Problemet är bara att de fina i Tyskland börjar på 35K....
Jag har varit j-vligt nära att åka ned o köpa en dyr bil där...men det blev en dyr bil här istället...
Jo, förresten, det finns EN bra E32:a tillsalu nu, o det är en 12.000-milad 750iAL i Sthlm! 59.000:- Är den så fin som han skriver, är den värd varenda krona!

/A

Oj den där såg fin ut m_johan84 ! Gett upp hoppet om fina E32 för länge sedan. Den där finns nära mig också. Nu rycker det i plånboken, synd att man är barnvakt åt en Toyota. Tycker jag bara ser lik när det gäller E32 och E38 nuförtiden så skoj med ljusglimtar.

/R
Skoj att halvförsäkringen kostar någon 100ing ifrån priset också :)

/R
Apropå 7serier... Igår såg jag EN HELT rostfri 7a... Modellen som kom innan e32 var det, en grön, tyskreggad bil med kärra efter sig... På väg norrut på E20 ifrån Göteborg. Riktigt fint skick, riktigt rös när jag såg den, satt ett gäng ungdomar i den. Den såg verkligen ny ut.
Kraftwerk: Ska försöka ta mig upp till fars företag någon dag och kika vad han hade för regnummer då vi hade en bil med exakt den specen, får bara hoppas att den är i fint skick fortfarande och till salu:)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
JA, en riktigt fin E23:a skulle ju vara ngt. att ha. Jag hade en 11.000.milad 732iA i mint condition, för 3 år sedan...Den kan man se bilder på i min profil...Ibland saknar jag den...Hade jag ett välbetalt halvtidsjobb, så man hade den tid man behövr att lägga på dessa vagnar, så skulle jag köpa på mig minst en av varje modell av både E23 o E32 :-)

Vi sticker till Deutschland om 2 veckor, då skall jag hålla utkik efter trevliga vagnar...och ha kameran beredd :-)

Just nu håller jag på att komplettera 730iA:n med original tempomat, Business huvudenhet (sitter Reverse i den original) och Becker CD-växlare samt original armstöd fram. Det var det enda den saknade i utr. väg i min smak! Sådant är ett måste på långresa!

Hej hopp!

Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
Kraftwerk,
Hur mycket jobb/pengar är det att montera en farthållare ? Klara man det som vanlig hobbymek ?

/Ronin 72
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, om bilen är förberedd, klarar man det som hobbymek! Annars är det bra med kabeldragning som krävs. Man kan se om den är förberedd, genom att se om bilen har det runda kontaktdornet med vridlåsning någonstans längs vänster innerskärm.

Pris för delar jag monterat idag är c:a 8.000:- på min E32:a, men då är allt nytt BMW original! Det är bara det som gäller!
Som jag alltid sagt, köper man en 7:a, för x antal kronor, så skall man ha likaa många kronor över att förbättra o eftermontera saker!

Lycka till,
Mvh
/A

Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
KRAFTWERK
Tack för infon.

Det finns en snikutrustad rödmetallic 730ia -93 i Västmanland på Blocket som jag tänkte åka och titta på imorgon. Tror du att den är förberedd för farthållare?
Jag får intrycket att du var runt och tittat på ett gäng e32:or innan du slog till på din 730, du har händelsvis ingen info om just denna 730 ?

Ronin 72
Länk

Den där verkar vara väldigt fräsch!
Ja och till det priset, men den ska ju direkt in på besiktning.
Frågan om vad som är gjort/bytt?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.