AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
125.263

Skit på E32-markanden...synd!

Sida 4 av 19
Scheckheft
kan bara instämma med Stephan, en E32 med velourklädsel är mumma :) Träet kallas väl Bubinga matt om jag nu minns rätt. Individual Sonderserien som tillverkades 93-94 skulle vara väldigt intressant men då är det den tyska marknaden som gäller för inköp.

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
En BMW utan schiinn är som en spetälsk människa på detta forum. Varför? Har länge funderat över detta fenomen.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Skinn är ju mycket tåligare än annan klädsel. Men tycker man om plych/textilklädsel så har man chans på att köpa en E32 som många andra hoppar över=bra prutläge!

/Mats J
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Men hur kommer det sig då att nästan alla Audi tex. (undantag RS modeller) har tyg. En Audi verkar inte vara osäljbar med tygklädsel, men en BMW är totalt osäljbar enl detta forum. Är Audis tygklädsel tåligare?
Scheckheft
för mig betingar en E32 med skinn inget mervärde. Det är det totala skicket som avgör. För mig och ett fåtal andra är en E32 en blivande klassiker, för de flesta här på AP är modellen dock en bruksholk man kan införskaffa till en billig peng - helst med schinn :) Och som trådskaparen skriver - det är mest skit på E32 marknaden.

Mvh
Scheckheft

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Coldhex. Jag kan inte Audis utrustningspaket,men gissar på att man får betala extra för skinnet i A6. På E60/E61 ingår det ju om man tar Komfort/Advantage paketen.Dvs. att i princip alla nya 5-serie bilar levereras med läder. Dom allra flesta skulle ju ta en med läder om man står och väljer mellan 2 annars likvärdiga bilar.
Om man tittar på E90/E91 så är det ju inte alls vanligt att det finns läder,där får man ju betala "extra" om man vill ha läder.
Misstänker att det samma gäller A4 och A6.
Någon som kollat in denna då ? Länk
Den går bort, den har ju schiinn det är inget att ha:)
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Den var snygg. Gillar Schnitzer fälgar på E32.
QL att min stavning av skinn "SCHIIN" har överlevt alla dessa år!

Scheckheft
ja simon, du har lämnat djupa spår här på forumet ;)
henke: helt rätt - våga vägra skinn :))

Mvh
Scheckheft

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Allt är inte skit, men det kostar...

Länk

Länk

E32 har fortfarande kvar sitt fulländande affektionsvärde enligt mig. På något sätt uppfattar jag den som mer stöddig och brutal än den slätstrukna efterträdaren E38. Dock håller jag med trådskaparen om att det finns otaliga lik ute på den svenska beg-marknanden. Tyskland är nog tyvärr sista utvägen om man ska fynda, i alla fall exemplar i mint condition. Det känns dock inte rätt att importera i dessa tider med tanke på den svenska kronans förfall.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Ja E32:an är tuffare helt klart. E38:an är lite gubbigare i utseendet, sen är den säkert bättre i många avseenden, men jag gillar E32:an bäst. :)

Tengen
Exakt Tengen :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Fin 735:a.
Länk
Jo
31
Johan H
750iA-92
530iAT-03
Jag har en riktigt fin faktiskt och visste jag hur man la upp den här så hade jag kunnat visa och skryta lite. Måste man verkligen betala för att kunna posta en bild eller två?

Jaja, det är iaf skönt med v12!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Johan H: Ladda upp bilderna på Länk och lägg länkarna i ett inlägg här.

Jo
31
Johan H
750iA-92
530iAT-03
Ok, härligt. Testar direkt. Tack för tipset!

Länk

Nu kanske det verkar ha kommit hyfsade E32or på blocket?

Länk

Länk

Samt E34
Väldigt fin dock lite dyr eller?
Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.