|
Sida 2 av 19
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nämen tack. Vilken komplimang. Om det kan vara intressant vet jag en svensksåld 735i i Skåne som jag själv tänkte köpa och ha som bruksbil, men nu har jag 740in istället. E32an är vinröd, naturinredning liksom min E32. |
|
det hade varit mycket intressant maverick |
|
|
Hej BMW-fantaster Jag kan hålla med vrak E32:or till salu. Min första BMW var en 740-93 svensk såld. De var en BMW bil som ångrad att jag sålde. Jag har alltid velat ha en med V8 motor, den spinner som en katt. Den köptes i Malmö och var välvårdad, en blåmettalick. Jag köpte den år 2004. Sen år 2005 köpte jag en 750L -93 som också var välvårdrad hade 11000 mil på mätaren. Jag hade den en halv år, men jag tyckte att den drog väldigt mycket bränsle. Jag hittade lätt till macken utan karta. Jag sålde den till en person som jag känner i Polen. Han tyckte den var mycket välvårdad. Han kör inte så mycket med den. Så jag är lite sugen att köpa tillbaks den, men helst med en V8. Sen dess har jag 540-95. Inte samma komfort som E32. därefter har jag haft E39 528-97. den var för slö och brummig. Sen efter de köpte jag en 540-00 med M-pack silverfärgad, den kallar jag för silverblixten. E24 635-87, 528T-00. Kontenta utav de är jag har fastnat i BMW trösket. Jag är en gladare kille nu. Har ni tips på var man kan köpa en 740 E32? Har ni en amerikansk sajt/ hemsida eller något som man kan få tag i bra ex 740. God jul och gott nytt år önskar Artur i Stockholm |
|
|
Svårt att idag finna E32:or som är vårdade som sig bör...helt klart. Nu är priserna i "botten" så man kör ju sin egen E32:a med samma kostnader över året som vilken liten ny Aygo som helst(om vi nu i all entusiasm ska prata lite kostnader också) :) Inkluderar som ni förstår värdefallet på di flesta E32.. som nu i princip är nere på noll :) Min får räknas som i ett "bra bruksskick", men alla har ju sin egen bedömning när det gäller "pärlan" :) Mvh Janne. |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk |
|
|
Kan tillägga att det finns rost, och att den är bes i dec 07 och har 23 ägare.. Hur mkt är skatten på en 728/30/35/40 och 750? Blev jävligt sugen när ni pratar om att det är njutning att glida till jobbet :) |
|
|
Bimmerkid, Den bilen har snygg färg på inredningen och det verkar fortfarande i bra skick! Men 23 ägare+rost+ före facelift (snyggare trälister inuti och snyggare spoiler fram och nyare Motronic) gör att jag gissar på ett marknadspris på ca 15-20 och att om jag själv var på jakt efter en till skulle försöka få den ännu billigare :) För 25 lär den ligga kvar tills annonsen går ut. /Mats J |
|
|
Bimmerkid: Årlig skatt 740 E32 2733:- mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Bimmerkid: Angående skatten på t.ex min 735iA E32 så ligger den idag på 2593kr...Då är det räknat på en skattevikt på 1820kg trots att den enligt reg.beviset väger mera.. Dvs>>>Viktbaserad fordonsskatt Januari 2009-December 2009=2550kr Vägtrafikregisteravgift=43kr>>>>Totalt då 2593kr/år. Mvh Janne. |
|
|
Angående antalet ägare valde jag fel tangentern på denna annonsen: Länk Det ska vara 12 ägare sen 1990 och inte 23. Gör det någon skillnad? |
|
| Men har verkar inte svara på vad som ingår i "Maxutrustningen"... synd då jag har vägarna förbi jönköping om ett par dagar | |
|
7-serie E32 är bland det snyggaste som finnes. Kvalitetskänslan är dessutom enorm. Min är inte i nåt speciellt bra skick längre. Den läcker in vatten i framrutan och har förmodligen gjort före jag köpte den. Nu är det litet rosthål i golvet. AC:n är paj och fjädringen är förmodligen orginal för den börjar bli ganska svampig. Drivlinan känns däremot i mint condition! :) Nu står den i varmgarage och väntar på bättre tider. Vore kul att ha den kvar om 5-10 år. Då torde E32 vara nästan utrotad. (Tyvärr!) |
|
|
Hallå där på Er igen.... Den där Luxorbeiga 750iAL:en som Ni talar om är tillsalu, är inte det samma bil som var tillsalu i somras på en maskinfirma i småland/skåne??? (eller var det Göteborg???) I så fall är den fullservad på BMW i hela sitt liv, är dock inte maxutrustad, men lite över standard i alla fall. Är det den bilen??? Nån som vet? Om det inte är den...är det nån som vet var just DEN bilen tog vägen? Maskinfirman begärde 38k då de hade den ute. Jag ringde o talade med killen, för den verkade vara rätt objekt för mig att få i nyskick...sen försvann annonsen, och jag fick ett tips om min nuvarande bil... Jaja... God Jul på Er, förresten Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Vad tycks om denna då? Länk Bilden säger ju inte mycket alls om skicket tyvärr.. Började köras på svenska vägar 2001-09-07 och har endast haft 2 ägare sen dess.. |
|
|
Ja...utan att undersöka dess mer så om jag antar att det är med sexan på 188hk så är den relativt sett ganska dyr(men stämmer miltalet och skicket i övrigt är ypperligt så "why not"). Har den lilla åttan och är i ett fint skick+miltalet garanterats så är det nååågot bättre pris..Ja, ungefär så. Jag skulle pruta rejält iaf.. OM nu allt är ok vill säga. Annars leta vidare. Är väl dessutom från en typisk "vimpelhandlare"...därmed icket sagt att det är något "skumt" med bilen eller handlaren ifråga. Mvh Janne. |
|
|
Jag kan bara hålla med. Verkar vara svårt att hitta fina E32 i Sverige idag på annons. Själv hade jag turen att hitta min 91a i bekantskapskretsen där den vandrat runt lite av olika orsaker. Såvitt jag förstår har den inte utsatts för den svenska vintern i någon större omfattning. Bruksvärdet på en vettig E32a gör ju att vettiga bilar inte gärna säljs annat än i bekantskapskretsar med krångelfria affärer. Verkar nästan lättare att hitta en vettig E38a idag. Kan det vara ett alternativ? Fast jag personligen måste hålla med om designen på E32an är svårslagen. Beamish |
|
|
Är ju inte helt "hemma" på e32 men denna känns ju som handen i handsken tycker jag iaf. Länk |
|
|
norranedre: Tja, den bilen du länkar till är ett utsökt exemplar( mest troligt )och är även trådskaparens vagn så vitt jag kan bedöma :) Mvh Janne. |
|
|
Kraftwerk, du äger ju redan en tokläcker E32, ser jag ju nu! Varför sälja? Vad tror ni om denna 750iAL då, ser ju fin ut på bilderna i alla fall. Länk MVH Niklas |
|
|
Nej, jag tänker inte sälja den annat än för det tok-pris jag satt ut, och anledningen till en ev. försäljning är endast att jag behöver dragkrok, samt att det suger lite i "kul att ha en fullbombad-kalasfin E32 750iAL med xenon" -tarmen...så att säga! Den bil Du länkar till ser onekligen fin ut, men om Du tittar noggrant, så är den krockad höger fram, och ej korrekt riktad vid återmonteringen...varningsklockor ringer... Pumpljud i servon är ej bra. En tandemvingpump till en sådan bil, med ASC och nivåreglering kostar 8.050:- ny. Efter det miltal han uppgivit, så har man antingen haft fel olja i systemet och på så vis kört sönder servon, eller så har bilen egentligen rullat 35-40.000 mil! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.