|
Sida 17 av 19
|
|
|---|---|
|
Snygg bil s.frejd välvårdad! Jag kommer om det gå till Eskilstuna,vore trevligt att se/prata med folk som kör BMW bilar. Hoppas på många E32:or då. E32 optimal design bil? kan bara hålla med=) |
|
|
Tack TNK :-) Vad kul att du har en exakt likadan! Var rädd om den....dessa bilar kommer att bli rariteter. |
|
|
Denna väckte rejält ha-begär hos mig iaf! Låga mil, sista årsmodellen och Svenskåld. Värt varenda krona om skicket är rätt. //Granathen Länk |
|
|
Ser ju riktigt fin ut! Kan ju inte vara någon rost på den om den bara var vinterkörd de första 2 åren. Har någon kikat på den? Mvh Tobias |
|
|
Ringde nyss, såld! :(( |
|
|
Till min stora förvåning såg jag en Alpina B12 parkerad på Frölunda Torg idag. Länk Länk Länk |
|
|
Det var inte min, jag har lyft av insugen och skall ställa kamaxlarna... /Mats J |
|
|
Den är hemmahörande i Lindome enligt vv. |
|
|
Såg att det fanns en 735:a till salu i Stockholm på Powerbörsen med endast tretusen mil på mätaren! Stämmer detta och skicket är därefter så lär det vara årets samlar bil. Frågan är om någon är beredd att betala priset på 120tkr? Granathen |
|
| Denna väcker ha begär Länk | |
|
Körde hem denhär idag: Länk - den har legat ute på blocket nån månad nu innan. Någon som vet något om den? Ska ha gått 13500 mil men svårt att säga om de stämmer eller inte - stolarna är bytta och vet inte varför, borde inte varit så slitna.. de som sitter i nu är iaf fina. Vet fortf inte om jag gjorde en bra affär eller inte - motorn går bra - lite oljeläckage vid ventilkåpspackning bara, men som ni ser gråter den kylarvätska + styrningen glappar lite också. Ändlägesbrytarna i vänster förardörr-fönsterhiss fungerar inte annars verkar all el ok. Lacken är fin några mindre repor å reparationer men i stort sett rostfri. Sen kommer jag säkert hitta massa andra fel när man börjar ta isär det.. Ska väl försöka får den körbar och återställa den till lite mer orginal styling - byta svärtade baklyktorna mot orginal (som följde med) och kanske även färgade fram =) |
|
|
discomike; Det får man ju säga är VÄLDIGT tveksamt. Bilen kom till Sverige juni-99 på mindre däck än original (205/65 15 i stället för 225/60 15) Mätaren stannar på 299960km på alla E32 (och E34 med digital mätare) till och med början av -89. Din är byggd feb-88. Så jag hade antagit att mätaren stannat på 299960km och någon gång efter det fått mätaren som sitter i. Stephan |
|
|
Jo räkna inte med att de stämde, kan nog ha gått 10k mil mer än mätaren visar, men vet inte - får se hur slitet andra delar är när jag går genom den.. vad är bra indikation på sann bmw ålder? Hur uttöjd kamkedjan är? =) , gav 15k för den. Kylaren är "gamla" behr typen, och läcker vid växellådskylarar-genomföringen. |
|
|
Discomike: jag ägde 750:in förra året och köpte den av en släkting till mig 2010. Han ägde bilen från -00 om jag minns rätt. Han använde den inte särskilt mycket, stod avställd från -02 tills jag köpte den. Stolarna bytte han för att han ville ha sportstolar. Ska finnas ett kvitto på stolarna från karstorps bildemontering, 5000 kr för M5 E34 stolar. Jag skickade iaf med kvittot. Jag har ett ryggstöd till baksätet kvar i garaget som min släkting aldrig bytte. Svarar gärna på ev frågor du kan ha om bilen! /Adam |
|
|
Adam: Det låter ju bra =) Jo kvittot på stolarna följde med, och gamla besiktningsprotokollen som ju stämmer. Visste inte att det var stolar från annan modell och säljaren visste heller inte varför det var bytt. Vet du något om den påstådda chippningen? Säljaren nu sa att han hade orginal-chippen med, men det jag förvänta mig skulle ett par eprommar visa sig va ett nätverkskort han hade i en låda.. kanske att det har används för att flasha om några ersättningschip eller så var han clueless. Annars tänkte jag dumpa existerande rommar för att se om det är orginal eller inte.. Känner du till något jag kommer gråta över - dvs dyrt som behöver åtgärdas?... =) Vet att den vibrerar i runt 90-100 - hoppas på däcken... |
|
|
Chippning har jag aldrig hört något om, inget som är gjort av mig eller tidigare ägaren iaf. Vad jag vet har du inga jättebekymmer att vänta dig. Bilen gick bra det året jag hade den å dom grejer som var då gick nog att koppla till den långa avställningen. Bl.a. Så missade startmotorn lite då och då ibörjan, alltså att den inte gick i ordentligt. Men det vart bättre ju mer jag använde bilen. Ang vibrationerna kolla oket höger fram, damasken på kolven var skadad så det hade blivit kant på kolven. Jag smärglade av kolven då även jag hade problem med vibrationer. Kunde skaka ganska ordentligt i ratten. Minns att det var något fel på värmen. Spelade ingen roll hur man ställde reglagen så kom det varmluft på förarsidan upp mot fönstret. Jag bytte värmeventilerna men det gjorde ingen skillnad. |
|
|
Tack för infon, jo värmen märkte jag av på hemvägen, får kika mer på den om några veckor när man kommer hem från jobb.. Ang chippning ger det väl nästan inget på denna ändå så vet inte.. sitter sportluftfilter framdraget framför grillen också - känns lite väl utsatta för vatten och skit, tänkte flytta tebax de till motorutrymmet. |
|
|
Länk Vem är snabbast att köpa årets projekt? Hade jag inte haft fullt upp med flytt och jobb samt haft ett garage, lite semester till och.... Attans;) |
|
|
Den hade jag kunnat köpa osedd på telefon. Jag ringde för en stund sen, en köpare skulle komma och titta om en stund, man får be till högre makter att denna raritet hamnar i rätta händer. Säljaren köpte 750n ny i slutet av 1988, men hade inte kört sedan 1992, då bilen var för vräkig och det passade sig inte då. Den har stått sedan dess och är i behov av service och oljabyte och nya däck, men är enligt uppgift i nyskick. BMW CS #5139 |
|
|
Tycker det hela låter rätt sjukt, för att inte säga riktigt sjukt! Låta bil stå "övergiven" i ett varmgarage i alla dessa år och så slumpa bort den! Mycket märkligt. Kul om någon forummedlem köper den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.