|
Sida 16 av 19
|
|
|---|---|
|
Ich bin der "eingewechselnden Herr"! Meine Weihnacht sind froh und selt´ns geil! Es fühlt mir ganz gut, das Auto wieder in meine Hände sein! Ich wünsche Ihr alle eine sehr Frohe Weihnacht, und eine Gutes Neues Jahr! (Danke Schön, Michael "EOS"!) Guten Abend /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK/EOS: Vilken fantastisk bil och fantastisk historia. Anders, du har väl inte lämnat M-bilar? Det vore en stor förlust. //Janne |
|
|
Nej Anders är på plats och han är en klippa. Nu vet jag att 730:n kommer i rätta händer och får plats under tak,känns bra. Har njutit av tiden med 7:an.Många kommentarer har det blivit och ett samtalsämne. Det känns lite tomt utan den stora gråa.Lilla blå känner sig ensam....:-) Jag kommer nu att satsa på en renovering av 525:an.En förvisso gammal bil inköpt för blygsamma 22000:- för snart fem år sen. Men väl värd att lägga ner några kronor på.Måste ha nåt riktigt att åka i! Ha en God Jul ! Och KRAFTWERK, tack själv för all hjälp o support´. |
|
|
Jaha, nu är julen över och den trevliga, återköpta 7:an är tvättad o tillpiffad med div. nya glödlampor och knappar...:-) Jag är "sååå lycklig", ung. som tjuren Ferdinand under korkeken...(ja, nu är alltså min mor inte en ko, och jag är inte spanjor (ej heller min mor...)... Vagnen kommer att tas till nya höjder, med början alldeles snart! Jag måste säga att detta exemplar av E32 måste ha haft alla rätt i produktionen: Ingen bakfylla vid bandet, alla var glada, alla delar hade passerat "Erst Muster" vid qualitätskontrolle, ausser bemärkung, renrummet var verkligen RENT, när man satte ihop automatlådan, alla skruvar o muttrar var perfekta, motorbyggaren hade drabbats av Kristuskomplex, eloxeringsbadet för karossen var Tyskt PERFEKT blandat och anoderna var nya, lackeraren var utbytt mot en ung, karriärhungrig man utan thinnerskador, ja till och med testföraren var gemytlig i sinnet...;-) Vagnen har nu rullat 24.000 mil i ur o skur, UTAN EN ENDA ANTYDNING TILL ROSTSKADA!!! Jaja...men så är det ju med vagnar från denna era.... Für weitere information: Länk Tschüss /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Für das Neue Jahr mit der 7:er... "Wir hab´n den Fuss am Gas, und die Mode fest im griff..." /Falco (R.Ponger) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Haha.....underbar njutningsfull reklamfilm om en riktig bil. oh mein Auto, dass ich dich vermisse... Jo det finns en viss saknad.Denna 7:a är i särklass den bästa bil jag brukat.Men jag bor på landet med grusväg och välsaltade vägar och det gör ont.Hade jag haft garage för denna fantastiska kärra,hade det förmodligen sett annorlunda ut. Då hade den varit en sommarbil. Men jag vet att PAS:en är väl omhändertagen i KRAFTWERK´s händer. |
|
|
Det är bara att gratulera till nya förvärvet! Ingen tvivel om att den har hamnat i rätta händer! Det är inte bara skit på E32 marknaden! Ett bevis till att även en E32-a kan vara en entusiast bil! Lycka till Anders!!....Hoppas få se bilen på nogån träff på sommaren. Mvh. Laszlo Länk Min bil |
|
|
Kraftwerk vad roligt att du åter har hittat tillbaka i träsket;) Jag får gratulera att du dessutom har köpt tillbaka en gammal kärlek. Jag minns när jag ringde på 735:an i våras och bilen blev såld mitt framför näsan på mig! Någon dag senare ringde du och tipsade om att denna bil ev. skulle säljas och pratade så varmt om den så jag förstår att du är lycklig som fått möjligheten att köpa tillbaka den. Berätta gärna mer om kommande planer och kanske en liten översättning för oss som bommade tyskan i högstadiet;) Mvh Granathen! |
|
|
Hej! Kul att någon hittar en fin E32:a,men vad räknars som skit egentligen? Att bilarna har passerat över 20 år är ju ingen nyhet o att det på gamla bilar blir lite skavanker även om dom är välsköta.Sönderpimpade ungdomsbilar,hårtkörda,söndersågade hatthyllor för högtalare,knytnäve slag i huven på fyllan!!!nä sånt gillar inte jag heller.Men lite patina det tar jag om det förövrigt är en bil någon bryt sig om. |
|
|
Hej Granathen! Ja, nu känns det ju bra på alla sätt! Egentligen borde jag ju aldrig sålt bilen till att börja med, men så som situationen såg ut då, så hade jag inget större val...eller ja, ett val har man ju alltid. Som tur var så köpte ju EOS bilen av mig, och jag kan inte tänka mig att den skulle kommit i bättre händer. Vi skojjade litet om att han kunde få sälja tillbaka den till mig om han tröttnat eller på annat sätt skulle bli tvungen att avyttra den! Ja, och nu har det fallit sig så, att det hela gick i uppfyllelse! Jag stod i valet o kvalet om jag skulle köpa en nästan ny BMW och skaffa mig ett objekt att pyssla med vid sidan om, men så satt jag o bläddrade i Bentleymanualen en kväll, och kikade på litet Tyska sajter om E32, bla. och då slog det mig att om jag köper tillbaka bilen så vet jag ju exakt vad jag får till en rimlig kostnad, och att iordningställa ett objekt i det skick jag vill ha det vet jag av erfarenhet blir oerhört kostsamt, trots att man har bra kontakter inom området. Nu kan jag ju bruka bilen dagligen och bara syssla med de roliga förbättringsjobben som man kanske egentligen inte måste hålla på med, men som man gör av glädje! Idén som nu tar form är väl att närmast skaffa mig en likadan vagn, men då en ren bruksvagn till nästa vinter. En bil i 8-10.000:- klassen o gärna med dragkrok. Återköpet skall då ställas undan för vintern. /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Låter som en kanon plan Kraftwerk! E32 med V8a är den trevligaste och kanske den mest pålitliga? i mitt tycke om man ska bruksa vagnen. Min vän köpte för ett par år sen en halv sliten 730i 5vxl 1994 för sju tusen kronor som gick raka vägen genom besiktningen efter byte att ett par bussningar i framvagnen. 32 tusen mil stod räkneverket på men gick hur silkeslent som helst ändå trots hårda kallstarter och en del stryk på höga varv tvekade aldrig bilen en sekund under det året han hade bilen, sedan såldes den vidare och är fortfarande i trafik när jag kollade för ett par dar sen! E32 rockar! / Granathen |
|
|
Har ni sett den här: Länk Verkar ju vara i fint skick. Mvh Johan |
|
| 735:an du länkade till finns det en tråd om skapad av nuvarande ägaren. Han undrade vad värdet var vill jag minnas. Bilen borde enligt mig vara såld sedan länge om den nu fungerar som den ska. Någon som varit och tittat nyligen? | |
|
Jag har kikat på den bilen, och har oxå skrivit en spalt om hur den är, och vad som är gjort. Jag har varit i kontakt med nuvarande ägaren, och han har fixat en hel del med den, men efter en strömskjuts med 2st seriekopplade 110Ah- batterier, så anser väl jag att BMW borde ha fått ta sig an bilen, oavsett kostnad. Den är oerhört fin, framförallt invändigt. Tyvärr har den inte originalradio monterad vilket är väldigt synd, då det tar ned intrycket invändigt, avsevärt. Jag minns inte i vilken tråd jag skrev om den? Kanske var det i denna...orkar inte leta :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Men på den tiden levererades Svensk-sålda bilar endast radioförberedda och fick sin stereo här, frågan är om BMW marknadsförde sina egna stereos. Det är inte speciellt dyrt att köpa en original på ebay.de Mvh Stephan |
|
|
Jag funderade varför det inte satt en orginal radio i bilen, men fick svaret i vincode listan! radioförbered(Svensk såld). Sitter en JVC i matchar inte riktigt,håller med kraftwerk där. |
|
|
Denna tycker jag verkar väldigt välvårdad! Någon som har sett denna live? Länk |
|
| Den ser fin ut,men är inte ratten fel?M ratt eller? | |
|
Det är en M-tech 2 ratt. Satt original i m5 3.6 men gick att köpa till andra modeller som extra utrustning. Min kära 535:a hade den ratten från fabrik. Mvh Granathen |
|
|
Kul att läsa den här tråden....känns bra att ha en E32 i väldigt bra skick även om den inte är helt orginal längre, men ändringarna är diskreta o snygga. Kommer ALDRIG att sälja den eftersom det är den optimala bilen för mig. Ska till Eskilstunamötet 26/5 o ställa ut den för beskådning :-) Hoppas vi ses så kan vi prata lite BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.