|
Sida 14 av 19
|
|
|---|---|
|
Tack för svaren! det verkar inte som att den har check control.. Jag antar att check control är den digitala text som visas i instrumenten? Tror inte att jag har det, får man byta hela mätarhuset då eller? Just nu har jag bara den lilla datorn med temperatur, datum och klocka. Det hade varit trevligt att kunna se bränsleförbrukning osv. ja för jag jar för mig att lampan tändes på 535an även om ACn var ur funktion. Ska undersöka saken lite mer. Men det är nog bara att inse att ACn är död i en 20 år gammal bil :) vad är det för skillnad på lilla och stora ACn? såg din 735a nu, såg riktigt jäkla fin ut! kan tänka mig att den är mysig att köra :) |
|
|
Hej Noel! Har Du ett fält i botten på kombit som kan visa fel osv. i bilen? Nej, nu ser jag att Du har E34 "dieselstandard"... då "torskar" Du på ombyggnad i kablaget....tyvärr! Du kan dock testa, då vissa bilar är förberedda, men det är inte vanligt på dessa... det beror på hur mycket utr. Du har i övrigt, hur kablaget ser ut, etc. Vad gäller AC:n, så åk till Bosse på EMBE, Din fars granne... o testa den med spårmedel! Ofta är det bara kondensorn som är körd. Den köper Du för 1500:- från Nissen genom Bosse eller Tom på Kylarservice. I övrigt är AC-systemen på dessa vagnar "skottsäkert"! Skillnaden mellan "lilla" o "stora" Kliman är styrdorn o svärd, vs. fläktmotstånd. Lilla har 3 vridrattar, stora har 3 rullrattar!" Den stora har autoläge, den lilla har bara vad Du ställer in den på. Har Du AUC så funkar den lilla nästan som den stora. Jag kan ge Dig en utförlig beskrivning av de båda, men det får vi ta i ett annat forum, eller så kan vi riva isär hela härligheten på "Classic" om Du vill kika på grejjorna :-) Mvh, /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Min E32 har stått sen i augusti nu och skall igång ikväll. Påminn mig gärna igen, vad bör jag tänka på innan start? Batterierna är fulladdade. |
![]() 712 E38 750iL -00
Satte in nya bilder i mitt galleri på E32an. Vilken underbar vagn. |
|
Har min E32a ute på AP och kan konstatera att intresset är nästan lika med noll. Visst kanske priset är högt men man får oftast vad man betalar för. Vill väl egentligen inte sälja men tiden och intresset räcker inte till,och en bil som inte brukas mår inte bra. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Trucker, länk till anonsen? | |
|
Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Riktigt snyggt med Radial 32. | |
|
Är man sugen på en E32.a så tror jag att man inte blir missnöjd med "truckers" E32:a.. Ok, jag vet inte alls hur vagnen är "in real life", men det lilla jag lyckats klura ut av truckers förehavanden här på forumet så är det en riktigt seriös kille och det brukar indikera en frisk bil också :) GOOD LUCK med försäljningen Mikael! Mvh Janne. |
|
|
30tkr är billigt om den är i det skick den verkar vara, jag köpte nästan en 740iAL E32-93 i Gletcherblau/ultramarin plysch med 33000mil årsskiftet 2004/2005 för 30tkr, då var det ett bra pris och det fanns många andra fina 740i E32, idag är det svårt att hitta en fin. Som sagt 30tkr är bra pris! Stephan |
|
|
Länk Finns ju den där. Men jag är lite tveksam på den. Den har legat ute på blocket förra månaden och då var den till salu för 15, fast då var det en annan ägare. Då låg den ute jätte länge och ingen köpte den. Åxå vill nya ägaren göra en snabb affär och tjäna pengar eller åxå är det nått fel på den och han vill bli av med den. Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland. |
|
|
Hej, någon som kommit i kontakt med denna? verkar ju sanslöst fin och med riktigt trevligt miltal. Har mailat honom idag, får se om han hör av sig Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Den på blocket kan kasta sig. Jag tyckte denna föll mig i smaken. Hade nog kunnat stå ut med den: Länk Inredningen var kanske ingen höjdare, men inte ful iaf. |
|
Det var rackarns vad svårt det är att hitta en fin e32... Jag letar efter en färdig entusiast bil utan rost och fullt fungerande men de tycks verkligen inte växa på trä. Jag har snöat in på m30 snurrorna och de tycks ha en tendens att knattra mer än lovligt på de exemplar jag har tittat på. Jag kör idag en fullmatad 525ia 1990 med knappt 10.000 mil på mätaren i ett bra rostfritt originalskick och den önskade e32:an skall ej vara sämre i skicket. Jagar jag en utopi??? /Pelle |
|
|
de finns pärlor ute i garagen men du får ha en stor portion tålamod,har 3st och skulle sälja en av dom men får besluts ångest så dom får nog bli kvar. e32 for ever :)) bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Denna verkar ju vara fin Länk 735ia -90 8900 mil 25500:- |
|
|
Alleexs; Ägaren har dålig koll, 89a tillverkade april-89 och reggad sommaren 1989. Bortkörd strålkastarspolsmunstycke ser inte heller bra ut. Kostar några hundringar att ersätta. Struntar man i sådant, vad kan man mer strunta i. Men 25tkr är billigt om den är fin i övrigt. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Registreringsnummer:OUJ184 Fabrikat:BMW 735IA Färg:LBRUN Fordonsslag:PB Fordonsår:1989 Fordonsslagsklass:I Chassinummer:GB41090DA36759 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1:2011-03-31 Senaste EU-regbevis del 2:2011-03-31 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus:Avställd (2011-03-29) Tillfällig registrering:Nej Privatimport:Nej Antal ägare:9 Yrkesmässig trafik:Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 1990-03-12 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens:Nej Ägarbunden dispens upphör:Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2011-02-01 - 2011-06-30 Senast godkända besiktning:2010-11-29 Vägmätarställning, km:87186 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr:2434 Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2686 Återbetalning vid avställning, kr:0 Betalningsmånad/er:augusti Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Täckt, Taklucka (04) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: Växellåda: AUTOMAT Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Skattevikt, kg: 1800 Tjänstevikt, kg: 1800 Totalvikt, kg: 2170 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: 2000 Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1330 Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 370 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 225/60R15 Däckdimension axel 2: 225/60R15 Bandbredd, mm: Längd, mm: 4950 Bredd, mm: 1850 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Tankvolym, liter: 90 Motoreffekt, kw: 155,0 Effektnorm: DIN Avställd precis innan ägarbytet och ägd sedan i mars är inte heller bra. 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Killar, Kolla sidan 13 så får ni svaret varför denna bil inte är intressant. Sedan är 9 ägare en grej som får mig att tvivla rätt ordentligt. Pelle |
|
|
Kraftwerk, Håll hårt i din 735... :) Det är så de skall se ut... :) Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.