|
Sida 13 av 19
|
|
|---|---|
| Läste en annan tråd nånting om att E32:orna börjar bli sällsynta. Stämmer detta? | |
|
Min granne har en 735iA -88 eller 89 med ca 3500 mil på mätaren. Gammal direktör som köpte den ny och numera är för gammal för köra bil. Står åtmonstone inomhus. |
|
| Det är något för Kraftwerk det... | |
|
är den till salu?? bromsen är fartens värste fiende |
|
| Länk Någon som kikat närmare på denna? Ser ju fin ut på bilderna och om milen stämmer känns det som ett fynd. Jag skulle utan att tveka byta ut min nyare och modernare E39 mot en äldre och fräsch E32. | |
|
den ser mycket välvårdad ut,måste vara värd en titt, bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Hallå! Milen på den bilen kan inte 100%-igt verifieras! Den har dock inte rullat över 12.000 i alla fall. Den är riktigt, riktigt fin, men tyvärr så har man kablat igång den efter vinterförvaring, med två serie!!!-kopplade batterier.....Detta har renderat i att ASC/EGS/DME/EML inkl. gaspotentiometer, har fått vad man närmast kan beskriva som "årets elchock"! Bilen lägger inte i backen längre, annat än om man tvingar i backen med hjälp av M-läget...den missar att tända upp växelsymboler i kombit, tappar lägen till lådan, den växlar bara till 3:an, och den ASC-reglerar vid minsta gaspådrag. Dessutom låser den inte upp i drivkopplingarna som den skall vilket har givit upphov till visst missljud i växellådan....och så slirar den på 2:an, och även, de gånger som ASC:n inte reglerar, så är bilen emellanåt fruktansvärt slö. Jag lyfte av +-kabeln o lät den stå en stund, men ingen förbättring skedde tyvärr... Kantrost finns på samtliga dörrbottnar, samt på vä. framskärmskant. I övrigt är det faktiskt en riktig pärla, dock med dyra reparationer. Jag var givetvis o kikade lite på den...men samtidigt kändes det som fel bil för mig, då jag ju inte kunde smacka över alla styrenheter från min bil, eftersom den saknar både EML och ASC. BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Också skriver man så här i annonsen: MÅSTE SES O KÖRAS HAHAHA. Kan ju inte vara en fröjd och köra direkt efter din beskrivning? Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Synd att dom klantat sig, den bilen vore nåt för en entusiast. Kunde helt klart kunnat tänkt mig den själv om det inte vore för alla konstiga fel som den fått. Vore kul med en sån bil i så låga mil även om den har gått 12000 mil tycker jag så. Dom är klart fläskiga E32:orna. Mvh Janne |
|
|
Har kikat runt lite senaste tiden och som alla föregående talare säger så verkar e32 ha försvunnit från marknaden till viss del... Bara skrotet som finns ute medans dem fina står kvar där hemma i garagen.... Blev nyligen ägare till en rejält nergången 730 -91 som jag håller på och fixar i ordning :) Man kan väl säga att jag blev räddningen för den :) Man får väl ändå säga att den känns riktigt bra att köra trotts sina 36000 mil på mätarn. |
|
|
Friskt kopplat hälften brunnet! Men det är ju enklare att byta några elektronikboxar än att helrenovera en nerkörd bil... Så hade jag fått välja så hade jag köpt bilen med få mil och brända boxar. En rostig reservdelsbil att plocka boxar från kan ju inte kosta många kronor... Sedan får man se om automaten blivit sliten pga körde med bränd box. Då är väl det den största kostnaden, att renovera den. Men sedan har man en lågmilare som då bör kännas bra i alla slitdelar. /Mats J |
|
|
Jooo....visst är det naturligtvis enklare att byta några styrboxar, men med en sådan strömskjuts, så finns ju risken att någon eller några av de relativt tunna kablar som går i huvudkablaget, kanske smält ihop litet...så det KAN bli en riktig "nightmare"...Men visst, bilen var/är i övrigt en riktig pärla, om än litet smutsig. Med en superrekond och litet lack, så skulle den lätt kunna bli en 10.000 Euros-bil, på hemmamarknaden, med alla fel fixade! Jag kikar vidare btw, efter en "optimal-E32:a". Blir den som sagt dyr...så kanske mitt nuvarande "återköp" blir tillsalu, för en vettig peng, om någon skulle vara intresserad! All info o historik finns ju numer loggad på mina sidor...hoho! Jaja, annars kör jag vidare i den! Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Hallå! Kör numera cabriolet som sommarbil men saknar 750in varje dag!! En 735 som andra bil kan vara optimalt;) kraftwerk hör av dig när det är dax! | |
|
Kul att du fortfarande intresserar dig för gamla e32or KRAFTWERK:) Jag måste få se din någon gång. Köpte mig en 525tdsA -92 igår i riktigt fint bruksskick! Älskar bilarna som BMW gjorde på 90-talet typ e32, e34. Pansarvagnskänsla men ändå är de roliga att köra. |
|
|
Hej Noel! Det var inte igår...Hur är det? Visst får du se den gamla "Panzerwagen"! E34 525tdsA är en så jäkla skön dieselbil att köra! Nu är det länge sedan jag körde en sån, men jag minns känslan. Problemet är ju att det är så jäkla svårt att hitta en sådan i "mint condition" o med mycket utrustning! Gärna en Touring, då. En sån skulle jag lätt kunna tänka mig att ha som ren entusiastbil, istf. en 7:a! Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
tjena granaten,var lugn hon är väl om händertagen,står ny vaxad med kappellet över sig med en c teck laddare på,:) bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Nej det var inte igår, håller ju till i Umeå nuförtiden. Pluggar systemvetenskap. det är bara fint, hur är det själv då? Jobbar du kvar på BMW? Ja den är underbar att köra! Tyvärr inte såå välutrustad, elhissar fram och AC har den iaf. En tds är väldigt svår att hitta i mint condition ja. Eller det är väl så med alla e34 och e32 nuförtiden, de börjar bli gamla. Den har klarat sig ovanligt bra från rost. Vet du om det går att byta till stora färddatorn bara genom att switcha? Vet du vad som kan vara fel när AC-knappen inte tänds när man trycker på den? Ska inte gå för mycket offtopic. Jag kommer säkert förbi i sommar om jag behöver delar till e24an eller e34an :) |
|
|
Hej noel! Ja, man kan byta till stora OBC:n utan problem, om bilen i övrigt har "checkkontroll". Tillkommer gör en ny blinkersspak med OBC-funktion, så att man får upp infot. även i kombit. Plasten som håller de olika "klockorna", dvs. OBC, Digitalklocka eller Analogklocka, måste bytas, då tex. digitalklockan är grundare än stora färddatorn. Plasten kostar inte många kronor ny på BMW, om man inte hittar en fräch på skroten. Det GÅR även att byta till stora färddatorn, även om man inte har checkkontroll, men det är mer pyssel, då visst kablage måste dras om, och så skall man eftermontera en yttertemperaturmätare. Man får inte upp infot i kombit (tex. 518i o 520i, samt vissa dieslar i standardutförande). Däremot finns funktionen med blinkersspaken med OBC-funktion på dessa bilar som tillval, men då växlar man infot i OBC-displayen med blinkersspaken istället. Vad gäller AC-knappen, så verkar det som om lampan är trasig. Den tänds även om kliman i övrigt är ur funktion. Den startar även tillsatsfläkten framför kondensorn, men bara om det finns tryck i systemet. Annars slår tryckvakten ifrån, och det blir ingen fläktstart. Har Du stora eller lilla AC:n? Jaja, funktionen är densamma i alla fall :-) Nej, jag är inte kvar på BMW så länge till! Jag har faktiskt sökt jobb på Mercedes Benz! Det är oxå trevliga bilar... Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
...usch, det skall stå "fräsch"....Jag stavar ej korrekt... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
OCH...!!! Så skall Noel ha STOR bokstav....Ursäkta :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.