|
Sida 12 av 19
|
|
|---|---|
|
Det var en lättnad att sälja min gamla Bmw 750i e32 efter långa års renovering. Inresset att fortsätta renovera den gick i grus när sk bilmek skulle byta toppar på den så gjorde han ett fusk jobb som kostade mej pengar och tårar. Nästan hela renoveringen gick på 120k och sålde bilen för en skit summa. Bmw 750i e32 har jag fått avsmak av framför allt den gammla M70 som sväljer pengar och onödig jobb. Jag tog min förnuft i fånga och köpte en jänkare Ford Thunderbird SC -89 manuel kompressor 13000mil för 13000kr. Det var den bästa bil köpet jag har gjort. Delarna till bilen kostar bara mej en tiondel vad det skulle kosta på Bmw. Att köpa ett komplett trimm till den skulle kosta 23000kr då får man 375hp org 215hp och kostnaden är bara en femtedel till Bmw. Att titta på en skit bil som Bmw 750 e32 är bara kasta pengarna i sjön slänga bort tid. Bmw man bör sukta på är lilla serien eller min personliga favorit en gammal 80talare Bmw 635 cis eller Bmw 2002 tii då får man mer gledje och minder pengar visst kostar dom men på långa loppet så tjenar ni på det tro mej. Ja Bmw 750i e32 är död och begraven. Mvh/Patrick.P |
|
|
Intressant inlägg, eftersom någon gjorde ett dåligt jobb vid renovering är alla bilar av samma typ skräp. Skulle du sluta dricka öl om du en gång fick en flaska med dåligt öl från någon viss tillverkare? |
|
|
håller med föregående talare,en klantig renovering så spelar de ingen om de står skoda eller jaguar i fronten bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Bmw 750i e32 då har jag en fråga? Hur mycket fick ni lägga ut på bilen att få den i fint skick? Bmw 750i e32 är en tickande pengarbomb med massor av problem framför allt eletroniken och M70 som är en misslyckad motor samma med lådan som är den svagaste länken på hela bilen. Nästa är spjällmotorena eller eml boxarna som oftast spökar. Om inte fanns dom problemen så tror jag priset på bilen skulle vara helt annat vad det är nu. Jag tror också Jens som har en Bmw 750 TT har samma åsikter som jag. Det är en skit bil eller en tickande pengarbomb. Jag tycker ni ska vara ärliga hur mycket tid och pengar ni har lagt på era bilar så fattar ni vad jag menar. Bmw 750i e32 var en misslyckad modell av Bmw. Varför är priset så lågt? Och dra inte in fin öl och ful öl de är lite lågt beror på hur gamla ni är? |
|
|
Skitbil är ett orättvist utryck. BMW siktade lite för högt med denna konstruktion som skulle ha helt dubbla styrsystem. 1987 fanns inte den avancerade elektronik som dagens bilkonstruktörer har tillgång till. Mycket av den teknik som fanns i denna bil var före sin tid och man kan ge BMW m.fl. kredit för att många dussinbilar kör omkring med teknik som i en första version togs fram för lyxbilar. Dock kan man konstatera att de hade lärt läxan när de tog fram den fantastiska M73'an. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
När BMW lanserade V12 i e32 karossen så var det bara olja och tändstift som behövede bytas... under hela motorns livslängd! Länk 3:50 in i klippet. |
|
|
de kan ja g svara på 91:an har jag spenderat ca 11000kr mesta kosnaden ligger på en ny vattebpump och spännrullar och ett begat kyl.har inte haft några problem med elektroniken hittils,88:an har jag inte kostat på nogonting ännu.men den var i toppskick när jag köpte den bromsen är fartens värste fiende |
|
| Denna väcker mitt köpbegär! Länk | |
|
En E32:a "mitt i produktionen och senare" är bland det absolut bästa som rullat av bandet i Bayern, tveklöst, av alla modeller de någonsin byggt. Problemet är att ingen fattar att det KOSTAR att köra o äga en sådan vagn. Det spelar ingen roll hur gammal den är, eller hur långt den gått. Man servar givetvis enligt bok, och håller sig till BMW originaldelar endast, och man tar kostnaden. Då är den som den var då, en av världens bästa vagnar. Originalskick gäller i allt, med den vagnen, annars kan man köra en gammal Volvo. Mvh /K BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tveklöst har du rätt,det är självklart att v12a är dyrare att serva och hålla ordning på än en fyr cyl.och de är klart att ska man lämna in på märkes verkstad så kostar de och då är de inte nån garanti för att jobbet blir bättre gort.om man inte har tur att träffa på en mekaniker som är intreserad av e32,nej då servar jag mina egna bilar och vet vad som är fixat.god jul på er allihopa bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Hade en E32 , 730 med lilla V-8:an. islandsgrön metallic med champagnefärgad klädsel. Den bästa bil jag någonsin haft. Två större reparationer under livstiden. Byte av huvudcylinder till bromsen (21 000mil )samt ny kopplingslamell (24 000 mil) . När jag sålde bilen satt det originala avgassystemet på, fortfarande tätt och helt OK, Fjädrar och stötdämpare var också original. Har aldrig haft en billigare bil underhållsmässigt. Ett slags perpeteum mobile. Min nuvarande E38 740 är OK men det är inte riktigt samma detaljkvalitet som i E32. Gottfrid |
|
|
3800 mil Länk |
|
|
M.A.; Japanimport (syns på att den saknar happyface på halvljusglasen) tillverkad 5/91. Trevligt att se en riktigt fin E32. Mvh Stephan |
|
|
Efter att ha läst lite så tror jag att ja gjorde en bra affär när ja köpte min E32 735IA köpte den 2010-08-28 och är sjukt nöjd! har inte haft något fel på bilen går jämt och fint på tomgång vad ja hört brukar M30 motorn vara lite känslig men min är bra=) runt 24 500mil på mätaren=) den är rikligt utrustad det ända som ja saknar är farthållare står en lång lista på min sida men den går hyfsat billigt för en så tung bil och stor 6a drar mellan 0,9 0,95 bilder finns på min sida gav 15 000kr för min 24 000mil årsmodell 1992 |
|
| Tyvärr blev ja arbetslös nu,och varken mamma(som äger den från början) eller ja kan ha kvar e32:an vi har,så nu är bilen ute på blocket men det värsta i det hela är att sverige nog förlorar ännu en e32 då den troligtvis går till afrika:/, synd med dessa klassiker! men en dag blir de en e32 igen så fort jobbfronten går uppåt! | |
| Det där med att sälja till Afrika tycker jag att du ska kolla upp lite noggrannare ;) | |
| gjort det innan med ett par mercedesar och en kingcab, gick snabbt men riktiga skambud tyvärr men ibland får man svälja även sånt:/ men de tråkiga är ju verkligen grejen att en klassiker lämnar sverige...bilar får ju en personlighet ! | |
|
etretiotvå: Din BMW E32 kommer inte vara så poppis i Afrika. |
|
|
etretiotvå, du får länka till din annons här. Kanske nån här som nappar istället. |
|
|
Länk där är bilen...priset är dock bara en chansning och med ganska god prutmån dock... hade ju varit roligare och se nån intresserad ta hand om denna klassiska vackra modell än att dem ska köra slut på den i afrika men vi får se hur det hela går! har kollat möjligheter så ev kanske jag lyckas få ihop min vardag igen och kan behålla bilen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.