AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
125.267

Skit på E32-markanden...synd!

Sida 11 av 19
Vilken ökänd incident? Finns det fler "incidenter" utöver det jag var med om? Traka? Det handlar väl mer om sanning?
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Det var det som diskuterades i tråden "Berätta om er värsta bilaffär någonsin" som jag åsyftade. ( Länk ) Att du Zeiss varit med om något liknande var jag inte medveten om utan trodde att det som flera gånger tidigare i olika trådar handlade om incidenten i tråden jag länkade till. Jag förhastade mig kanske lite, det var inte meningen att förringa den orsak du har till dina kommentarer och menar inte heller att det är just du som brukar stå för sådana kommentarer i olika trådar. Jag menade rent allmänt att det blir lite irriterande när det här återkommer (och förstör) tråd efter tråd om det alltid är samma orsak, men den här gången var det tydligen något annat som låg bakom så jag ber om ursäkt.

Vad gäller trakasserier och sanning behöver de ju inte vara ömsesidigt uteslutande. Min granne må vara överviktig, men om jag med god grund för det kallar honom "tjockis" varje gång jag ser honom är det likväl trakasserier. Ni förstår säkert vad jag menar.

Nu blev det väldigt långt om något väldigt ovidkommande. Den korta versionen är: Låt oss inte förstöra en bra tråd. Klart slut från mig i frågan.
Ingen fara jag förstår.

Jag anser att man inte skall lite helt blint på "kunniga människor". Men okey, nu var det ju inte detta som tråden handlade om.
Jag avslutar min delaktighet i tråden med att säga vad som hände mig.

En jätte fin BMW E23 735iA med 11500 mil på mätaren. På hemvägen havererade automatlådan. Kraftwerk gick ej att nå på telefon. Jag fick tag i honom dagen efter och han erbjöd billigare pris på delar tll automaten via bilfirman han jobbade på i Eskilstuna.
Jag gick min egen väg och hittade en annan låda och monterade i. Ett år senare ringer jag till ägaren innan Kraftwerk. Vi hade ett jätte trevligt samtal om bilen. Sedan kom jag in på automatlådan. Då får jag höra att Kraftwerk blev informerad av förre ägaren att automatlådan krånglade och gick konstigt. Han blev irriterad på att Kraftwerk inte hade upplyst mig om detta fel. Han stod bakom en stämning.
Ringde upp Kraftwerk och som innan när jag köpte bilen så hävdade han att automatlådan var tip top. Men megav att han blivit informerad av förre ägaren om felen. Men han menade att det var bara ett oljebyte som behövdes.
Jag frågade frågan: "Såg du inte det som rimligt att ändå informera att förre ägaren haft problem?", Nej svarade han.

Jag hotade med stämning och jag fick tillbaka en del av de 9000 kr som det kostat mig med både bärgning och byte. Tror jag fick 3000 kr eller så. Eller om han slog av några kronor i sista kohandels minut.

Säg någon till mig...skulle DU vilja bli lurad på detta sättet? Och tycker du rimligen att jag skall hålla inne med denna informationen om en man som vanligt köper och säljer med bilar. Jag tycker han skulle skaffa FA-skattesedel! För det är bilhandel han sysslar med!
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Nu förstår jag, var visst jag som var ute och cyklade lite.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Zeiss:

Helt otroligt, men det förvånar mig inte. Var det den här bilen? >> Länk

__
Min bil:
Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Förstår inte varför mitt inlägg räknas som reklam egentligen, är det för att jag känner snubben? Hela tråden är ju länkar till annonser.

En fräsh E32 735-88 är till salu, Länk

Vad tycker ni om den frågar jag då?
Den ser ut att vara fin. Mailade faktiskt om ett byte för några dagar sedan, men har än sålänge inte fått nåt svar..
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Gäller den byte mot Volvon, för det är han inte intresserad av, dock ska jag skälla på honom att han inte svarat.
Japp det gällde volvon. Haha, ja ta och gör det ( ;
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Den är i jättebra skicka och jag vet att priset är diskutabelt. Har kört den själv och den går jättebra utan missljus och själva karossen tror jag att man får leta länge för att hitta finare.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
ZEISS!

Nu får det vara SLUT med smutskastningen av mig som person!!!

Du sade till mig att det det hela kostade 6.000:-, och INGET ANNAT!
Jag erbjöd mig att hjälpa Dig från första gången vi talades vid, och jag hade kört bilen i nästan ETT ÅR UTAN PROBLEM!!! Du hade provkört bilen en längre sträcka UTAN ANMÄRKNING! Jag bytte automatlådeolja och filter 2ggr. efter att jag köpt bilen, och så gick den perfekt. DET VET DU!!!

Du var otroligt noggrann och utomordentligt svår att göra affär med, då ALLT skulle skärskådas på en bil från 1983!!! DET ÄR INGEN NY BIL MAN TITTAR PÅ DÅ!!!! Nu var det iofs. en av de finare E23:orna i Sverige, och till och med Kliman funkade och TRX däcken var NYA! De kostar nästan 15.000:- ordinarie pris monterat och klart! Jag begärde ju inte 250.000:- direkt! Du fick den för ynka 30.000:- inkl. allt småplock jag hade till den!!!

Du ringer mig ETT ÅR SENARE och hotar med advokat!!! Jag ringer givetvis min advokat direkt och han skrattar åt hela ärendet. Enligt hans anmodan var 1.500:- i överkant, men jag gav Dig 3.000:- av god vilja!
VARFÖR har Du inte hört av Dig tidigare, för att lösa detta, jag hade givetvis hjälpt Dig, men Du verkar vara en RIKTIGT konstig prick. Du ringde ju tex. och skulle köpa den lågmilade E34 518i:n (jag känner honom) och bjöd och lovade 40 eller 50.000:- och gröna skogar på telefon, men när han gjort iordning bilen så svarar Du inte ens i telefon!!!???? Jag kan säga att han har ett o annat att säga om Dig, min gode herre! Han ringde mig efter att Du svikit honom i affärsuppgörelsen!

Du beter Dig rent ut sagt RIKTIGT dåligt åt!

Jag tycker det är synd att detta annars trevliga forum skall bli en plats för smutskastning av enskild person.

Mvh
Anders
KRAFTWERK: Allt beror ju lite på hur länge du ägde bilen anser jag. Det är ju en sak om du servat lådan och därefter kört säg 2k mil, en annan om du bara köpt bilen servat den och därefter sålt den.. Har du använt bilen en längre tid och kommit fram till att den fugerar klanderfritt så anser jag att du varit schysst, det är ju trots allt en gammal bil som du säger.

Vi har alla våra historier. Och E34:an var aldrig någon affärsuppgörelse. Jag hade ett intresse ja. Men jag köpte en V70 istället ;) och vart jag är en konstig prick på det kommer jag undra tills jag går i pension.
Jag var bara en helt vanlig människa som kände mig blåst.

The End
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
finns några objekt på blocket nu, passa på, lätta på era pengar så kan ni ha en fin bil i morgon, lycka till mvh Roger

Vad tycker panelen om denna?
Länk

Vad borde man kunna pruta ner denna till? Utan vinterdäck och skatt som måste betalas.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

14500kr och pruta?

Tja, "borde o borde", det beror på hur historiken ser ut och skicket i verkligheten.
Men är den fräsch så är det bara att handla....

Sedan om man köper den för 10000 eller 14000kr i slutändan spelar mindre roll...eller?
Om vi antar att du får den för 9999kr och sedan måste köpa delar för x-antal tiotusen o meka hela vintern, skulle du vara nöjd då ?

Men det kanske kommer någon som har erfarenhet av bilen i fråga och kan säga någonting annat..

Mvh Janne.
ke
172
kenneth.64
750 IL 88,7000 mil ,bmw 750 IE38 -95,honda kombi 2004,bruksbil,

Jag får väl komma med lite positiva saker.de var jag som köpte granatens 750,vilken bil till ock med kraftwerk hade nog varit nöjd,första gången jag har en e32a i exelent skick
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Vad ligger E32orna i för prisklass numera när de är riktigt fina?
ke
172
kenneth.64
750 IL 88,7000 mil ,bmw 750 IE38 -95,honda kombi 2004,bruksbil,

om man överhuvudtaget får tag i en e32 i exelennt skick,så får man slanta upp,som kraftwerk säger så fins de många vrak men inte så många fina,så räkna med 40k och uppåt.har sett att tyskarna begär mycket för fina lågmilade e32.

bromsen är fartens värste fiende
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.