|
Sida 10 av 19
|
|
|---|---|
|
Nån som vet något om denna? Länk Senaste EU-regbevis del 1: 2009-11-02 Motoreffekt, kw: 138,0 Samma kw som R6an fast från 94a? |
|
| 730i med 6:a såldes t.o.m. 1994. | |
happygrus |
Någon som känner till denna ? Länk Vill minnas att jag sätt den på annons tidigare i höst ? hos en skrothandlare tror jag. |
|
Oooo.. "DTM" utblås och M märken i framstolarna... Måste vara extra snabb 750! Men smaken är ju som röven... Natürlich größer Garage als Haus |
|
|
Har idag startat upp storbumsen efter vilan som blev några år,kom en rejäl dammpuff när 8an hostade igång.Satt o letade E34touring ett tag men hittade inget så då gick jag ut i garaget o lyfte på täcket till E32an. Så nu blir det vinterkörning för första gången sen denna köptes :0 Var väl tänkt att denna skulle sparas men va f,, bilen är ju utrustad med både motor o kupevärmare,sköna elstyrda säten med värme och ett värmepaket som klarar att värma en mindre villa,dessutom ser ASC förhoppningsvis till att det finns lite mönster kvar på bakdäcken när våren kommer. Att jag sen får plats med 2st 02or på platsen där 7an sov gör ju inte saken sämre. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| köp min när den blir klar :) | |
|
patrick.p: Har du några bilder på din s7a? Har du schnitzer stripesen monterade? Är inte spekulant men håller på att schnitzer utrustar min e32a |
|
|
Grattis nej jag har inga stripes monterade än ska lacka om bilen i sommar sen så ska jag klistra dit dom. Bilder kommer på bilen snart vill inte visa den nu hur den ser ut :( den är ganska sönder plockad. Har rivit ut all sunkig gammal inredning som inte hör till bilen den hade blivit slaktad en gång i tiden när den var ny. Har fått tag på nya ljus grå sportstolar, ska senare klä om innetaket ljus ljus grå. Sen motera dit nya org bodykitet, den gamla var bara skräp spacklad och limmad. Det ända skulle behöva ha hjälp med. Det är elstolarna i bak koppla sladdarna rätt. Jag kan hjälpa dej att få tag på org stripes plus emblemen on du är intresserad? |
|
|
Passa Er för denna....!!! Länk Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Varför då? Har du varit och kollat på den eller vad? Förklara gärna varför. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Har varit uppe tidigare i denna tråd. Var till salu för ett antal månader sedan, då jag ringde på den och det bådade inte gott... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Okej. Det sa ju inte mycket. Det man kan ha i åtanke är att 730i V8:an ingår i den ovanliga/speciella Individualserien som fanns till E32 på slutet. Därav delvis Shadowline. Har du sett bilen i verkligheten? Om inte är det lite väl att varna för den. Stephan |
|
|
Jag har talat med ägaren, (för ett antal månader sedan) och den var såld till en "nysvensk" om Ni uräktar uttrycket, som nekade till alla defekter som man SÅG på bilderna. Dessutom är den spartanskt utrustad för att vara en Individual/Sonderserie. Det enda som är läckert på den är egentligen lädret och ädelträet. Och så det faktum att det är en av de absolut sista E32:orna. Det gör ju iofs. att den är värd att bevara. BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
Scheckheft |
tråden Länk Självklart får man ingen E32 i toppskick, men bilen är fortfarande intressant pga att den ingår i Sonderserien. Ursäkta uttrycket Anders, men det är mycket snack och lite verkstad från din sida. Vilka är bristerna? Du har haft kontakt med ägaren. Och det är inte första gången du får frågan på forumet. Definiera gärna "spartanskt utrustad"? Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Defekterna man ser på bilderna? Ja det som syns är trasigt vänster bakljus, fel höger halvljus (87-88ans) samt konstigt överdrag på ratten. Utrustningen är ju inte pjåkig; Larm, sidogardiner, el-gardin, armstöd fram, Klimaautomatik, svart innertak (det är första gången jag ser bilder på en E32:a med det, sjukt ovanligt), Individuallack, Individualläder, automatlåda, taklucka. Klart prisvärd för 19tkr Jag kan INTE ursäkta uttrycket "nysvensk" varför överhuvudtaget ta upp det? Låter som du är fördomsfull, vilket är sorgligt. Stephan |
|
|
Då ber jag om ursäkt för uttrycket, och jag är inte fördomsfull, men jag skulle bara beskriva hur jag blev bemött när jag ringde på nämnda vagn. Total avsaknad av känsla för vad det är för något som var tillsalu, och i första annonsen var det en rejäl p-skada/repa höger fram, tex. Nu kan ju den vara åtgärdad tillfullo, visst, men för den seriöse spekulanten så bör man kolla extra noga. Bilens tidigare liv verkar ha varit seriöst, men ändå...man vet inte vad som hänt därefter. Mitt inlägg var en reflektion över hur bilar av denna dignitet snabbt kommer tillbaka ut på marknaden igen, efter en försäljning. Om nu bilen är så bra och speciell, VARFÖR säljs den igen? Jag har jobbat med bilar sedan 1989, och jag ser ju med egna ögon, vad det är fråga om. Business, eller så är det något dyrt som behöver bytas! Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Men "Kraftwerk" är du alltid seriös när du säljer en bil? | |
| För att inte tala om när han köper bil.... | |
| Verkligen intressant | |
| Kan ni inte sluta tråka Kraftwerk för det där nån gång? Vare sig den numera ökända incidenten är sann eller ej så har han kunskap och åsikter som iaf jag är intresserad av att ta del av. Men varför skulle han dela med sig av dem om responsen alltid blir gliringar? Lägg ner det där så vi kan hålla oss till trådens ämne istället. De slutsatser vi dragit av Mugges redogörelse behöver vi inte glömma för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.