|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Tackar.. Det är inte lätt detta..:) 330 är ju drömbilen just nu, men som sagt så sneglar jag lite på 325 också.. Länk! Denna hade jag tänkt att fara och titta på då det är ganska nära för mig. Den har ju gått några mil men men.. -------------------------------- Denna har också gått långt, men det var den jag provkörde, 325 -04.. Länk |
|
|
Den röda tycker jag inte då sportstolar inte finns, gått långt och verkar allmänt snikrustad! Hur var det här då? |
|
DMZ |
Skulle aldrig komma på tanken att köpa en 2004 som gått hela 17.000 mil. Tycker ej att milantalet får överstiga 6-7000. Sedan kommer reparationerna inom kort. |
|
Många mil på kort tid gör ingenting. En äldre bil med låg mätarställning innebär bara en massa kallstarter och kortstreckor. Köper mycket hellre en nyare bil med mer mil. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Länk Denna då, mindre mil..:) Lite dyr kanske.. |
|
DMZ |
Micmac: Ett mkt gott råd: Satsa gärna på en E46 från 2004 eller ännu nyare. De gamla E46:orna har endast 6 års rostskyddsgaranti. From 2004 så har BMW utökat rostskyddsgarantin till hela 12 år. Detta innebär att på årsmodellerna 2003 och tidigare så saknas då rostskyddsgaranti from år 2009.(i år) Detta kan bli en mkt dyr affär då modellen E46 rostar mkt friskt i dörrar, motorhuv,baklucka,mm. Sök på: "E46 ROST" finns hur mkt som helst att läsa. |
|
Men det finns ju en ekonomisk aspekt i det hela med, 130000kr var ju limiten. Kanske lite svårt att hitta en -04a 330ix touring med den prislappen, det är lätt att dra iväg på växlarna. Hur var det här då? |
|
|
Ang. rosten så är det ju inte ett åberopande av garantin då dörrar och luckor byts, utan ett goodwillåtagande eftersom kravet på genomrostning inte uppfylls. Nog för att BMW varit hyffsat generösa, men att de skulle byta dörrar p.g.a den karakteristiska rosten upp till 12 år har jag mycket svårt att tro. |
|
DMZ |
Anders-72: Undrar just hur en E46:a ser ut år 2016 när rostskyddsgarantin gått ut på 2004:orna? Då finns det nog flera möra ställen där man ser rakt igenom plåten. Då är det tryggt med en gällande rostskyddsgaranti. Personligen skulle jag aldrig köpa en E46 2003 eller tidigare. Endast om priset är oslagbart lågt. |
|
Det är nog inte helt säkert. Man ser ju inte många -97:or idag med rosthål. Jag har väl inte letat men jag tror aldrig jag sett någon. Jag tycker inte någon tillverkares rostskyddsgaranti känns trygg, så för mig kvittar det. Mercedes W210 har 30 års rostskyddsgaranti t.ex. men inte har det känts som ett tryggt köp. |
|
DMZ |
Kom inte första E46:an -98 ? |
| DMZ, du har sårätt. 98 var första året för e46. finns vissa e36coupe, cab och touring års 98 också har jag för mig. | |
|
Tänkte bara på 12-åriga bilar i allmänhet. E39:an med likn. problem finns ju -97:or av. Dock verkar det som om nyare årgångar har tunnare lackskikt eller något. Programmer t.ex.(tror det var han) kan ju vittna om att äldre årsmodeller har klarat sig bättre. Däri kan det ju ligga en poäng att vi kommer se -04:or som rullande durkslag år 2016 :) |
|
|
Anders-72, kollade på en 523it 99:a i höstas, den var rosthål i alla dörrar och bakluckan var kex runt bakrutan. Skrämmande. |
|
| Simon_en, du är ju alltid spekulant på de allra billigaste bilarna ;) | |
| simon_en: När köpte du senast en BMW? | |
|
Det blev en 330 touring -04. Italienimport 9500 mil, servad som den skall och inga större fel i lacken. Några små dörruppslag och stenskott fram på huven, fälgar lite naggade i kanterna. Läder i stolar och knappar på ratten...:) Nackdel: Ingen halvljusautomatik och tyska eller Italienska i navigatorn.. Är det någon som vet om man kan ordna detta på något sätt? Tyvärr så har jag inte bilen här hemma ännu, men till nästa helg så skall jag ha det. |
|
|
Just det.. Mellanblå metallic är den också. 129000:- |
|
|
BCP 978 ? Mvh Johan |
|
|
Eller den är det uppenbarligen inte, den hade gått 7000 mil, läste inte allt så noga.. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.