|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan jag tänka mig. Tack för all info! /Mvh Bilpedanten |
|
alain |
jag skrev den text för ett tag sen till någon som undrarde hur är en 750 E38 Hej alla! Mycket prat och berömmelsen för E38 750 V12. Det största problem med en sådan är att när man kör en 750 E38 är att det finns inget annan bil efteråt. Det finns olika 750 modeller med olika utrusning. Utrusning listan är mycket stor därmed högre pris som ny bil. Min 96 kostade då: 1.070.000:- och köpte den för 100.000:- för 3 år sen. Jag kan bekräfta att det är en riktig lyxbil som är mycket imponerande, en kör glädje, en säker bil som man kan lita på. När man kör en 750, man lätt tror att hastighetsskyltar är enbart till dom som inte har körkort, det jag menar är att det är mycket lätt att överstrida regler med hastigheter När det gäller kostnader, det är exakt samma som en v70 t5 men mycket stor skillnad på rätt mycket. Jag vill inte smuts kasta Volvo, det är också en bra bil för dom som tycker om Volvo, det finns säkert bra saker också på Volvor med det känner jag inte till därmed inte kan utrycka mig om den men min son (Fransman) på garaget hade en v70 t5 och kunde göra ett jämförelse. De ända kostnader som jag har haft på min är att fylla på olja då och då och en service 1 Försäkring, det berör på var ni bor och antal körda mil per år då det kan varierar. Den V12a som finns i E38 är en uppgraderade motor från E32 med bättre ekonomin, mindre bensin, mycket bättre prestanda och kvalitet än E32 därmed mycket mindre problemen. Det finns olika priser på dessa bilar, varför? jo , som jag sa innan, det finns olika modeller E38 och olika utrusningen men man kan hitta en mycket bra och väl utrustade och perfekt kondition 750 för ca 80-90.000:- och då har man någonting mellan händerna att leka med. Vad ska man titta på när man vill köpa en sådan? Att det inte finns något oljeläckage under bilen, rost runt om bilen, att allting fungerar som det ska, att motor inte vibrerar när den är på så att man även kan sätta på en cigarett mitt på motor att den ska inte ens vibrerar, att motor går tyst, så tyst att man kan undrar om det år på, att AC fungerar och lite mer. Det största problemet på E38 är fel på pixlar men det finns företag som kan fixa det, tyvärr det kosta lite pengar. Jag körde till Frankrike semester 560mil och hade inga rå ägg under gaspedalen, i Tyskland var jag sällan under 240-250, körde runt i Frankrike, och hade ett snitt när jag kom tillbaka hem på 1,2l per mil Det är flera som pratar om den 740, det är också en mycket bra bil men för mig, den går inte att jämföra med 750, det är som dag och natt. Som vinterbil kan jag även säga att den är underbar bil som håller sig på vägarna utan problem. MVH: bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Vad tycker ni om denna E38? Väldigt billig för en 10år gammal bil. 3 Ägare sen import och inte 1. Länk Skulle man kunna pruta ner den 9K om man tar bort begagnat försäkringen tro? :-) |
|
alain |
det varkar som att den såld, annonsen är borta. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Alain! Jag funderar på att skaffa en e38 750 och jag undrar om du (eller någon annan som läser detta) vet hur den står sig mot en Mercedes 600 (W140)? ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Jag måste säga att skillnaden att köra en W140 och sen E38 750 är som natt och dag. Som många gånger sagts här inne: BMW kör man, Merca åker man. Fast i just 750 åker man bra också. Men oj vilken skillnad i väghållning och uppträdande. Detta är vad jag har kört och jämfört med, nån annan kan tycka nåt annat. |
|
Gemini__ |
Men finns det något mäktigare bygge än en S600 W140? Må så vara att körkänslan inte ligger på topp men vill man åka ståndsmässigt vet ni var min röst hamnar. =) |
|
Är hyffsat ny här och ny som 7-serieägare men kan inget annat än rekommendera det! Min 728iA tar mig till arbetet varje dag, bor i Lund och arbetar i CPH så den får tugga motorväg till svågertorp. Fantastisk maskin som trots sin beskedliga slagvolym och 2 tons vikt är pigg ända upp till 200-strecket. Jag kör den på 12,5L/100km vilket är vad jag räknat fram, bilens dator säger 12,3 så den får godkännt. Betänk då att det blir en del stadskörning i lund, momentanförbrukningen vid 140kph på motorväg är ca 9,5l/100km Däremot kostar det, ett litet elfel här och där etcetera, men är man bara beredd att ta sådana kostnader så är det fortfarande värt pengarna. Håller med föregående inlägg om att motorval beror på vad du ska ha den till, jag ska pendla/åka till golfbanan och då är 728 perfekt, annars säger jag 750, :D |
|
|
Är hyffsat ny här och ny som 7-serieägare men kan inget annat än rekommendera det! Min 728iA tar mig till arbetet varje dag, bor i Lund och arbetar i CPH så den får tugga motorväg till svågertorp. Fantastisk maskin som trots sin beskedliga slagvolym och 2 tons vikt är pigg ända upp till 200-strecket. Jag kör den på 12,5L/100km vilket är vad jag räknat fram, bilens dator säger 12,3 så den får godkännt. Betänk då att det blir en del stadskörning i lund, momentanförbrukningen vid 140kph på motorväg är ca 9,5l/100km Däremot kostar det, ett litet elfel här och där etcetera, men är man bara beredd att ta sådana kostnader så är det fortfarande värt pengarna. Håller med föregående inlägg om att motorval beror på vad du ska ha den till, jag ska pendla/åka till golfbanan och då är 728 perfekt, annars säger jag 750, :D |
|
| hej har nyss köpt en -95 740 med manuell låda. farthållaren på 130 å slät landsväg med några 50-70 sträckor på 23 mil va snittet 0,89 :) försäkring är inte speciellt dyr ens för mig å ja är inte ens 24+ are, helnöjd med bilen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.