|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Den gamla rumpan är ju så mycket bättre. Synd att jämförelsen omfattade en pre-facelift som har de avsevärt tristare lykthusen, vilket snedvred jämförelsen framifrån. Bakifrån var det dock inga tvivel, trots att pre-facelift saknar de nya bakljusen med fiberoptik. Dessutom var det en kul men lite udda färg på jämförelseobjektet i E85-kostym. Om jag stöter på en ny Z4 ska kameran halas fram och en lite vassare jämförelse skall genomföras. Någon som vet om BMW i Solna fått in någon sDrive 35i än? |
|
|
Idag hade jag möjligheten att inspektera en Z4 35i på nära håll och måste säga att det är en mycket vacker bil. Bakpartiet är som andra redan sagt lite mer åt lyx-hållet än sport men helt underbara linjer på sidan. Framifrån är den mycket "piggare" än den äldre Z4:an och i sin helhet en helt klart snygg och sportig. Hur bra den går kan jag tyvärr inte berätta då jag inte hade möjlighet att provköra. Kommer Z2:an bli något i samma formgivning så kommer jag byta upp mig :) |
|
| rollebolle: fanns bilen hos en handlare, isåfall var? | |
|
Det finns 4 stycken hos BMW i Göteborg , jag är inte helt övertygad om den nya , litet mycket 50-tal för mig ännu , den är inte uppkäftig |
|
| Länk ac-schnitzer visr bilen med sina fälgar.. den ser så elegant och sportigt ut.. snyggaste bmw gjort på länge | |
|
bmw_jerry: Det är hos BMW i Grästorp, en röd, ljusare än imolaröda så det kanske kan vara en klarröd eller så. Den verkade precis kommit in då den skulle in på vaxning pga att den inte var i utställningskick efter resan. mvh/Rolle |
|
|
Såg den igår på BMW Göteborg. Kan väl säga att jag föredrar den gamla roadster-känslan Den gamla är kaxigare medan den nya är slätare och mesigare i formen, bakdelen är katastrof Inredningen var dock riktigt fin |
|
| Provsatt en i Örebro idag och det är nästan så att man ångrar att man köpte 335:an! Kvalitetskänslan i inredningen är avsevärt bättre i denna jämfört med gamla Z4. | |
| Dom hade 5 stycken på Förenade bil i Malmö igår, riktigt snygga måste jag säga, fast jag håller med föregående med att dom ser lite snällare ut nu. tydligen kommer dom att gå att få BMW-trimmade också. kanske blir en dubbelturbo till nästa år.. :) | |
| var inne och kollade på skönheterna. Mycket snygg med mycket "vill ha". Jag tycker den ser snäppet elakare ut än den gamla. Ett instegspris på 362 lappar känns överkommligt... Fast troligen landar slutnotan liite högre i de flesta fall :-) | |
|
Visst är nya Z4 snyggare än gamla Z4 på alla punkter. Men efter provsuttit nya Z4 så kan jag konstatera att nya Z4 har blivit lyxigare och mysigare invändigt. Den förra kändes sportigare. Jag lägger nog hellre pengarna på en Z4 3.si Coupé. Jag hoppas nya Z4 kommer i Coupe version så att vi kan kapa bort 150 kg övervikt som det nya plåttaket väger. Länk |
|
| provsatt en i eskilstuna idag.. riktigt snygg.. man satt hur bra som hellst och det känndes som en riktig sportbil.. alla reglage och material var toppen förutom facket i dörrarna som känndes aningen plastiga.. vad gäller bilens former så är det bara att gratulera :D | |
|
Det är tydligen strängt förbjudet att visa Z4:an hos handlarna före 09.00 imorgon lördag! Inte många handlare som lyder den uppmaningen verkar det som. Jo, Västerås håller på reglerna..! |
|
|
Norrköping också!!! trodde mig få se den idag men var täckt, men nyfiken som jag var så lättade jag på skynket och vilken skönhet som doldes, inredning i helt avvikande färg mot karossen, läckert!! men imorgon får jag både se och provsitta, men mer blir det nog inte för mig, men jag skulle gärna vilja mvh uffe/bildock |
|
| enligt vad jag förstår kommer dem bara som roadster med hardtop.... Alltså ingen coupe och ingen med mjukistak.... | |
|
Var och tittade på den igår på en förhandsvisning i Hbg. Sjukt snygg i verkligheten och det som imponerar mest är kvalitetskänslan i kupén. Det bästa var att Frun blev helt lyrisk, så det kanske kan bli en sådan i framtiden :) /Emil Mina bilar: Länk |
|
|
Har provkört en s35:a idag. Snabbt omdöme: Mer långfärdsbil än sportbil, mycket övertygande kvalitetsintryck. Utseendemässigt är den skittuff. Får se om Z2:an kanske har en sportigare framtoning /Anderz3 Zätan: Länk |
|
| Gött mos! Vilken handlare provkörde du hos? Jag ska förbi BMW i Solna i slutet av kommande vecka, de torde ju ha minst en visningsbil. Klurar lite på om de har någon demobil också. | |
|
Anderz3: Är din tolkning att bilen ser sportigare ut än vad den är att köra eller hur ska man tolka det? Mvh/Rolle |
|
| Nya Z4:an är onekligen riktigt fin. Blev lite förvånad när jag kom hem idag. Står en svart parkerad på gatan utanför lägenheten. Måste vara en demobil körs av någon bmw-anställd, eller..? För det har väl inte hunnit säljas några än? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.