AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
48.973

första bilden på helt avtäckt z4:a

Sida 6 av 11
hur länge tror ni det dröjer innan vi för se dem små motorerna eller en dieselmotor i z4:an??
Ni
54
Nitte Z4
645 cab M optik -04
X5 3,0d aeropkt -07
Mini cooper seven -07
Diselmotor är inte alls omöjligt om något år, men att de kommer lansera ett svagare motoralternativ än sdrive23i varken tror eller hoppas jag då Z4:an har tagit ett steg upp på "prestige" skalan med den kommande modellen.

Ser ogärna att de späder ut modellens "eklusivitet" genom att urvattna modellen via lägre ingångspriser samt klenare motoralternativ.

Är det inte tänkt att en eventuell Z2:a skall segmenteras in mot kundgrupper som vill ha en 2 sitsig bil till "lägre" priser är Z4:an?
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Länk
Snygg!

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Grymt snygg

Länk
Länk
bmwtok: håller med , den ser riktigt snygg ut.. undrar om bmw planerar någon m-version av denna z4:a
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Har fått prislistor på bil och utrustning samt brochyr på bilen hemskickat förra veckan . Vilken fin bil . Men funderar fortfarande på z4M av den gamla modellen . den håller många år till.

Länk lite nya bilder från genevesalongen
Trevligt med lite andra bilder än pressbilderna.

Jag blev lite paff över denna, hoppas att det är bilden som luras lite för jag tycker allt att den saknar alla former av egg i denna vinkel:

Länk

Ser fram emot lite bilder på den sandbeiga som står i bakgrunden, förhoppningsvis är det en sDrive35i.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
När kommer den till våra återförsäljare så att man kan kolla in nya Z4 ?
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
i maj säger BMW Group i göteborg
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Jacobssons bil i Jönköping säger att premiären blir 9 maj i hela Europa.
ganska sen premiär.. kommer bli svårt att få en bil innan sommaren
Samma visa som när E85 introducerades med andra ord, vilket är lite trist för kunderna.
Länk lite mer bilder :D
Lite nyheter från BMW, som i år dumpar sin utdelning från 1,06 euro till 0,30 euro.

"En oväntat svag försäljningsutveckling för BMW Z4 Roadster var en viktig orsak till att resultatet blev en besvikelse, vid sidan av nedskrivningar på 1,06 miljarder euro till följd av kreditförluster och havererade leasingavtal."
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Vad innebär det för prisläget i Sverige?
Bedömt inte alls? Att bilen säljer dåligt lär inte trycka ner MSRP. Möjligtvis går det att få sin bil lite tidigare än annars i.o.m överkapacitet i produktionen, mer än så skulle jag inte hoppas på.
gäller inte siffrorna gamla z4 för den nya har väl knappt börjat säljas ...

Länk bmw släpper ett spel till ipod mednya z4:an
Nej, E85/86 gick ur produktion i augusti månad så att BMW idag sörjer dess usla försäljning betvivlar jag å det grövsta. E89 har i allra högsta grad börjat säljas men det går uppenbarligen inte riktigt som BMW tänkt sig sett till antalet sålda bilar.
Var och snackade med en säljare på Lunds Bil i varberg idag, han trodde inte det skulle vara ett problem att få bilen innan sommaren om man beställde nu. Priset kommenterade han med att "vi kommer inte vara omöjliga". Vilket man väl ändå får se som att det antagligen finns ganska mycket att göra på listpriserna.

En djuphavsblåmetallic 35i med design pure white inredning känns ganska lockande :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.