|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
| Länk film från salongen av ams | |
| När kommer coupén, må tro!? | |
|
Ser mycket lovande ut tycker jag! Såg att den blivit lite längre än föregångaren, kanske finns det chans för mig som är 1.95 av få köra roadster nu då :) Någon som vet om benutrymmet blivit bättre kanske?? //martin |
|
|
Ser litet för USA 50-tal inspirerad ut för min smak , kanske jag ändrar mig när jag sett den " live" |
|
|
Den är ju bara så snygg!!! Den väckte ha begär direkt. Sålde Coupen i höstas och tar mig till jobb på cykel nu...mår fan inte bra av att se såna här bilder... Design fullträff enligt mig :) |
|
|
CompactK jag har haft inlägg tidigare och ditt inlägg är precis som mina egna, det går som en stöt rakt in i hjärtat! BMW145 ja där ser man hur olika man uppfattar form och design, det är nog tack vare formen som anknyter till lite retro som gör att jag faller så otroligt för nya Z4:an, den förra kändes bara ett motstånd till, jag minns den första bilen jag såg, och tyvärr har jag aldrig förlikat mig med dess form mvhUffe/bildock |
|
| Länk z4 konfigurator uppe nu på bmw.com | |
| Länk ser riktigt bra ut live.. | |
|
Går att speca även på bmw.se nu. Har dock fortfarande inte hört något om ev beställningsmöjlighet. Någon som vet? //Mackan |
|
|
Inget Aerodynamic paket eller M-paket? finns ju till alla andra BMW:s samt den förra Z4:an. Sedan måste det väl komma paketlösningar på Z:an såsom på de andra modellerna? min spec blev bra mycket dyrare än en 335 cab, detta pga. att Z:an fick specas utan paket, medans 3:an hade paketlösningar, samtidigt som 3:an i sin tur är 33000 dyrare i grundpris än sdrive35. Z4:an måste landa på ett lägre pris gentemot en 335 cab, Vad tror panelen? |
|
|
Eventuella Aero- och M-paket kommer senare. Vid introduktion fanns det inget sådant när E85 kom utan det kom först på senare årsmodeller, i fallet med E85 dock endast i form av Aerodynamikpaket. Jag ser det inte som självklart att en Z4 sDrive35 blir billigare än en 335. Visst, det är en mindre bil men samtidigt upplever i vart fall jag den som betydligt exklusivare. 335 är trots allt 'bara' en 320 med lite mer mos under locket... Vad beträffar paketutrustning (jag bortser här från mindre paket, såsom belysningspaket) är detta inget som förekommit särskilt flitigt på E85 heller utan det är något som dykt upp först på de allra sista årsmodellerna för att helt enkelt åstadkomma en reell prissänkning för att göra bilen mer attraktiv. Om jag inte missminner mig gällde detta även Z3, en modell som aldrig intresserat mig nämnvärt varför jag heller inte har stenkoll. Vill dock minnas att den på ålderns höst erbjöds med ett par olika paket, bl. a California Edition. Jag har inget som helst minne av att det fanns några paket att tillgå den där vårdagen 2003 då det handlades E85 utan det var till att plocka på prylar enligt modellen "en i taget". Personligen gillar jag detta då jag inte tycker att Z4 är en typ av bil som ska paketutrustas. Istället föredrar jag en vettig basnivå på utrustningen och att köparen sen får handplocka efter eget intresse. Skräckscenariot är väl att Blocket.se svämmas över av lagerbilar i form av Z4 sDrive23i med Comfortpaket i sann 1-seriemanér. |
|
|
Jag håller helt med Freddesix, z4 är inte och skall inte vara en dussinbil ,med en massa olika paket , varje bil skall bli "unik" , vill du ha en paket bil köp en 3 hundra, z4 som ny är i alla lägen en andra eller tredje bil och därför skall den vara "One of kind" |
|
|
Freddesix bmw145 oh vad trevligt att det finns fler som vill ha individuella utföranden, själv är jag så trött på dessa paket i tid och otid men det är väl ett sätt att tjäna lite extra genom att kunden köper paketen. Själv är jag en individualist och vill ha min bil på mitt sätt och det får jag inte med paketen, betala för dessa och ändå inte få vad man önskar, ser gärna fram emot att få se nya Z4:an som någon valt sin egen stil på mvh Uffe/bildock |
|
|
"z4 som ny är i alla lägen en andra eller tredje bil och därför skall den vara One of kind" Jasså? Utveckla gärna. Jag funderar på att köpa en att ersätta min MINI med - som första, enda och bästa åretruntbil. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Helt fel av mig , det är klart att man kan ha en z4 som all round bil , men det blir ju litet bekvämare med en andra bil under vintern och när man skall köra omkring med familjen och all annan transport av det ena och det andra . |
|
|
All right, då förstår jag hur du menade. Jag resonerar nog så att jag till vardags bara behöver utrymme för mig själv plus max en person till (har ingen egen familj, ännu) och att jag vid behov kan hyra en bil som är lämplig för större transporter. Hela grejen med sommar/vinterbil har jag heller aldrig förstått mig på, har provat det en gång men det var helt enkelt för plågsamt att vara utan min *riktiga* bil hela vintern :) Wilhelm Svenselius |
|
| Hela grejen med sommar/vinterbil bygger för mig på att jag inte har hjärta att ta ut sommarbilen vintertid. Det skulle kännas rent ut sagt förjävligt att ta ut pärlan i hårdsaltat slask på välsandade vägar som skapta för stenskott, men alla är vi olika... | |
|
Nu tycker jag vi släpper diskussionen sommar/vinterbil så det inte blir för mycket OT i tråden... Däremot en annan sak .. körde konfiguratorn på BMW.se och hittade ett par saker jag undrar över. 1) Vad är det som skiljer standard och "utökat" läder? Som BMW dessutom tar 15 200 spänn för? På bilderna syns ingen egentlig skillnad. Är det läderklädd instrumentpanel etc, som avses? 2) Inga xenonljus i tillvalslistan? Eller är det standard, tro? 3) Måste man välja Adaptive M Suspension för att få "sportknappen"? Wilhelm Svenselius |
|
|
Utökat läder är precis som namnet antyder läder på flera ytor än standard. Exakt vilka ytor vet jag inte men i E85 omfattar paketet bland annat läderklädda rullbågar, dörrsidor, mittkonsol inkl. hela vägen upp till vindskydd, hela ramen runt rutan interiört (inkl. hela vägen upp till cabfästen), solskydd samt ett par ytor till som jag skippar av utrymmesskäl. Xenonljus finns i utrustningslistan och är märkta med symbol för standardutrustning. Även "sportknapp" (numera DDC ställbart i tre lägen) är standard. |
|
|
Freddesix: Jag kanske är blind, men .. var hittar du hela utrustningslistan? Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.