AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.384

Inget körkort längre!

Sida 3 av 3
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Tror inte att Polisen kan skrika så högt så jag blir rädd

Men min sambo kan, så jag har inte det bättre än någon annan det kan kanske bero på att man lever på sitt körkort

Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Skulle en polis börja skrika på mig kan du vara helt säker på att jag hade bett han fara till vrålsunda och fortsätta med sitt skrikande, och ge mig böter så jag kan fortsätta med mitt. Det är sjukt men jag tolererar inte att någon fet mc-polis snäser av mig, det ingår liksom inte i mina skyldigheter! Dessutom är mc-poliser det värsta som finns, de kör alltid så jävla fort att de vips kan ligga i döda vinkeln där det var blåstomt precis innan. Så far de fram mellan bilar i stan, banker på bilrutor och skrämmer hederligt folk från vettet med sina översittarfasoner. Fy faaan!
Jag har inget förakt mot poliser in general, ville själv bli en kungens gosse för inte allt för länge sedan,
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Som jag sa att bli uppläxad av en polis är ingen skyldighet där jag bor, då menar jag att stå med mössan i hand och be konstapeln om ursäkt medans han berättar hur dum i huvet man är, en sån avhyvling betackar jag mig för. Det är principiellt och det väger i mitt fall tyngre (läs: i mitt fall).
Nu är som tur är de allra flesta poliser vettiga människor som vet att piska människor till lydnad inte är ett bra medel. Böter i sig är en bestraffning och om de friar kanske en stilla upplysning av faran med att framföra fordonet i högre hastighet än den som är lagstadgad, dvs längre bromsträcka, dödligare utgång vid kollision osv osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.