AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.032

BMW M5 LEMANSBLÅ

Sida 1 av 2
jo
19
johan_ona
520i 1990
Hittade denna m5:a på blocket. Fint skick bra utrustning låga mil.
Han hade begärt 239k för den men jag fick ´ner den till 200k och ska åka och kolla på den imorgon undrar bara om ni tycker den är värd dom pengarna alltså 200k. och om någon här på forumet har mer info om bilen?
tackasam för svar.
jo
19
johan_ona
520i 1990
glömde länken haha
Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tycker att det är ett bra pris om milen stämmer och bilen är i bra skick.
För övrigt är ju M5 e39 en underbar bil :)

Min lågmilare Länk
Stämmer allt efter kontroll så är det ett helt ok pris med så låga mil, den ser riktigt fin ut men kolla den noga innan affär och lycka till.

/Micke

Länk
jo
19
johan_ona
520i 1990
hoppas allting stämmer den ser ju grymt fin ut. några bra tips på hur man kontrollerar milen?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Kolla först o främst så serviceboken är tryckt 01 lr 02, kolla så att chassinumret står nånstans i boken och att det inte ser ändrat ut!! Har du tur medföljer kvitton från servicetillfällena och då kan man jämföra datumen där med stämplarna i boken...det är det enda du kan kolla på plats, ÄGAREN kan oxå betala 700kr till en Bmw-handlare o be att få ett utdrag från Bmw tyskland där det ibland står miltal o lite annan info....men det tar ju ett par dar....

Själv tycker jag att ska man slanta upp 200000kr så ÄR det lämpligt o be Bmw kolla upp den INNAN köp!!!! Inte kul o få veta om bilen är skruvad när du själv säljer den sen......

Mvh Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

En grej till....har du tur medföljer en kopia på Fahrzuigbrifet (TYSKARNAS REGBEVIS) där står alla tidigare ägare mm. Vill man så kan man enkelt ringa nummerupplysning utland, o få telnr till dem....Sen är det bara att ringa o fråga om de minns vad bilen rullat när de ägde den.....förutsatt att man kan Tyska då:-)
Hur länge har bilen funnits i sverige? Klarar bilen det peddan beskriver är det nog bara att handla om magkänslan känns rätt.

/Micke

Länk
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Finns redan en tråd upplagd om denna bil..

Sök under "Nån som har mer info el vart o tittat på den här E39 M5?"

/KristianT

Lycka till!
Tjena var o titta på den bilen i dag.

Den som vill ha mer info kan adda mig på Plompboy@yahoo.com

/K
Men lägg ut infon här...
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är bättre att skriva på forumet så att alla kan ta del av det.
Rost........
Annars precis som jag ville ha den*Gråter*
var du och kollade på den utan att ha någon tanke på att köpa den????
Det är det roligaste som finns när man ska sälja, folk som bara vill titta och prova och slösa med ens tid......
hoppas att jag har fel
bmw_4ever

Ja jag åkte ner o kollade på den FÖR som vädret är nu vill jag inte köra hem bilen.Ville inte chansa o hyra bil o släp och chaffis för 5000 kr och ta med mig i onödan och de var en JÄVLA tur nu.

Jag hade handpenning med mig och hade den vart som jag vill hade jag lämnat handpenning fixat bil o slälp och hämtat den är de konstigt tycker du?

Nu behövde jag jag o mina vänner bara åka 60 mil i onödan så 1 tusen lapp i sjön i stället för 6.

/Kim

Var fanns rosten?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
bmw4_ever. Om du läser vad ae86_driver skriver så var den precis som han ville han den fast med rost. Jag förstår helt och hållet att om han vill ha en bil utan rost så köper han ju inte en med. Egentligen enda sättet att få reda på rosten var att åka dit, för vissa säljare kan ibland prata runt ett sådant problem. Sen kan du läsa hans profil där han skriver att han letar en M5E39.

Jag är mycket nyfiken hur du kom fram till att han bara var där för att titta och prata väder...

Mvh Johan
Zed82

Innan för tanklocket en stor bubbla 2.5 ca 3 cm gånger 4.5 5cm
På förarar dörren var de som små remosr nästan hela bilen omlackad och lite sånt där små pyssel. OCh jag säger de igen FAN FAN FAN Hade inte de funnits hade jag köpt den annars PRECIS som jag ville ha den är så jävla arg nu att rost finns......

/Kim
ok, jag missuppfattade ber om ursäkt ae86 driver, det är bara så att det tyvärr finns så många som bara vill prova bilen men inte har en tanke (pengar) att köpa bilen, men ger säljaren falska förhoppningar.
Hoppas du hittar rätt m5a
grelle kolla mina frågetecken = FRÅGA
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ett frågetecken betyder fråga. Vad fyra frågetecken är inte alltid lätt att veta. Det kanske är som två minustecken som är ekvivalent med plus...

Sen så var det en ganska ledande fråga som mer liknande ett obefogat påhopp.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.