AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.996

lite info om denna m3 cab

Sida 2 av 2
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Jaa, jag pratar om bilen i länken i varjefall. Den har kryssat för insp1 vid 53345km, kanske det är den du menar? Fast ventilspelet är väl insp2. ?(korrigera mig gärna) (förövrigt så har jag en suddig bild tagen med mobilen av serviceboken, så ser inte vad det står i stämpeln för den servicen)

Anyways, det känns som att en resa till BMW behövs (bromsarna, bussningarna kanske insp2), men efter det skulle bilen vara mycket bra!

Nylackningen märkte jag inte ens, så antingen är det mycket bra gjort eller sen är jag blind. Oberoende så är det i mina böcker mera positivt än negativt.

Tack för bakgrundshistoriken!
te
303
ted81
BMW M3 E92
den lacken är lagd av en mycket seriös firma.
så lacken skall vara ganska bra, 100% blir det aldrig vid en omlack tyvärr.

bromsarna var slut redan när jag ägde bilen.
Men var har dom gjort av originalhjulen.

och någon sänkning var det absolut inte på den när jag ägde den.

jag stog brevid mekanikern när ventilspelet justerades så det vet jag att det har blivit gjort.

tack för svaren

haru haft några problem med bilen när du ägde den.....
hejsan tack för svaren men undrar om du har haft någon problem me bilen innan du hade såld den.
te
303
ted81
BMW M3 E92
Den bilen bjöd inte på ett ända bekymmer.
det som jag minns var defekt på den var följande

skinnet i förarstolen/trasig söm.
spricka/matta dimljus.
bromsskivor i fram var dåliga (mycket dåliga)

I mina ögon så är det en bra och seriös bil.
undrar syns det mycket i förarstolen att sömnen är trasig eller kan man fixa den.
hejsan undrar vad det menas med

fälgarna har fel ET som gör att dom sitter för långt in M3:an har ett annat ET bak än övriga E46.. et va e det för ..något
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

ET är inpressningsmåttet på fälgarna, dvs hur långt in eller ut fälgen hamnar från hjulhuset sett.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Tolga: ET kallas oxå för offset eller inpressning, fälgar har olika ET, beroende på till vilken bil dem ska passa till, eftersom M3:an har bredare röv än en vanlig 3 serie så passar inte fälgarna...de sitter alltså för långt in i hjulhusen om man tar fälgarna från tex en 330....framfälgarna passar dock.....M3.an har tex ET 26mm bak och 47 mm fram...

Mvh Peter
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Fricke: Tack! Jag ska höra av mig till dem snarast! :-)

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.