AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.994

lite info om denna m3 cab

Sida 1 av 2
Hejsan är intresserad av m3 cab e46 va ska ja tänka på?
vet ni något om denna bil...undrar om man kan köpa ny läder så att sätet ser ny ut eller va kan man göra förslg...
Har du missat att länka kanske???:-)
glömde hehe

Länk
mm, snygg bil till rätt pris tycker jag. Med tanke på att cabbarna ligger högre i pris än coupèerna...

Rött skinn är ju en smaksak.

Jag undrar lite över fälgarna... Visst, dom är snygga. Men jag tycker det ska var M-fälgar på en M3....

Hardtop är ju bra att ha förutsatt att man har någonstans att göra av den när den inte används.

Byta klädseln har varit uppe för diskution tidigare. Och då har det framkommigt att det är dyyyyyyyyyyyyyrt...:-)

M.V.H
Dennis
för att lädret ser lite skrapad (repig) ut på bilderna man vill ha dem finare..
mm, men kolla på bilen live först. Bilder är svåra att tolka när det gäller såna typer av detaljer...

Men om du ändå vill byta skinnet efter att du sett bilen irl så är det väldigt mycket pengar det handlar om....
om skinet är repat, sprikit, eller dyligt skadat så kan jag varmt rekomendera en firma här i stan, är två gammla gubar som har en chem firma som gör läderbalsam med just de pigmentet du har på skinet = färg, kruxet är att dom är gammal och gör ingen reklam, samt att dom gör deta till någon recond firma tror de är Mr cap, men åker man dit så tar dom ett nackstöd över en dag, för att ta fram rätt balsam, och de bästa av allt är att man får betala 120kr för en flaska när de är färdigt =D och flaskan räcker till väldigt många gånger, sammt att har du smörjt en gång så håller de ett par år i alla fall, körde de i min M3GT med jäkligt bra resultat, sammt att en kommpis 93ans M3a med svart skin och säkerligen långt över 20 000mil på nacken, som var jävligt sunkig med tor sprickor och av saknande av färg på skinet på förar stolens svankstöd, vart fasen som sprit ny, han fick till och med beröm för skicket på skinet vid försäljning ;).

Men är någon intreserad kan jag lägga upp Tele till firman på forumet, får ni snacka med dom om att skicka ett nackstöd på posten, så kommer de tilbax med en flaska.

MVH
Wernboe
pg_ice
"men åker man dit så tar dom ett nackstöd"

jäkla gubbar alltså!
vet någon om bilen info..... hur är smg lådan håller dem bra...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även det är snygga fälgar på bilen så tror jag att bakfälgarna har fel ET som gör att dom sitter för långt in. Just M3:an har ett annat ET bak än övriga E46.

___
//Ulf
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Fricke!!!:
Söderhamn är ju bara ett stenkast från Sundsvall!!!
Adress och telefonnummer till "gubbarna" vill vi ha pronto :D

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Jag tycker att den ser ok med färgen på skinnet, varför byta? Så en M3 med sådan inredning på en träff denna sommaren, det ser bättre ut live.
mv Daniel

Länk
Progress through pain
ja vill inte byta vill bara fixa så att den ser finare ut för att det ser som att färgen e borta lite vid kanterna vid stolen...
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Då är jag med, finns en firma här i Göteborg som heter Vinymakeup som gör mycket fina arbeten med pigmentering av skinn mm. Såg ett jobb på en gammal Alpina inredning som blev som ny.
mvh Daniel

Länk
Progress through pain
känner någon bilen eller vet något om bilen...
Tjena! glömde bort att titta tråden, men här är läderfirman i söderhamn jag pratade om.

Länk

Framgår på min flaska såg ja, att dom gör dessa produkter till Mr.cap i stockholm= är vell lika med huvud kontoret, men ska man gå genom dom så kanske dom inte äns säljer en flaska till, vill vell göra rekonden själv tänker ja och då kan jag ju garantera att inga 120kr för en flaska gäler längre ;)

MVH
Fricke
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Hej Tolga,

Länk Kolla denna länk för lite info. Har även varit och kollat på bilen samt provkört. Ser ut att vara i bra skick men har vissa saker som bör åtgärdas genast, bakbussningar, fram bromskivor, hjulriktning osv. Är även mycket skeptisk på att ins 2 är gjort fast det så står i serviceboken. Fälgarna är även fel ET och chassis är sänkt (vet inte med vad, säljaren påstår "fabrikssänkning") Bilen har även haft ett antal ägare (8)

That said, så har jag inte ännu fällt bilen bort från min intresse lista. Mycket snygg färgkombination, som med lite prisbrutning samt lite arbete skulle eventuellt kunna bli en drömbil. Om jag inte själv går inför att skaffa den så kan jag berätta ett par andra "prut tipps" på bilen.

BTW. Ett stort tack till en viss AP postare för en stor del av denna information.
te
303
ted81
BMW M3 E92
Jag har ägt den bilen
te
303
ted81
BMW M3 E92
forelli:

Jag gjorde inspektion2 hos bilalongen i grästorp ?? varför i H*levete är du tveksam tilla tt den har blivit utförd ?

bilen är omlackad november 2007 pga skadegörelse.

jag är 3 av ägarna, då jag har haft den reggad både på företag och 2 privatpersoner.

Jag var den andra brukaren av bilen, jag är bekant med han som köpte den
av mig.

skinnet i förarstolen har släppt i en söm.

har ni några fler frågor så ska jag svara så gott jag kan.

Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Hej ted81,

orsaken varför jag är skeptisk gällande insp2, är att i serviceboken stod det att inspektion2 var utförd på Förenad Bil i Malmö (75902km), och räkningen för den servicen var inte nära på de summor som en Insp 2 skall vara på. (det är lätt att tex utföra ett oljebyte och få stämpeln och sedan kryssa i insp 2 rutan) Men bra att veta att det är gjort, det är ju en positiv nyhet! Kommer du ihåg ca km antalet när du utförde insp2? (Bilen frågar väl efter den vid behov, ie. hårt körd, vill ha tidigare, lätt körd, vill ha senare)

Omlackning... det var också en nyhet.

Ägarantalet tar jag inte så stort bekymmer om, och om du varit tre så är det ju ännu bättre. Senaste ägaren är/var en kvinna.

Vet du något om sänkningen?

Och vill alltså pointera att jag inte svartmålar bilen på något sätt utan endast för fram den information jag har. Är som sagt även själv intresserad av bilen.
te
303
ted81
BMW M3 E92
forelli..

nu blev jag fundersam
menar vi samma bil ? jag pratar om den som denna tråden handlar om.

Jag gjorde en service i grästorp , där dom justera vnetilspel osv, är inte det inspektion 2 ?

för den gjordes runt 5-6000mil.

du vet att bilen har varit demobil i stockholm och göteborg ?

den var första månaden i stockholm och sedan någon månad i göteborg, för att sen säljas till en engelskman som flyttat till göteborg (därav finns den en svensk och en engelsk instruktinsbok).
Vi råkade ha en gemensam bekant vid efternamn Winter, där börja allt trassel med papprena.
bilen skrevs över på Winter, sedan på firman och sedan på privatperson.
så redan där har vi bmw group stockholm, bmw group göteborg, 1:a brukaren, Winter, firman och jag som privatperson.
så där är det 6ägare men 2 brukare.

Ja jag parkerade utomhus en natt och fick då massa trevliga budskap inristade lite överallt på bilen.
sen la jag till så hardtop och dom oskadade delarna oxå blev lackade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.