AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.863

2008 330i Coupé - Så här tycker jag om min nya bil!

Sida 2 av 2
München: varför inte en 135 coupe :D
Asken:

Håller ju egentligen med, därav B10 3.5 isf. för bi-turbo i garaget :-)

bmw_jerry;

135:an är ju häftig på sitt sätt. Men passar enligt mig bättre för min sambo. Jag vill ju använda bilen också. Jag sitter fast i tjänstebils träsket och får köra DKW till vardags så på helgen vill man ju ha en riktig bil att "klä på sig".
Alpinan används ju inte så abstinensen hållerpå att blomma ut fullständigt för tillfället!

München
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
jag är verkligen helt fel person att fråga med tanke på de problem jag hade med min 2008 E90 335i. Jag ångrade djupt att jag inte lyssnat till mina instinkter som sade åt mig att ta den starkaste sugmotorn.

Till slut gick BMW centralt med på ett byte, de ville dock inte ge mig pengarna tillbaka. Mitt problem var turbolagg, i riktigt stor grad. 3 sek fördröjning av motorn reaktion efter man trampat på gasen. Inte kul.. =/

Men kom ihåg att alla har inte haft otur som jag, finns massor med 335i ägare som är nöjda och med all rätt! Turbolagget verkar inte ha drabbat alla och jag tror BMW har tagit till sig kritikern från drabbade ägare världen över och ändrat tillbaka bilens ursprungliga karaktär igen.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Till er som är lite nostalgi och sugmotorfantaster. Köp er en begagnad Svensksåld BMW med en V12:a, M73 bland annat är är motortypen som är helt underbar. Välskötta kostar de inte mer än en V70 i drift om de körs med hjärnan. Livet börjar vid 12 cyl....
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.