|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
star (å steffe) ja känner igen rickard (star) från porsche 944 sverige forumet... rickard: ja har varit upp med martin å köpt bakspoiler å lite prylar av dej.. från smällda 944an... välkommen i M-familjen :) /Jonas |
|
|
Star: jadu.. februari förra året var det, precis innan jag köpte min bil.. de hade precis fått in bilen vad jag fattar det som.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
ozzyo |
Star: Jag tittade på den bilen för ett par veckor sen och när jag provade den så fungerade inte Ac:n (kylde inte) samt att bakvagnsbussningarna var slut, bucklor på huven och ena bakskärmkanten, kantstötta fälgar, ett dimljus hade lossnat, i övrigt tyckte jag den kändes bra och priset blev väl helt OK kan jag tänka mig, den kanske blev åtgärdad innan ni köpte den.? Lycka till. |
|
Och varför, varför (!), fråga om en bil man redan köpt? Fråga INNAN! Det är väl ungefär som att fråga i ett forum om någon haft ihop det med ens tjej när man precis blivit tillsammans...Vissa saker vill man bara inte veta, eller? |
|
|
Lite info om LP Bilar i HAlland AB Företagets namn LP-BILAR I HALLAND AKTIEBOLAG Org. nummer 5561453779 Betalningsanmärkningar : Anmärkningar Datum Belopp Fordringsägare Skattekonto 2001-04-08 876.344 Termin 4 Mervärdeskatt 2001-03-21 143.047 Termin 5 Mervärdeskatt 2001-03-21 79.139 Termin 6 Mervärdeskatt 2001-03-21 71.714 Termin 7 Mervärdeskatt 2001-03-21 301.451 Termin 8 Mervärdeskatt 2001-03-21 117.275 Termin 9 Mervärdeskatt 2001-03-21 47.366 Termin 10 Mervärdeskatt 2001-03-21 103.918 Termin 11 Mervärdeskatt 2001-03-21 247.569 Termin 12 Ansökningar Datum Belopp Fordringsägare Ansökan om bet. förläggande 2001-07-09 4.641 HALLANDS NYHETER AKTIEBOLAG |
|
|
Hans rubrik var ju "Då var man M3 ägare, någon som vet nått om min bil?" Då ska man väl inte vara sur när alla säger vad dom vet om den bilen???!!! Jag tycker personligen att han skulle ha frågat på forumet INNAN HAN KÖPTE BILEN för att då kunna få reda på lite om den. Efteråt vill man ju inte ha reda på om bilen är buskörd och helt slut, då blir man nog lite nervös :) Men nu har han ju redan frågat frågan så då får han skylla sig själv om han får reda på saker han inte vill veta...Tycker jag!! Han undrade ju om nån visste nåt om den! |
|
| Hehe, vart lite lika som 33o diesel menade...såg det efter... | |
|
Köpte en Passat TDI -98 varient. Sportstolar i skinn o s v. på LP bilar för ett par år sen. Det stod ingenting om att det var en importbil, bilen hade gått 12000 mil, och trim från KCR ingick i priset. Pris: 165.000:-. Kollade bilen, visade sig att den gått 1.800 mil mer än vad annonsen angav, provkörde, gick jättebra i motor och låda(automat). Är bilmekaniker sedan länge och kollade verkligen allt jag kunde under provkörningen. Helt ok bil. Hade däremot inga indikationer på att detta var en importbil, vilket visade sig annat när jag skrivit på papperen och fick ta del av serviceboken. På Tyska. Han sa att bilen tillhört en kollega till honom i Tyskland som haft den som tjänstebil. " Men det spelar ju ingen roll nu förtiden. Det är ju lika mycket bil ändå!" som han sa. Skummade igenom serviceboken och såg alla stämplar. Ok. Men när jag kom hem upptäckte jag att ALLA stämplar, namnunderskrifter mm såg ut att vara gjorda vida samma tillfälle. Samma tryck på stämpeln, samma nyans på penn-bläcket mm. Och vid närmare koll, ett par månader senare, fanns ingen KCR-box heller(Visste inte hur den såg ut innan). Och styrboxen var inte utbytt heller så... Fick byta delar av framvagnen, drivknutar på båda sidor, kamaxel och lyftare, spännrulle, mm inom ETT ÅR efter köpet. Har lite svårt att tro att den bara gått 13.800 mil som mätaren stod på när jag köpte den. Men det var i övrigt en fin bil. Visst, förra ägaren hade haft söker 200 taxar bak i bagaget, för hur många gånger jag än tvättat skuffen så försvann aldrig alla hundhåren... Säger inte med detta att LP bilar är skojare, men kolla helst upp deras bilar innan köp... Det stod - kräver Pentium 4 eller bättre - så jag köpte en Mac |
|
|
Kan hjälpa killen med det han frågade nån gång eller ?? Och det räcker med det andra nu . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Hej. SCX 670 kollade jag på innan jag köpte min -96:a,då gick den i Hammarstrand och var riktigt risig,ac:n tom, alla stötdämpare slut allmänt risig och skabbig var den, småbucklor här och där, värst på huven och vänster bakskärm, men sedan köpte någon den som byte stötdämpare och fixade ac:n så nu är den nog i bra skick, har för mig att den gått 16-17000 mil när jag tittade på den, den var till salu på blocket i början på sommaren för 150000:- för övrigt, sitter bbs 18":arna kvar på den? Jag kollade oxå vanos på den och det sitter en sachs som är utbytt på den. Lycka till med bilen. Micke BmwCS nr 05419 |
|
|
Volvo i all ära men är det inte lite fler faktorer än 0-100 eller 0-170 som ska vägas in... Ett inlägg som inte tyvärr inte följde topicen... =) Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
| cordone! vad är det för effekt i din 850, jag har en kompis som har en standard m3 286hk, och hans polare har en autotech trimmad 850 på 290hk om jag inte minns fel, M3an vann ganska övertygande mot den volvon vid rejs, jag såg det själv. Den volvon skulle defenitivt inte tycka att en M5 var en enkel match, men nu kanske du har lite mer effekt i din kärra? | |
|
Rejsades det från stillastående eller? 100-250? 290Hk är 290Hk och 850 väger inte mera än en M3 E36 så det är ju konstigt. Skulle betvivla häststallet i Volvon, 286Hk M3:or är ju trots allt inte så jättesnabba... M.V.H. |
|
|
Att 290 hk och endast vikten skulle vara avgörande för en bils prestanda är inte helt korrekt. Det finns ett flertal andra faktorer att ta hänsyn till, bla utväxling , vridmoment , effektkurvan , fästet , bilen skick och sist men inte minst föraren. Snacka om att en tråden har spårat ur för den delen. Min 528i Touring Länk |
|
| Det var streetrace dom drog väl ca 400m eller nåt, det var förvånande eftersom att båda fick bra start och det var mysko att M3an drog i från volvon ordentligt när han sköt i 2 an och att volvon inte lyckades ta i kapp. m3an har kört 13,8 på 402m men det borde ju inte vara nån match för en atech bil eller?? Volvon gick riktigt bra den tog ett antal skalper, men M3an tog ngr till.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.