AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.899

Då var man M3 ägare, någon som vet nått om min bil?

Sida 1 av 2
star
Har då införskaffat sig en Alpinvit 3.2 M3:a -96
Regnr: SCX 670 Importerad 01 av LP-Bilar i Halmstad

Hur ser man om det är RR eller sachs dubbelvanos?? Står nämligen sach fram på kåpan och årtalet 98

/Richard
Lp bilar har ju haft ögonen på sig har man ju hört.

Mycket fiffel där.

*rys*

850T5R 19T + 3" + SQR Inside
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
FAAAN vad taskigt av dej din jä_vla idiot! Det är precis sånna som dej, cordone, som inte borde få finnas här på forumet! Tycker du kan starta ett eget raggarvolvo forum långt härifrån!

star: Har inte en susning om hur din bil är men hoppas verkligen på många lyckliga mil med den! Du har fått tag på en bil som inte på något sätt går att jämföta med en gubbavolvo, oavsätt hur stora fälgar den har. Lycka till!
M3
57
M3 hellrot
Z3M Roadster - 99
528 iA Touring - 00
Har sett bilen när den stog hos LP Bilar o den e i fint skick
Bilen e fin o välvårdad!!

Lycka till Rickard

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
star: jaså... ännu en fd. porsche åkare som köpt BMW... välkommen :)

/Jonas
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Lycka till med din bil..
Säkert inga problem med den..
Lyssna inte på Volvo fjanten han fattar nog ingenting,det kan du ju se på hans bilval..
Hade nästan skämts o sätta ut att man har en 850,,det e ju en riktig rysare.
Typ stänger du en dörr så trillar backspegeln av,o handtaget får du i handen,, nä usch..
Steffe
azkikr,
... "ännu en fd. porsche åkare som köpt BMW", vad grundar sig denna statistik på?
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Faktiskt har cordone rätt.. LP-bilar har varit under granskning länge.. De som äger firman luras faktiskt.

jag har varit och tittat på den bilen innan..

Vart köpte du bilen..??? den stog hos LP i ett par veckor sen försvann den.. ok bilen såg bra ut förutom bucklan som är i A-stolpen, jag var på väg att köpa den själv men tyckte det var mycket pengar.. 209000:- ville LP ha för den..

Hoppas bara att det inte är mer saker på bilen..

Micke på LP skröt om hur snabbt han hade kört den bilen till besiktningen i falkenberg.. Då gick jag..

Annars har du gjort ett bra köp, de har en lila M3 på LP nu som är mycket fin.. SLY ??? kommer inte ihåg mer av nummret..

Den som har flest saker när han dör vinner...
Varför ska man inte lyssna på en som höjer ett varningens finger för ett företag bara för att han har Volvo?

Åter igen så kan man ha verklig nytta utav forumet, varna för bluffande bilfirmor och falska säljare är en utav styrkorna med ett samlat forum för många utav Sveriges BMW-ägare.

Nu är det ju dessutom så att LP Bilar i Halmstad även säljer Volvo, om man skall tro deras hemsida. Så varför skulle inte en Volvo-ägare kunnat gått bet och därmed dela med sig av sina erfarenheter.
Hallå små barn! (328-johan bla.) att jag har volvo betyder väl inte att jag snackar skit?!
Trist att det finns sådana som du, som trots att du inte vet ett skit om vad jag vet om denna firma, hoppar på bara för att jag har volvo. Pathetic.

fortsatt:
Den firman har åkt dit får både det ena och andra, så det så. Synd bara att killen köpte sin bil där, men jag borde klart sagt att det var det bästa man kunde gjort!. Gynna luredrejare alltså!
Sälja bilar utan papper verkar vara en bra grej att göra!

Angående den lila M3'an, så ska den enligt en polare vara krockad.. har inte kollat den själv, men hörde en diskution om just den. :)

Anders T: skulle gärna köra skiten av dina bilar med min ihop tejpade bil. Synd bara att jag inte kommer få det nöjet bara.

mvh
/Crd 'Sopig Volvo åkare'

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Förstår inte varför en volvoägare inte skulle få skriva på forumet? Måste man äga en BMW för att delta här, trodde intresset för bilar och BMW räckte?

Star, hoppas du blir nöjd med vagnen.
Visa användare
425
Gudis
Jo jag håller med.. varför ska man inte få skriva här bara för att man har en annan bil, det e ju skit samma.

Intresset är väl det som är avgörande...

Visa användare
425
Gudis
Om man tittar på LP:s bilar på nätet så visar de en lila M3 med ett annat reg nummer men det är den bilen som jag nämnde ovan..

Menade ju inte att låta som att grabben köpt värsta skitbilen, den kan väl mycket väl vara kanonfin. Annars köper man väl inte bilen.?

/A.

star
328-johan: Jag skulle nog hellre velat haft en 240 turbo med 19" fälgar och jalussi... menmen man kan ju inte få allt man vill ha! :)

M3 hellrot: Kul och höra!

azkikr: Jajemän, det blev så till slut... lite mer praktisk bil än 944:an... Men man saknar väghållingen och bromsarna :/ har du sålt din porsche åxå va??

Gudis: När såg du bilen hos Lp-bilar?? Det finns då ingen buckla på A-stolparna, däremot är det en bula nere vid ena skärmkanten bak :(

cordone: Jag har ej köpt bilen på Lp-bilar, utan privat uppe i jämtland...

/Richard
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Cordone: Det jag menar är att när killen redan har gjort sitt köp så behöver man ju inte stressa upp han med att skriva att firman är rena bluffen o att du ryser när du hör det.
Känns ju som att man kan lägga fram sin vetskap på ett annat vis.
Killen kan ju ha gjort ett bra köp,,det vet man ju inte.
Men efter han läst ditt inlägg så kan han kanske inte sova på natten.
Hade inte vågat köra ikapp med en Volvo,rätt som det är så tappar volvon ett hjul eller nåt som studsar in i ens egen bil typ,,
Skämt åsido,visst alla får väl skriva här oberoende på bilval,tyckker själv det är bra med all information man kan få.

A.T
Anders T: Som jag skrev, så hade han väl inte köpt den om det var en skitbil eller?
Fattar precis hur du menar, men samtidigt om jag gjort ett köp från en skojare, så hade ju jag personligen velat veta det. Trots att det kunnat komma som en spark i röven.

Ps. mina hjul sitter med 5st bultar för tillfället, så nu har du din chans! Laddar endast 0.9bar! så passa på.. hehehe :)

Mvh
/A.

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Hmm laddar 0,9 bar ? ?
Aha,, måste vara turbo du menar..
Ja en annan vet ju inte mycket om såna fläktanordningar,kör ju bara en simpel sugmotor själv,,
:-)
sebbe_bmw
Känner en kille som har en Volvo 850 T5R 3" +chip den utvecklar 315 häst och jag lämnar honom bakom mig med 540n så bra går dom där fläktisarna inte!

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Min fläktis laddar bara 0.5bar och mer eller mindre orginal "auspuff" och jag har inte blivit avhänd av någon Volvo än....
Mvh
Asken
Simpel sugmotor var det ja! :)

Sebbe: ja, chip firmorna säger 315hk ja. men det är nog inte över 300 om sanningen ska fram.

Vill inte sitta å säga att M bilarna är skit, för dom är jävligt potenta och fina bilar. DOCK ska man inte underskatta sin motståndare när det är rejs!.

Talar för mig själv, men en 286hk hänger inte min T5 iaf. Provat många gånger, fram å tillbaka. Inte vidare höga farter, men 0-170km/h typ.

Exakt lika från 0-120, jag kör ifrån lite på 3'an för att M3'an sen ska ta igen och köra ifrån på 4'an.

Har provat mot 348hk m5, inga vidare problem heller, den åker jag ifrån. men den är tyngre oxo. (även där ett par rejs, inget direkt 0-100 men i rullande)

Nog om det, brukar ignorera Bmw bilarna, men vill någon försöka lyckan å rejsa, så är jag alltid med!

ha'de gott!

/A.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.