|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
m3_kosova |
Provade mina 19x11 fälgar igår och det gick inte på en M3 E46:) Utan det får bli spacers, räcker det med 10mm eller måste jag ha 15mm eller kanske 20mm? Fram ska jag ha 19x10 måste jag ha fram också? Mvh BQ Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Det beror på vilket ET du har, 11" bak går om du har fälgar anpassade efter M3 E46. Har du ET någonstans mellan 30-40 går det aldrig om bilen är sänkt för ska du dut med spacers för att klara bromsar/dämpare så kommer de breda fälgarna ta i skärmarna (om den är sänkt) |
|
m3_kosova |
Har ET26, bilen är inte sänkt eller något. Provade bak fälgen och den ta emot lite på insidan vid skydded över länkarmen. Med spacers så kommer jag bort från det skyddet och då blir det bra. Men hur stora spacers ska jag ha? Tänkte köpa H&R spacers. Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Som jag skrev så är det isåfall inneskärmarna du får akta dig för så du inte slår i dem och då bör det räcka med 3-5mm. Vilka fälgar har du? Vad kör du med för bredd på däcken? |
|
m3_kosova |
Dem tar i lite på innerskrämen, har 275/30-19 bak samt fram 255/35-19 Vill helst ha 275/35-19 bak, men vet ej om det är stor skillnad. Får köpa hem 2 set, 1 set 20mm samt 1 set 30mm för bak. Har Breyton Magic Racing. Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Jag tror fortfarande det blir för brett. Min är sänkt ca 3cm bak med 9.5" 19" CSL ET27 och jag har inte många mm till skärmarna. Men passar det på din så är det ju bra :) jag skulle dock köpt 5-10mm i ditt fall. Mvh Filip |
|
m3_kosova |
Phoenix M3 Har köpt in 10mm ska prova dem först. Tack. Mvh BQ Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Släng gärna upp lite bilder sen så man får jämföra de olika plattorna :) /Fille |
|
|
Jag ska montera KW V3 på M3an. Måste jag ha spacers fram? Dom gamla framdäcken har en spräck rundt hele på innsiden, ser ut som att dom har tagit i... måste vara förra ägaren isåfall.. Front: 20x9" ET40 245/30/20 Perilli Zero Nero Rear: 20x10" ET22 285/25/20 Perilli Zero Nero ---------------------------- HARTGE M3 2003 (H30) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.