|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har lite tankar och funderingar, har inte köpt en m3:a ännu! men börjar nog närma sig nu! dock vet jag inte vilken jag ska inrikta mig på! Har kört en 3.0, och den var väldigt trevlig, men har aldrig kört 3.2! Vet att det skiljer HK, så min fråga till er alla! är vilken ska jag välja, vilken är mest pålitlig etc? Vill inte ha smg, utan enbart manuell mvh challe | |
|
Åhhh, man orkar snart inte svara på alla dessa inlägg om jämförelser....:-) SÖK! det finns spaltvis o läsa.... Mvh Peter |
|
Gemini__ |
Tycker du ska satsa på en 3.2:a på en gång, helt klart. Gäller bara att hitta ett fint ex, vilket inte är det lättaste, tyvärr. Lycka till. Mvh: Thomas |
|
Finns en RUGGIGT fin 98 limo tillsalu på blocket. Går extremt bra (körde ifrån min gamla e46 smg) och har lite roligt godis på Henrik |
|
|
Tjenare. Jag köpte en M3 förra veckan och det blev en 3.2:a. Har tidigare ägt en 3.0:a och ville prova på en 3.2 nu. Sedan vet jag att de har en bättre (hållbarare) växellåda samt en starkare bakvagn vilket gjorde valet enklare. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
pg_ice |
3.0 RULEZ! 3.2 suger horse shit!! ironi ;) köp ett fräsch exemplar |
|
okej! har nämligen alltid haft en kärlek för en 3.0! finns som sagt större utbud på dem! men 3.2 får man ju lite fler hk! och det är ju kul! men rent kvalitet så är 3.2 bättre då antar jag? har sett den på blocket! letar efter en som har gått runt 10000 mil, helst inte mer än 12000 ...mvh challe |
|
|
Oavsett vilken du köper så kommer du att bli nöjd. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
Gemini__ |
Kvalitetsmässigt torde det inte vara någon större skillnad. Heller en fräsch 3.0:a än en risig 3.2:a helt klar. Men som sagt, en fräsch 3.2:a är det ultimata. ;-) |
|
Haloj! Tycker att du ska leta efter ett bra exemplar. Själv kör jag 3.2 och är riktigt nöjd + att den drar ju 3.0 ;) Men tror det blir svårt att hitta en coupe 3.2 som har gått mindre en 10000mil för under 120000kr. Lycka till! Mvh Biderman |
|
|
denna skulle kanske kunna vara något? Länk Mvh Jojje |
|
|
den e fin som atans jojje! men gillar att de byttat saker etc! karossen har gått 9800, annan motor! vill helst ha allt på samma miltal! kanske löjligt, men sån e jag:) mvh challe |
|
|
det finns en imolaröd som verkar vara fin me.. svensksåld också. Mvh Jojje |
|
pg_ice |
Challe83: dom har bytt motorn i den 3.2an för att motorn är som jag sa tidigare Horse shit ;) tacka vet jag dom skottsäkra 3.0orna...det är grejor det. allvar: visst fan är det fler 3.2or man ser på annons där dom har bytt motorn i än 3.0or? jag tror inte jag har sett nån 3.0a med nybytt motor. har ni? |
|
Köp den bil som är i finast skick i förhållande till pris. En 3,2 smakar nog godare, men 3,0 är inte heller så dum ;) Provkör innan köp vetja! /Jonas |
|
| Min 3.0 kör ifrån 3.2:an så fastna inte på 3.2 bara för hk utan i så fall ska det mesta vara i bra skick. | |
|
Varför kör alla 3,0:or ifrån 3,2:orna? In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
He he nya från fabrik, så är 3.2:an snabbare.....men tidens tand på den dubbla Vanosen i 3.2:an gör att den i MÅNGA motorer inte lirar 100% och därför tappar den effekt, 3.0:an har enkel vanos och krånglar därför mindre..... En M3 cab-96 jag hade gick så dåligt så jag hade problem o hänga ifrån en Golf GTi.... Mvh Peter |
|
|
Har det inte något att göra med skillnad i utväxlingen i växellådorna? 3,0;an är femväxlad och 3,2;an är sexväxlad.. Jag kanske är ute och cyklar som vanligt?? "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Jag tror inte växellådan spelar så himla stor roll. På youtube finns några 3.0 vs 3.2 test, de är ju en fingervisning iaf. /Jonas |
|
| Nja jag kör nog ifrån 3.2:an för jag är grym på växla ;D sedan har jag chippat bilen och bytt avgassystem samt gjort en jävla massa på väghållningsegenskaperna så bilen går som en raket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.