AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.667

Nån som har mer info el vart o tittat på den här E39 M5?

Sida 1 av 3
Hejsan alla glada.

Är som sagt ute o letar efter en m5a.

Och den här har de mesta som jag vill ha.

Nån som har mer info om den?

Länk

/Kim
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

"6800mil kontrollerad hos bmw" ?

jag fattar inte det visa skriver ibland...det kan man INTE kolla väl? Har hört att visa är riktigt duktiga på att skruva tillbaka mätaren.

Tycker 6800 mil för en BMW M5 från 02 är lite väl lite.

Riktigt fin bil iallafall. Har typ det mesta om jag själv skulle söka efter en BMW.

Åk ut o titta på den! =) glöm INTE att titta på när serviceboken är tryckt !

Jag åkte på en för några år sen, faktiskt 2 gånger. Bilen va -01, tryckåret på boken va 04-05...för mig va det "tack o hej". Säljaren kunde inte förklara sej.

Lycka till!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

He He tyvärr finns det ju fortfarande personer som är SÅÅÅÅ godtrogna o korkade att de köper bil utan o ens öppna boken......så det är ju inte konstigt att mätarskruvandet fortsätter......:-) Däremot inte sagt att just denna M-bilen är skruvad.....

Mvh Peter
Tjena grabbar.

Nej de är ju svårt man får ju ringa ner till tyskland och prata med dom som har haft den där så får man se vad som sägs =).

Får ta och åka o kolla på den när tid finnes =)

/Kim
Vet inget om bilen, men..

Varningsklockor för mig är:
Inget namn (BMW02...) på säljaren, inget telefonnummer..
Reg.nummer dolt.
Ingen uppgift om när bilen kom t. Sverige
Ingen uppgift om antal ägare
Ingen uppgift om servicebok
Ingen uppgift om kopia på Briefet

Verkar vara en välutrustad bil, men kolla upp den- noga!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med Stockbroke

Om man har en bil med korrekt historik då skriver man det i annonsen. Man försöker inte dölja den.

Kolla noggrant. Jag får inga bra vibbar av annonsen.

//Lövet
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Och kantstötta fälgar och dåliga däck.... Behöver inte vara dåligt men som sagt inga vibbar!
Sen saknar jag vad som är gjort med bilen...? Måste vara mer än klossar fram som är bytta?

Mvh. Richard
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Kan förstå att regskylten är dold ! Min M5:a hade regskyllt synlig och var ute på annons i 5dgr på blocket sedan stals den och slaktades samt såldes i delar här på autopower..... polisen kunde inte göra något!! Så jag skulle aldrig sätta ut ett regnr i en annons mer!! Stals på lidingö 2004 .... Fick inte en spänn av Salus ansvar trots stöldförsäkring FIINT va

Snö... Kul! Dags att ta ut Thunderkissen 1140cc
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Ni kanske kommer ihåg den LMU981 tror jag det var en Sterling silber M5 Touring en av 2 st i sverige , hade gått 11400mil Har ägt båda sterlingsilber touringarna för den delen GEN966 den finns nog än

oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Får man fråga varför du inte fick ersättning? Lämnat över nyckel vid provkörning eller liknande?
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Nä den stals på natten när jag sov!! Utanför sovrumsfönstret! Hade alla nycklar till den samt larm och startspärr!! Och bilen har körts därifrån enl en granne! Nä dom vägrade betala då jag hade listat upp vilken utr den hade så påstod dom att jag ljög.. ex dubbla takluckor finns inte!?? Drog in advokat osv men det har inget hänt! Hävdade att bilen då var värd 100k men det sa dom att den inte va trots foton och massor med dok.. med 11400mil ärliga

Tjena igen grabbar.

Jo tycker att man kan skriva mer så slipper man ringa och gå igenom allt i tele el på plats.

Ska ha med mig 2 kompisar som jobbar på bmw så ska vi syna den riktigt noga.

Men börjar bli less nu letat bil länge men hittar inte många som man vill ha.

BTW är de nån som har kvar en annons på en m5 i göteborg som kostade 253k???? en lemans blå.

/Kim
Nu har jag fått reg nr på bilen och undrar var man kan hitta mer info om bil o så?

MVH/Kim
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gå in på Vägverkets hemsida och knappa in regnr och få ett utdrag faxat till dig. Då får du info om tidigare ägare.

Sen kan du oftast få mer information hos din närmsta BMW-åf. Om dom är behjälpliga så kan dom ta fram information om de garantireperationer bilen har varit inne på och med dessa datum och miltal kan du göra en koll mot datum och miltal i serviceboken, dvs att det stämmer kronologiskt. Detta är inget som garanterar något men ett sätt att ibland kunna upptäcka fusk.

Nästa steg är att ringa de verkstäder som står angivna i serviceboken och kolla att bilen verkligen har varit där vid angivet datum och miltal.

Bilen ser fin ut på bilderna och jag ser inget direkt som skulle tyda på att den rullat mycket längre. Däremot så tycker jag det är tidigt att byta bromsbelägg redan vid drygt 6000 mil men det beror ju mycket på hur bilen har körts.

___
//Ulf
Jag har vart o tittat på bilen i dag den som vill ha mer info kan adda mig på plompboy@yahoo.com

/Kim
Skriv infon här...
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Är det ngn speciell orsak till at du "snyter" oss på den spännande fortsättningen?!
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nu blir man nyfiken.
Lägg korten på bordet......

Gillar fordon med fart
Rost........
Annars precis som jag ville ha den*Gråter*
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Ja det är hårda facts! Hoppas du får tag i ett bra ex snart!
Gör det verkligen så mycket med lite rost? Var satt rosten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.