|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan det här vara ett alternativ Länk Borrade och slitsade skivor fram+bak skulle kosta 3.900 kr till min bil, det verkar inte så blodigt eller är det "för billigt man får vad man betalar" |
|
|
Jag har testat 2 uppsättningar hålborrade Zimmermann och de gav bra valuta för pengarna helt utan strul , det står i annonsen att produkterna han säljer är Zimmermann och brembo , sortimentet på hemsidan var väll inte så där jättestort men priserna verkar vara desto bättre och fabrikaten är ju välkända , även ATE som han säljer är bra grejor , jag har just nu fabriksrenoverade 2-kolvsok fram från ATE fabriken och de är jag jättenöjd med , ytbehandlingen är tom. bättre än när oken är nya. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
riku om du bor i sthlm så säljer den här firman Zimmermann bromsskivor till schyssta priser Länk Bromsbeläggen dom säljer är Textar och ABR men jag skulle hellre välja Autoexpertens belägg RoadHouse |
|
|
Jag vill nog påpeka att det går att köpa kvalitetsgrejer billigt nuförtiden. Klart att allt som är billigt inte är bra, men det finns dem som säljer kvalitet till bra priser också. Sedan fungerar OEM bromsdelar, oavsett om det är Brembo, Zimmermann, QH eller whatever utmärkt för vardagskörning. Sedan är det ju lite skillnad om man kör på allmän väg så att det "står rökpelare ut ur hjulhusen", då ska man nog satsa på något annat. Det är knappast vardagskörning som jag ser på det :). Vidare ska skivorna inte slå sig om man bromsar från 200 km/h, om man sedan kör vidare och låter dem kyla av sig lite. I rätt många fall så är det inte skivorna det är fel på, utan något runtikring, t.ex dåliga bussningar, glappa leder, felaktigt monterade klossar etc. Förresten, det finns ett par bromsar där skivorna alltid slår sig...Audis UFO-bromsar från slutet av åttiotalet som satt på V8 och S4. mvh Jesper |
|
| Tack för tipsen,hur är det med beläggen egentligen? Det vore ju trevligt att slippa bromsdammet men inte på bekostnad av bromseffekt. Är lågdammande belägg sämre än standard? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.