|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Nu kan jag inte hålla mig, stod en dag framför filterhyllan för bränsle och oljefilter, kunde inte låte bli att läsa på nästan alla mann kartonger made in germany made i spain, made in south africa........ Har även lyckats hitta en del made in EU |
|
| biltemas dimljus till e36:an är samma som bmw orginal. står samma nummer på båda,samma fabrikat men halva priset på biltema och annan kartong. | |
|
Väcker den gamla tråden till liv lite: Ni som monterat Biltema länkarmar/länkarmsbussningar och övriga framvagnsdetaljer på era E46: Hur håller dom nu när milen rullar? Känns framvagn fortfarande lika tight som det ska göra på en BMW? Ursäkta mig nu för vad jag skriver men: Hoppas nu att det den tröttsamma diskussionen om Biltema med tyckande och kompisars erfarenheter osv osv osv... inte fortsätter. :) Hur funkar delarna på E46 för er som monterat dem? MVH Micke |
|
|
Inga problem med de delar jag bytt iaf. If it works, don't fix it. |
|
|
Funkar bra. Jag har bytt ena länkarmen och bussningen på båda sidorna. Har väl inte hunnit köra så långt än 750-1000mil kanske. //Johan |
|
| Har vi nån updatering på länkarmarna / bussningarna, hur har det gått? | |
| Även jag, två år efter delorian, är jätteintresserad att höra hur det gått med Biltemas länkarmar/bussningar. Har lite lätta ryckningar vid inbromsningar, men har bekostat bilen en hel del de senaste veckorna och funderar skarpt på nya bussningar från tema. Vad kan man förvänta sig tro? | |
| Det är några bara prova det är inte värre än skuravt.se där grejerna är från kina och de kommer utan kartong endast i genomskinlig påse. | |
| Säg inte så delorian :P beställde nyss en ny generator ifrån skruvat. De enda man kan köpa från feltema är universal avgas prylar. Nått annat ska man inte köpa därifrån, enligt mig! | |
| Jag beställer samma grejer som på skruvat fast från ebay billigare. | |
|
Kört 9500 mil med Biltemas länkarmar och bussningar på E36:an. Fungerar perfekt och för mycket billigare peng. 14000 mil med deras olja. 4 år med deras batteri. Kör även med deras broms klossar. (En liten negativ sak med klossarna är att de slits lite fortare) (dammar och det här är strunt samma. Inte mer än original klossarna), men kan gärna byta dem 3 gånger till för samma peng, men så fort äts de inte upp. Positiva är man håller igång oken, så de kärvar inte ett dugg. :) Alla sakerna fungerar fortfarande! |
|
| skruvat har märkes delar från kända tillverkare, min enda kritik mot skruvat är jätte långa lev tider i mitt fall. Även biltema har i vissa fall märkes delar med det varierar. Det mesta kommer från China på biltema, vissa saker på biltema går dock att identifiera trots att dom säljs som no-name med biltema logga. Har tex köpt vw bussningar med ingjuten audi vw logga i gummit på biltema, detta var några år sen dock. Biltema är bäst när det gäller förbruknings artiklar inte bildelar. Annars skulle jag som föregående talare rekommendera tex Engelska e-bay och dra nytta av stark svensk krona. Köpte f+b b-belägg + slitage varnare till e90 för ca 1000kr totalt lev hem i brevlådan. då är det grejer från kända UK tillverkare. | |
|
Angående de där med att beställa ifrån ebay. Ska inte de här grenröret passa en 320i -98? Länk Nä jag vet man bör inte trimma en 320i. för klen motor osv. Men grenröret är ju så pass billigt så varför inte! Biltema kan ha bra prylar. Men jag beställer oftast ifrån Schmiedmann. Jag beställde min generator i söndags. Skulle ha fått den igår, Men de blev feldistribuerat. |
|
|
Tyckte detta var så kul att läsa så jag måste bara kommentera =) Alla som jobbar inom industrin och vet lite vad dom gör och så vet hur det går till idag. Alla tillverkare gör sitt yttersta för att snåla in på material. Ofta och länge lever man på sitt märke att det står för kvalitet när det i nuläget inte direkt är den kvaliten som det en gång var. Det är ju inte så att dom gör på nåot annat sätt än du och jag. Finns det billigare skruv från en annan tillverkare så tar man gärna det. Säljer Kina billigare stål? ja då tar vi det. För kunden varken ser eller märker nån skillnad i i 99 fall av 100. Sen när det kommer till bilar som är ihopsatt av en miljard delar då tex. Gå till botten med vart materialet kommer ifrån och vad den tillverkaren har för kunder. MÄRKET är det som i flesta fall kostar pengar. Är nån så naiv och tror att alla BMW detaljer från minsta skruv görs i speciella fabriker med speciellt utvalt Ubermaterial speciellt utgrävt från havsbotten utanför Antarktis? Biltema? jo för att du vill ha så billigt som möjligt. Och BMW och alla andra har precis samma tänk. Folks erfarenheter med delar från Tema, Meko och orginal är det bästa! |
|
|
BmwRickard91: Är det E36 karossen du har eller E46? Jag kör själv med extraktor grenrör till E36 egentligen, men det passa hur bra som helst. |
|
|
Clintan66: De är E36. De här bör ju också passa? Även fast dom själva sa att de inte gör de. Länk Tror de är samma rör som de jag länkade till tidigare ( på ebay)! //Rickard |
|
|
BmwRickard91: Ja det gör det med all säkerhet. Det ända jag märkte på mitt var att ena Lambda pluggen på grenröret låg nära motor blocket c:a 5 mm mellanrum. Tog av det locket/skuven och svetsa plåt bit över, så fick jag nästan 1,5 cm istället. Annars satt det perfekt. |
|
|
För att återföra till ämnet kring Biltemas länkarmsbussningarna. Körde min E46 i två är på Biltemas bussningar och framvagnen kändes som den skulle även mot slutet. Därmed är kvaliten jämförbar med andra märken. Min rekommendation är köp (just denna del/produkt). Undviker oljefilter, tändstift och dyl på finare bilar. E46 börjar dock bli gammal. Har du en snart 15 år gammal E46 som är värd 25k... why not? //Mikee |
|
|
Tack Clintan! Blir nog o beställa ett extraktorrör i nästa vecka. De är ju som MikEe säger. Har man en äldre bil så kan man köpa delar ifrån biltema. Sen kan man nog diskutera i flera timmar om hur mycket bättre Mekonomen, Schmiedmanns prylar är jämfört mot Biltema. Glad midsommar |
|
| MikEe: det är den känslan jag har med. Kommer nog bli tema till slut. Bytte olja nyligen och köpte de prylarna på mekonomen, då jag fått höra rätt många skräckhistorier om kassa filter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.