|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dom där skojarna har ringt mig X antal gånger också. Dom bryter men försöker låta väldigt vältaliga. Pratar långsamt och försöker använda "fina ord" men det blir bara fel. På min m3 coupe ringde en kille och ville göra precis som du beskriver. Ge mig ett jävla papper (ett "judridiskt avtal" som han så fint kallade det. Är inte ett vanligt avtal "juridiskt"? tsss.) och sen skulle han ta bilen. Nej tack sa jag. Sen ringde samma snubbe på min M3 cab. Och sen ringde han på min Cayenne S igen!!!!! Alla gånger från dolt nummer men jag kände igen rösten direkt. Sen ringde ytterligare en av liknande kille på min cayenne och så skulel jag prata med hans "kollega" också som sa precis likadant. Sen blev dom stötta när jag sa att jag inte tänkte låta dom sno bilen och då la han typ på direkt. Akta er för dom. Hoppas du får bilen såld snart... är ett helvete att sälja bilar! Jag ska köra min m3a nu tills den rasar:) |
|
|
Inga pengar = ta inte ens med det registreringsbeviset Deras "avtal" är inte värda ett skit. De tar bilen och säljer den till Moldavien innan du ens hunnit ringa polisen. Gå inte ens i närheten av dem. //Lövet |
|
|
Har också blivit utsatt för försök ett par gånger. I ett fall skulle jag få behålla reg beviset som säkerhet. Jodå, kul att stå och vifta med det när bilen är borta... |
|
|
Det är ju helt galet. Man borde starta en tråd som kallas "scammers". Det är inte Ok, i vissa fall kanske någon trillar dit, då är inte snaran långt borta. En bil kan motsvara stora delar av en privatpersons ekonomi. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Mörkertalet bland de som råkar illa ut är nog ganska stort. Knappast någon man sitter och pratar om på forum: "Jag var så korkad att jag gav bort en bil utan att få betalt." Misstänker att man är ganska tyst om detta, tyvärr. //Lövet |
|
pg_ice |
andreas_lofgren: otrevlig är väl fel ord bestämd skulle jag vilja säga. läser man annonsen högst upp så får man uppfattningen att det är en snäll stackare som äger bilen. då är det ju klart att dom oseriösa hugger direkt då ägaren troligen är mer lättlurad än dom lite tuffare. |
|
Håller inte med dig alls. Själv ringer jag inte ens på annonser där annonsörer framstår som en dryg, otrevlig människa. Kan säga att på min annons tidigare i höstas ringde inga personer som jag såg som oseriösa. Hade inga kommentarer om sådant på min annons. Ser man alla som kommer och tittar på bilen men inte köper den som "däcksparkare" då har man inte att göra på privatmarknaden alls. Du uppnår ingen effekt genom att skriva "oseriösa undanbedes" i annonsen för de som är det ser sig inte som det. //Lövet |
|
|
Har precis samma erfarenhet som Lövet. "Välkommen att titta och provköra!" brukar jag avsluta mina annonser med. Har inga större problem med oseriösa köpare. När jag ska köpa väljer jag också ibland bort bilar där säljaren alltför mycket dikterar vilkoren. Tycker maletjicks annons är bra. Några bilder på inredningen saknar man samt lite mer info om historik och service osv. Sen tror jag iofs priset är i högsta laget men finns det intresserade köpare så finns det ingen anledning att sänka det. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Jag tycker annonsen är bra, dock en ngt högt pris i dessa tider. Till pg_ice: "Läser man annonsen högst upp så får man uppfattningen att det är en snäll stackare som äger bilen." Och snälla människor är stackare? Snälla människor kan inte sälja en bil utan att bli blåsta? Storslaget uttalande. |
|
| kan jag få hans nummer? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.