|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Vad tycker ni om annonsen? Kom gärna med feedback. Bilen måste tyvärr säljas då lägenhetsköp är en stor prio just nu. Något som ni tycker jag ska ändra i annonsen? Länk Åk före du så väntar jag på dig där. | |
|
Tycker annonsen ser bra ut. Skönt också med en M3 säljare som inte framstår som en dryg jäkel med kommentarer som "Inga pengar, inga samtal", "Färdigprutat", "Däcksparkare och testpiloter undanbedes" och annat otrevligt trams som man ser i många annonser för de här bilarna. Förstår inte hur dessa tänker, det kryllar inte direkt av M3 spekulanter i dagarna och att skrämma bort dessa genom att vara otrevligt känns inte som en bra säljstrategi. //Lövet |
|
|
Bra skriven annons. Många gör felet att dom ska ha med allt om bilen i annonsen. Perfekt avslut,den som är intresserad ringer ju. |
|
| Bra annons, men jag skulle nog ha en litet bättre bild på inredningen. | |
| Bra och trevlig annons. | |
|
Tänkte också skriva "bra annons", men Du borde kanske ha lite mera bilder på inredningen, precis som easy rider skrev.. men... Varför då egentligen? Annonsen ser mycket seriös och trevlig ut.. Vill man ha ytterligare beskrivningar och bilder tror jag säkert att Du mailar spekulanten det som önskas- det är med andra bara att slå en signal för den köpsugne.. Och Du-Lycka till! |
|
|
Tack för allt! Jag reflekterade över hur jag själv tycker att en annons ska vara när jag går i köpartankar. Kort, koncist och utan konstigheter. Är någon genuint intresserad så ringer man säljaren. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Jomen, annonsen ser fin ut! Dock ÄR priset liiite i överkant om man VERKLIGEN vill sälja....har precis handlat min egna M3 E46....:-) Mvh Peter |
|
| Definitivt en annons över snittet. Såg den först på AP och det enda jag egentligen saknade var bild bakifrån. Inte för att baken förväntas leverera några överraskningar men på något sätt känns annonsen mer komplett då - front, inredning och bak. | |
|
Jag fick ett mail av en kille som bad mig ringa upp honom eftersom att han sökt mig. Ringer upp killen och han frågar lite grejer angående bilen och det verkar sjysst. Efter en stund så berättar han att en kund var intresserad av bilen och att han skulle behöva låna bilen under en tid för att sälja bilen till sin kund. Han sa också att om bilen inte blir såld inom en vecka så köper han själv in bilen. Jag sa vänligt men bestämt att jag inte släpper bilen utan betalning och han avslutade helt enkelt med att: ja, då kan jag inte hjälpa dig. Någon som varit med om ett liknande fenomen tidigare? Han ville också att vi skulle skriva någon form av papper på detta för att intyga att han kan låna bilen. Haha aldrig varit med om något liknande, är det jag som är bakom flötet eller? Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Bra annons, men: M3 köpare är mer än någon annan intresserad av historik. Skriv gärna ner ALLA servicetillfällen med datum + km. Fler bilder närmare bilen. För tusan - du bör kräva referens / info om dem som vill provköra din bil. Släpp aldrig bilen utan full betalning. Allt annat är idiotiskt. Skriv avtal där du frånsäger dig allt ansvar för eventuella framtida fel. |
|
| Låter som klassiskt bedrägeri. Problemet är att dom där grabbarna redan valt den andra vägen så det spelar ingen roll att du eventuellt har papper på att dom "lånat" bilen. Finns en släkt som är rätt kända i dessa sammanhang, inte omöjligt att det är dom... | |
| Annars, bra annons. Visst går det att vara lite mer detaljerad men jag tror inte att du skrämmer bort en seriös köpare som den är upplagd nu. | |
|
Maletjick: Det är en blåsning! Lämna inte bilen till honom! När du skriver över bilen på honom så drar han. Du kan inte göra ett dugg. Det är rent kriminella personer som gör som du beskriver. //Lövet |
|
|
Första dagen min va på annons fick jag ett liknande samtal. Rena rama bedrägeri försöket. Det hände mig exakt samma sak jag skulle sälja min förra bil. Så på 2 annonser senaste 2 åren har exakt samma förfarande utspelat sig....Papper/avtal är inte värda ett skit när dom väl fått med sig bilen. Bägge gångerna har den "intresserade" varit väldigt noga med att jag ska ta med mig ägarpapprerna..haha. Tycker det är lite kul att prata en liten stund med dessa lirare så att dom tror det ska funka....medans man satt på högtalartelefonen så polarna får höra samt försöka hålla sig för garv.... Tycker också att din annons ser bra ut. Jag har min ute till försäljning också men valde att få in lite fler detaljer i texten. Men det gör man ju som man vill. Många av mina polare har sagt till mig att dom tycker annonsen är i längsta laget vilket mycket väl kan stämma. Men jag vill verkligen ha med det jag skrivit så den får se ut som jag utformade den från början.. Länk |
|
pg_ice |
Maletjick: jag tänkrte precis säga det annonsen är för snäll jag förstår dom som skriver att endast seriösa/inga däckssparkare och annat löst folk..osv dom har nog säkert blivit blåsta eller känner nån som har blivit det därav dom lite hårdare orden. |
|
haha är det bessik som ringt dig? att inte dom har lurat fel jävel är fortfarande ett under... |
|
|
maletjick: Har fått minst 3 liknande erbjudanden på min M3:a angående förmedling, sista annonsen jag hade ute skrev jag att förmedlare inte behövde besvära sig med att ringa mig mer. Hur länge har du ägt bilen? /Micke Länk |
|
|
Micke: Jag har fått en drös med mail nu och folk verkar peppade på att SMS'a också. Verkar vara dåligt med seriösa människor. Kuriosa: Jag ringde på din bil innan jag köpte denna. Du verkade seriös och så men skulle på semester så jag köpte den jag har nu. Jag har inte haft bilen så länge, sedan juli tror jag. Anledningen till att den säljs är för att kärringen gnäller om en lägenhet och jag lägger alla pengar på bilen och annat kul. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
pg_ice: De ringer ändå. Tror du att de känner sig träffade som "oseriösa"? De skiter fullständigt i vad det står i annonsen Nackdelen med att skriva på det sättet är att du tappar en hel spekulanter eftersom du framstår som otrevlig. //Lövet |
|
|
Det är ju egentligen helt bisarrt. Han var noga med att i fall vi skulle kunna göra detta så skulle ja ta med papper på att bilen verkligen var min och att det inte var något lurt med den. Vilken jävla lallare, jag har kvar hans nr, hoppas han ringer igen... Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.