AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.992

Ska sälja min M3 E46, men är jag för dyr?

Sida 1 av 2
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
Har försökt sälja min M3a ett tag nu, sedan jag blev arbetslös. Dock så är det endast en person som ringt på den under 1,5 månads tid. Har uppdaterat annonsen lite då och då och även haft den med orginalfälgar i annons för 225 och nu med sprillans nya 19" uppsättningen för 235(står även att den kostar 225 utan dom i annonsen nu)

Länk

Enligt mig ligger jag billigt för att vara en svensksåld M3a med relativt låga mil och bara en tidigare brukare. Dessutom har jag ju SMG och allt annat lull lull förutom Nav och elrollo?...

Vad tror ni gör att det inte överhuvudtaget finns nåt intresse? förutom att de är död tid att sälja bil nu så borde de ju ändå inte vara så här dött?

Är jag för dyr?

Mvh David
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Spontant bra annons men skriv inte "EJ PRUTBART OAVSETT ANLEDNING!!". Får direkt mig att rygga tillbaka iaf. För att det ska kännas bra för mig vill jag pruta lite. Sätt hellre ut den för 10k mer och ta bort den texten. Visst får du kanske fler som bjuder skambud men kanske också den som verkligen ger ett bra bud.

Bilen är dock sjukt snygg och priset helt okej för den bilen enligt mig. Borde inte vara omöjligt att bli av med.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Hej

Tyvärr så är maknaden stendöd just nu, pga konjukturen/hösten :( Har haft min CSL ute nu i 2 mån till rinktigt rövarpris men endast sparsamt intresse.

Hade jag varit i köptagen på en vanlig M3 så hade din varit en kanidat. Bra skriven annons, bra bilder och som det verkar en bra bil till stenrätt peng (mycket snygg)

Mvh Henrik
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
håller med Goldcom där
och kanske org oem 19" hade varit ännu mer attraktivare

"don't imitate, innovate!"
Ta bilder med 18", korrekt främre regskylt, dom bakljusen som följer med och skippa texten om ingen prutning och om du använder dotzfälgarna skriv vad dom kostar extra

PS; Jag minns SXA från tiden när advokaten ägde den, är 17" vinterhjulen borta? Snyggt exemplar så med rätt annons kommer den gå i väg.

Mvh Stephan
Filip_J
Varför har du ingen M-läpp på bakluckan?
Håller med alla här.

Men jag känner igen bilen från en tidigare annons i år?? Då var den uppe för diskution i en annan tråd där det skrevs att passagerardören såg omlackad ut. Så i värsta fall kan bilen vara "bränd" av vissa köpare här på AP.

Om det nu var den här bilen fast kanske med andra bilder? Dock så känns första bilden bekant.

Personligen tycker jag du ligger helt rätt i pris och det är väl bara att ha is i magen. Håller på att sälja min också. Det är trögt. Har visserligen en spekulant. Men han sk höra av sig om 2 veckor:-( Så vi får se.......

Is i magen är vad som gäller tror jag.

M.V.H
Dennis
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Som tidigare skrivit, ta bort prutningsmöjligheten. Lägg hellre på lite extra så att det finns prutmån.

Ang fälgarna. De flesta vill ha med fälgarna som sitter på säljesannonsen. Sätt ett pris inkl fälgar och vill folk pruta för mkt, säg att då ingår inte fälgarna alternativt ta kort på bilen utan fälgar och sätt ett lägre pris.

Rent generellt är det "dött" att sälja dyrare bilar idag. Men det finns fortfarande de som köper och de är medvetna om situationen och prutar därför ganska mkt.

Men snygg bil iaf. Den sticker ut och du borde kunna få den såld.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Filip_J
DennisH: Jo det är den bilen som vissa delar lackades om på, bland annat huv, skärmar, dörr, front och speglar pga stenskott och man ser tydligt nyansskillnad på bilderna, kanske syns mindre IRL?

Bilder finns här: Länk

Bilen är riktigt fin annars av bilderna att dömma, men jag undrar fortfarande varför M-läppen på bagageluckan saknas?

Mvh Filip
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag tycker det ser ut att vara nyansskillnad på bagageluckan också, tänkar anledning till att m-läppen är borta.. Nyansskillnaderna syns ju ganska tydligt. Fattar inte varför man lackar om halva bilen när det rör sig om en så här dyr bil. Man hade ju fått igen pengarna om man lackat om hela bilen och sluppit att folk hackar på den och ser den som ett sämre objekt. Jag skulle iallafall dra mig för en bil med nyanssklinnader, men skulle bara se det som possitivt om hela fromten inkl skärmar var omlackad pga stenskott och att den nu var som ny.
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
En sak jag reagerar på är att lädret ser ganska blankt och skrybkligt ut jämfört med andra bilar som gått längre. Så klart har det och göra med hur ägare behandlat lädret men även vikt och storlek på ägarens rumpa...

Spontant tycker inte jag att det är en fördel att bilens tidigare ägare varit en äldre man då min erfarenhet är att de mördar kopplingen (ingen risk på smg dock) och att de är osmidiga när de tar sig in och ut ur bilen och bilen slits.

Bara lite tankar. Men titta på lädret på denna bilen, ja hela bilen ser mycket fin ut förrutom de fula fälgarna. Priset är dessutom lägre.
Länk
Filip_J
Sedan kan det vara så att kameran/blixten gör att skinnet ser väldigt grått och slitet ut på bild men i själv verket så kan skinnet vara riktigt fint och svart i verkligheten.

Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Ja det med kamerablixten stämmer mkt bra , knäppte flera kort på inredningen på min M5, och de med blixt gjorde att den såg mkt sliten och blek ut på bilderna, men om jag knäppte utan blixt så vart bilderna mkt bättre och rättvisare

Mvh Patrick

Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
Stephan735i: Köpte den av advokaten och valde att inte köpa till vinterhjulen då jag inte skulle använda den på vintern ändå.

Filip_J: Den valde första ägaren att ta bort när han beställde bilen ny, gjorde likadant med sin M3 e92 som han köpte efter denna.

MaCKaN_86: Denna bil har ju dessutom gått längre, är i en vanligare färg och saknar SMG vilket gör att den inte borde vara i samma prisklass som min enligt mig utan billigare. Dock så är mitt skinn inte slitet på nåt annat ställe än det vanliga som blir på vänstersida av sidostödet där de ofta blir slitage om man inte har oerhörd tur som begagnatköpare.

Angående omlackeringen så har jag lackat om huv, framskärmar, backspeglar, front och bytt framruta pga. väldigt mycket stenskott. Sen är även ena bakskärmen, baklucka och bakkofångare omlackade under min ägo dock så är det inte med på bilderna. De delarna valde jag att lacka pga. att det fanns märken på dom. Så med andra ord så är det 2 dörrar en bakskärm och tak som inte är omlackat just nu i min ägo, tror ni de skulle vara till fördel att lacka dom också med andra ord? Är för övrigt inga nyansskillnader på dom omlackade delarna mellan varandra dock en aning mot dom olackade delarna, vilket är svårt att komma ifrån på den här färgen tyvärr...

Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
DennisH: det är inte denna du tänker på då?

Länk
Kan ju varit den. Känner igen tråden men inte bilden....

a,ja. Hur som helst vill jag önska dig lycka till med försäljningen och avsluta med att jag tycker du ligger aningen i underkant på priset. Därav att du inte accepterar prut. Kankse höja priset en aning och ta bort "prutat o klart" i annonsen. Men å andra sidan så har väl 75% av de potentiella köparna redan läst denna tråd så det kanske kvittar:-)

Som sagt: Fin bil och bra pris!! Lite is i magen så kommer den bli såld..
Lycka till!

M.V.H
Dennis
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
Har nu uppdaterat annonsen och tagit bort den texten ni påpekade på. Även bytt lite bilder och nu ingår även nya facelift bakljus i kartong och nya smoked framblinkers i kartong.. Hoppas på mer intresse nu, väntar bara på att annonsen kommer upp i uppdaterad form nu hehe
Filip_J
Jag hade definitivt lackat om hela bilen, rött är den värsta färgen du kan ha och lacka om, syns direkt om du har olackerade delar.

Jag personligen ryggar tillbaka när jag hör ordet omlack, jag hade heller aldrig lagt ut bilder där man ser nyansskillnad INNAN man lackat hela bilen.

De flesta som letar M3or är ju samma folk som oftast hänger på autopower, de som kanske letar efter just en imolaröd blir kanske osäkra iochmed att man se nyansskillnaden så pass mycket.

Det här är bara vad JAG tycker och TROR.

Bilen är för övrigt mycket fin, priset är bra så jag önskar bara lycka till, det gäller att ha tur med.
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
uppdaterad: Länk

blir aldrig bra med interiörbilderna tycker jag, hmm... aja
Jag tycker såhär, bilen ser riktigt bra ut, priset är bra.
Men så finns det alltid ett MEN, du har ganska sunkiga mobilbilder verkar det som, sen nyanskillnaden som syns på passagerardörren på vissa bilder, speciellt garaget.org bilderna är inte att leka med.
Jag själv hatar nyansskillnader, har hellre stenskott än stor nyansskillnad..

Antingen så får du tyvärr räkna med att sänka priset rätt mkt, iaf om jag vart köpare på den p.g.a. lacken, eller så får du fixa det själv.. Och sälja senare.

Sen som nån annan nämnde, det är ju knappt höst längre, nästan vinter, och lågkonjuktur.. Om du kan, ställ av bilen försök fixa lacken, och försök sälj till våren istället.

I vilket fall, lycka till!

MVH
István
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
David;
Har den verkligen Alcantaratak? Svart tygtag är ju std och jag har inte hört om någon M3 som har just detta...
Problemet idag är ju att inga tar byte och dålig försäljning blir som ett slags moment 22.
Jag skulle gärna byta min bil mot din David (som är betydligt mer lättsåld) eftersom jag letar en sv.såld M3E46.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.