AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.061

50% rabatt på ny bil?!

Sida 1 av 2
Vilket bilmärke kommer att rea ut nya bilar med 50% och stämmer verkligen ryktet? Se länk: Länk

Intressant, väntar med spänning :)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Det lär knappast vara BMW i alla fall.....
Gissar på Chrysler eller Suzuki.
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Det lär ju vara GM som behöver undvika konkursen de närmaste veckorna...
Saab/Opel/Chevrolet då? Chevrolets amerikanska bilar har länge varit överprisade i Sverige så kanske en normalisering är på sin plats?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Det är tydligen Cadillac SRX som har reats ut för 179.000 kr jämfört med ett normalpris på en bra bit över 300 lakan. Fanns en notis om detta i Teknikens Världs senaste nummer. Svenska Bil har köpt upp ett antal bilar ifrån kontinenten som aldrig tagits i trafik. För många bilar tillverkades och skeppade från USA. Nu är ju marknaden död.

Porsche Cayenne är en annan billig bil just nu. Fyra år gammal Cayenne Turbo för ca 350' . Kostade ny ca 1 miljon.
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
är det Cadillac SRX det gäller är det kanon då jag faktiskt börjat leta efter en sådan

mvh kim
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
Det var väl någon handlare i England som sålde iväg ett lager Dodge med "köp en och få två"

mvh kim
Har också sett Cadillac SRX, visst 50%, men det är ingen volymbil på något sätt vilket iofs inte artikeln hävdar, känns som en stilla fläkt jämfört med om det gick att få tag i en ny V70 alt Saab 9-5 för 120KSEK.

Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
kimwe: Det roliga är att den säljaren började med att sätta ut annonser med -50% men ingen köpte något fortfarande, Då bytte de taktik och började med köp två betala för en, då blev det fart på kunderna!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tillverkar man bilar som ingen efterfrågar trots att man lämnar kraftiga rabatter har tillverkarna knappast något val. Skrota skiten eller sälja extremt billigt. Det svåra är väl att kunna ta betalt för sina produkter i ett senare skede.

Personligen skulle jag inte köpa en bil bara för att det är 50% i rabatt. Bilen skulle säkert tappa mer i värde framöver då man inte kan ta betalt för sin produkt.

//Stefan
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ang. Cadillac SRX,
Är det någon har en länk till erbjudandet eller vet vilka återförsäljare som säljer dessa för 179'?

Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Enligt artikeln i Teknikens Värld så skulle det vara Svenska Bil men jag hittar inget om detta på deras hemsida.
Man skall ha i åtanke att många av de vanligaste bilmodellerna i princip aldrig säljs enligt listpriserna utan att dessa ständigt säljs kraftigt rabatterade i förhållande till listpriserna. Titta bara på bilmodeller som Ford Focus, V70, VW Golf etc.

Såg att en mindre Volvohandlare (ej Bilia) kränger sprillans nya V70II flexifuel för 199.900kr, inkl metallic, fri service 2 år samt kineticpaket. Utan att ha de exakta prisuppgifterna för V70 torde det egentliga "värdet" beräknat ifrån de ursprungliga listpriserna innebära en rabatt på ca 40%.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En V70II 2,0F Kinetic kostar 265.000 + 7.900 kr för metallic. Det ger en rabatt på runt 20%. Riktigt bra pris men inte riktigt som Cadillac exemplet ändå (som tur är för Volvo)

//Lövet
andreas: Som jag skrev var jag osäker på listpriset. Hur som helst är rabatten klart anmärkningsvärd och två års fri service innebär ytterligare besparing på 6-7kkr beroende på verkstad. När kunde man köpa en ny V70 eller 855 för under 200kkr med minsta motorn? Man måste nog gå bakåt 10-15 år i tiden...
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt sant. Priset på V70II 2,0F är anmärkningsvärt lågt.

Vilken handlare är det som säljer 2,0F så billigt? Om inte Volvo sponsrar priset borde det innebära en rejäl förlust per bil.

//Lövet
Bilmånsson, de har vad jag vet 2 anläggningar i Skåne (Eslöv/Hörby).
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Såg att KIA har bra rabatter just nu.

Men det blir en kall dag i h*lvetet innan det står en sådan utanför mitt hus..

//amullo
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Verkar inte som Bilmånsson kör det erbjudandet längre. Hittar inget på deras hemsida i alla fall.

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.