|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
att fråga vad en försäkring kostar är som att fråga hur långt ett snöre är. dvs omöjligt att svara på eftersom det finns lika många olika försäkringspremier som det finns människor, bilar och f-bolag. Enklast för dig att att surfa runt hos de olika bolagen och få priser för just dina förutsättningar. Då kan du också prova med olika bostadsorter och se skillnaderna. Vad andra betalar är väl rätt ointressant. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det går inte att jämför försäkringar rakt av. Innehavstid av körkort, ålder, bostadsort, parkering, biltyp, andra försäkringar är en del av de faktorer som spelar in. Enda sättet är att ringa runt till alla försäkringsbolag och be om offert. Mats BMW CS #5847 |
|
| 3100 om året. BMW Original. | |
Lasse Karlsson |
Helförsäkrat hos Trygg-Hansa, bor i villa i Östhammar, mindre ort i Roslagen Uppland: 1050/månad. |
|
Helkörsäkrat If, bor i radhus med eget garage i Partille 790:-/månad. Skall höra med BMW orginalförsäkring till våren efter avställningen om det blir billigare där. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| BMW orginal, drygt 14000:-/år med fria mil. | |
|
Då är jag nöjd med det jag har, får köra 1000mil som det är nu men i år blev det runt 200mil. Det blir ju inte så dyrt med tanke på att den är avstäld på vintern. Vad jag däremot saknar är ett FB som har en 500mils gräns. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Bytte nyligen till BMW Originalförsäkringar från Länsförsäkringar. Nu när bilen är avställd så har jag garageförsäkring, 19:-/ månaden. När bilen är påställd, 384:-/ månaden. Räknar man då på den faktiska årskostanden för mig som har bilen avställd runt fem månader så blir det följande. 5x19 + 7x384= 2783:-/ helår. Är man medlem i BMWCS så har man dessutom 10% rabatt på premien! Motsvarande premie på Länsförsäkringar var, 4019:-/ helår. Har kvar Corollan på halvförsäkring på Länsförsäkringar och den betalar jag 2184:-/ helår för. DYRT! Läge att kolla runt lite på den inser jag nu. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Har Foksam, hmm tror att det är dax att byta bolag | |
|
8900:- Helår hos Orginalförsäkringar. Inte det billigaste alternativet men jag ville ha den försäkrad under Bmw klubbens samt Bmw sportklubbs banträffar. Tror att Vesta skulle ha 7000:- helår annars. Rena fyndet enligt mig! Bor i villa men eget garage i Helsingborg! In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Detta gäller min M3:a In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.