|
Sida 9 av 15
|
|
|---|---|
|
Den här diskussionen är en riktig Deja Vu av diskussionen jag hade med More som försökte sälja sin 120D för ~250' och jag sade 220'. Liksom du skrev han allsköns otrevligheter men gissa vad hans bil är till salu för nu? Eftersom du är helt övertygad om ditt eget pris och din bils förträfflighet ser jag ingen anledning att fortsätta den här diskussionen. Vi ses om 2 månader när det är dags att förnya annonsen. ______________________________ //Lövet |
|
| Om du själv säger att du tror på ett slut pris på 220 tusen varför forsätter du för? | |
|
Sevak, har gjort bilaffärer själv idag, så inte hunnit ge dig svar förän nu. Jo, ang. värdet på din bil. Du säger att bilen kostar ca 395.000kr brutto. I "normala" fall borde du då få 220-240.000kr. Men som jag sa tidigare, idag så får du konkurera med helt nya bilar till nästan beg. priser. Och återigen, avvakta och se lite innan du ändrar något i annonsen. Alla är inte ute på blocket hela tiden. |
|
|
d-power: Om inte bilbranschen varför så fuckt up som den är nu och det inte va lågkonjektur hade dessa bilar säkert sålts för 240 000 om inte mer. Jag får nöja mig med minst 220 000 men helst 225 nu. |
|
|
229.000,- för en 2.5 T..då känns denna helt plötsligt prisvärd?! Länk |
|
|
men gubbar, gubbar.. Måste inte alla- "förståsigpåare" och säljare inse att vi befinner oss i ett nästan historiskt läge med rasande konjunktur och kreditkris.. Värdering av bilar är en svår konst och vem som har mest "rätt" får man väl låta framtiden utvisa. Sevaks bil är jättefin, men tiderna är som de är.. I går kunde man ju köpa en "flongny" 325 Touring för 219k-- Säger inte det lite om hur markandsläget är?? Eller en ny MB E-class för 249k?? Jag tror det blir tufft för Sevak att få det han begär, men vem vet?? Lycka till, hur som helst.. |
|
| Volvo Bil AB i Göteborg står med X antal F:D Tjänstebilar inom Volvokoncernen + Hyrbilar (Hertz) i lager som dom just nu trycker ut på auktioner till bilhandlare i Sverige + Danmark via BCA (Inte bara S80) Tyvärr kommer nog priserna att pressas ganska duktigt när alla kommer ut på marknaden. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nu är det uppe i 9 sidor med inlägg om traktorförsäljning på en BMW sajt märkligt :D:D ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kanske denna tråd skulle passa bättre på ATL? ;) | |
|
Tråden må handla om ett volvoexempel, men i grunden är frågan märkesoberoende. Värdeutveckling på bilar är intressant, och tyvärr ett lite bortglömt ämne. Det pratas förbrukningssiffror fram och tillbaka, vilket enbart har en kostnadsmässigt akademisk inverkan på bilkostnaderna. Men värdeminskning (främst på nyare bilar) handlar sannerligen om enorma summor! Trots trådens låsta läge mellan åsiktsinnehavarna följer jag glatt argumenten, hur irrationella de än må vara. Bakom varje blocket-annons finns den här sortens psykologi. För ämnets skull är det kanske bra att det inte är en BMW det handlar om. Risken finns ju då att en övervärdering vore överhängande eftersom var och en gärna ser att just sin bil är värdefull som tusan. :) |
|
|
Tycker också tråden är intressant då man ser hur folk resonerar kring sina bilaffärer och värdering av bilar. Tror Andreas ligger närmast verkligheten när det gäller vad den aktuella bilen kommer att kunna säljas för men det återstår ju att se när bilen väl sålts. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Andreas sa slut pris kring 220 och jag har sagt att jag kommer gå ner till 220. | |
| Sevak; Har du fått ngn respons ännu? Vet att den inte legat ute på fsg särskilt länge men än dock... | |
|
Nej. Den har legat ute nu i 6 dagar. Tror faktiskt inte det säljs många volvo s80 under januari månad. Kanske slutet mot februari. Sålde min golf i nov en 99a i nov den låg ute nästan 2 månader. Några som hörde av sig men ingen som kom och titta. Till slut ringde de på telefonen och de kom en kille som kom och köpte den. Det va en golf iv 99a med 17 000 mil på mätaren och jag fick ut 48500:- Köpte den året innan för 44 tusen. Men la ner ca 5000 på bilen. |
|
| blev lite fel i meddelandet där men har de lite stressigt på jobbet. | |
|
Sa inte Andreas ett slutpris på 210´? Jag tror som sagt på ett slupris på under 200´. För de få som vill köpa en stor Volvo-pråm i dagens läge torde en diesel vara mer eftertraktad. Jag missunnar absolut ingen att göra en bra affär, men tror verkligen inte det är lätt att sälja en stor, törstig bensinbil för över 200000:- i nuläget. |
|
| crille82: Hitta en likadan summum utrustad, aut samt lågmilad för under 200 000 så köper jag den utav dig. Hade jag satt ut den för 200 tusen så tror jag att den hade blivit såld inom 1 vecka. | |
| Sevak: Du kan aldrig hitta en beg bil med så snarlik spec som du anger. Begbilsspekulanter har ett betydligt bredare spektrum än så. Om du jämför med de kinetic, momentum och summum bilar som är till salu så ligger din för högt i pris i förhållande till dessa. | |
|
3d pinball: Jag tycker den ligger bra i pris. När man kollar efter bil brukar man tänka typ max 4000 mil, automat, skinn minst momentum eller summum utrustad. Du kan inte jämnföra en naken kinetic med en summum. Du kan ju ta en titt på blocket och se hur jag ligger till i pris. Om någon vill köpa en naken kinetic får den göra det. Vill någon ha en välutrustad bil så kollar de inte efter en kinetic. Utan minst efter momentum med läder och lite mer utrustning. Billigaste summum utrustade s80 efter min ligger på 239 utan vinterdäck samt att den gått 3300 mil. Då borde jag kunna få ut 220 tusen för vår. Samma sak när de gäller bmw. Vi säger att de finns en 525i till salu 07a med tygklädsel och endast advantage paket 3000 mil för 210 tusen. Sedan finns det en likadan fast med skinn för 215. Sedan finns den en lågmilad 1800 mil med comfortpaket,advantagepaket, m-paket och läder för 220 tusen. Vilken skulle du köpa? Nu överdrev jag lite men så du förstår mitt argument. Du kan inte jämnföra en kinetic eller en momentum utan läder med en summum utrustad. Det är så jag tänker. När jag letatade efter en volvo s80 dvs när vi köpte den. Då tänkte jag innan max 2000 mil, automat och summum paket. Jag köpte den billigaste summum utrustade som fanns tillgänlig. Finns säkert fler som mig som har som mål när de letar beg jag ska ha en summum eller minst momentum med läder. Samma sak när du letar bmw då kanske du ska ha comfort och m-paket. Skulle jag leta efter en bil som kostar mer än 200 000 så skulle jag inte välja en snikutrustad bil. |
|
|
Sevak: Annonspris och slutpris är inte samma sak. Betänk att det även finns andra nyare och lågmilade stora bilar som är mer premium än S80 för runt 200´, ex. Audi A6, BMW 5-serie och Mercedes E-klasse. Som sagt, letar någon efter en begagnad S80 2,5T Automat Summum, grå med ljust skinn som gått under 2000 mil, så finns i stort sett bara din till salu. Men så ser inte verkligheten ut... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.