AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.884

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 8 av 15
50 000 kr? Lyssna du på läraren under mattel ektionerna?
195 vill han ha för sin. Jag har satt 229 som utgångspris men kommer släppa den för 220-225.

Det skiljer:
Fälgarna
Bluetooth
3 stegs progressiv styrning
Elmotorvärmare m. kupéut
Eluppvärmda spolarmunstycken
Eluttag med 12 volt i bagaget
Tonade rutor
Bagagerumsmatta
Elfällbara bakre nackskydd
Tonade rutor
Elinfällbara backspeglar med markbelysning
Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar
Innerbackspegel med automatisk avbländning
Aktiva Bi-Xenon följer rattens rörelser
Sidorutor med laminerat glas och WRG
Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom"
Kombiinstrument med "Kronografinspirerade instrumentrundlar" Watch Dials.

Sen är det säkert något mer som jag inte kommer på just nu.
Länk

Vem har sagt att jag behöver vara billigast i Svergie? Vår summum med automat är billigast redan.
rättning: Mattelektionerna och Sverige
Men lövet tagga ner och låt Sevak få en chans att sälja sin bil. Du hetsar något alldeles otroligt och tjatar om och om igen att han inte kommer att få sin bil såld.
Jag kan inte förstå varför, det är ju inte dina pengar det är frågon om.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
239-195 = 44.000kr såg det ut när jag tittade. Naturligtvis kan du inte räkna med prutet på din men inte hans. Hur var det med matten?

Fälgarna
Bluetooth
3 stegs progressiv styrning
Elmotorvärmare m. kupéut
Eluppvärmda spolarmunstycken
Eluttag med 12 volt i bagaget
Tonade rutor
Bagagerumsmatta
Elfällbara bakre nackskydd
Tonade rutor
Elinfällbara backspeglar med markbelysning
Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar
Innerbackspegel med automatisk avbländning
Aktiva Bi-Xenon följer rattens rörelser
Sidorutor med laminerat glas och WRG
Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom"
Kombiinstrument med "Kronografinspirerade instrumentrundlar" Watch Dials.

Anser du själv att detta ska motivera en så stor prisskillnad? Hur kommer det sig att prisskillnaden begagnad ska vara större än ny?

Du behöver inte ens kommentera mer är trött på dig. Ta de lungt bilen har inte ens varit ute på blocket en vecka. Men du är rolig när du värderar andras saker, som mina vinterfälgar 17" med däck för 500kr st. När du själv har dina
16" med sommar däck för 5000. Värdera andras grejor som du värderar dina. De här behöver du inte ens kommentera utan tänk dig för istället.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Sevak => Jag önskar dig lycka till med din försäljning. Det behöver inte vara några som helst fel på din bil eller annons etc. marknaden just nu är som en kvinna med PMS. Ha lite is i magen och vänta iaf. till mitten februari innan du gör några drastiska prissänkningar.

Jag måste bara klämma in att jag hade "rätt" om man kikar bakåt i denna tråd ;)

Mvh/ Niclas
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Med tanke på på att en S80 2,5T Summum -07 (manuell) med 2400 mil på mätaren förblir osåld på Bilia i flera månader när det begär 221000:- så ser man ju hur marknaden ser ut. Jag tror det objektet går att få för under 200000:-. Sen håller jag med lite i Lövets resonemang. Mer utrustning gör inte bilen speciellt mycket mer värd, däremot lättare att sälja.

Men visst, Sevak skall ju avvakta och se. Jag tror på ett slutpris under 200000:- även om bilen "klockren".
crille82: Driver du med mig? Tror du på ett slutpris under 200 000 för vår bil?

Jag får vänta och se hur de blir. Händer inget på några veckor så sänker jag priset.
Andreas: Är jag grinig? Det är ju du som håller på för man inte sålt sin bil inom 4 dagar. När jag sätter mitt pris kollar jag på liknande bilar och lägger mig under dem. Nu har jag lagt mig under de och alla prutar ju så den som tittar på min annons lär pruta.
Blir du nöjd om jag lägger ut bilen för 199 000? Man kan tro att det är du som ska sälja bilen. Jag har svergies billigaste Volvo s80 2.5T summum med automat till salu.
Sveriges
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, jag tror inte Lövet vill sälja bilen. Han kanske vill köpa den ;)
Då gäller det att ha rätt teknik. Är ni så gamla att ni kommer ihåg denna?
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Poängen är, vilket inte riktigt har sjunkit in som det verkar, att din definition av liknande bilar är på tok för snäv.

En exempelvis Momentum med 5000 mil på mätaren är i allra högsta grad något som en köpare av en S80 överväger. Kan han få tag i en sådan för 50.000kr mindre men får leva med 17" och utan 'lackbehandling' eller uppvärmda splolarmunstycken* så gör han det.

*Använder inte Volvoägare spolarvätska för övrigt?

Så kom dom där jävla 50 000 upp igen. Visa mig en bil som gått under 3000 mil och som har skinn och automat, SoV däck för 170 000? 1800 mil och 5000 mil är stor skillnad. Den som överväger får då köpa en momentum om han vill de. Vill någon ha en lågmilad summum med automat i riktigt fint skick så vet dom vart dem ska vända sig.
sök på blocket volvo s80 2.5T automat. bensin max 4000 mil
Så ser du hur det ser ut. Den första momentum som dyker upp ligger ute för 219 utan vinterdäck. Du lär nog inte få ner den för under 210 med vinterdäck. Alla andra under 219 är kinetic. Förutom den privatägda momentum för 195 som jag tycker är ett klipp. Andreas vad tycker du jag ska sätta ut bilen för, skulle va kul att höra?
Till och med volvo värderar min bil till 225 tusen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förstår du fortfarande inte? Bilarna behöver inte vara identiska för att vara konkurrenter till varandra.

När en spekulant söker bil på blocket så söker han inte en S80 2,5T Summum -07 2000-4000 mil

Snarare ser sökningen ut

Volvo S80 2,5T -06<>-08, 1500<>6000 mil, Momentum<>Summum, Halvskinn<>Skinn

Förstår du vad jag menar nu? Sökningarna sker i ett mycket bredare intervall än du tror. 2000 eller 4000 mil är ingen skillnad alls i en sådan sökning.

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Läs nu inte inlägget som att de ska kosta lika mycket för det är inte det som det står.

Lövet: Du är ju fan trög. Skrev jag sök summum? Skrev sök bensin och automat. Jag gjorde en sökning nyss tog 6000 mil som du sa. Gissa vad? Du får samma utbud första momentum 219 tusen. Sök och titta själv.
Sen är det jävligt stor skillnad på 1800 mil och 6000 mil. Men du kanske inte bryr dig. Läs iställlet ordentligt.

Här har du listan? Kolla efter 219 hur bra min ligger till.
Länk
Jag ska fortsätta jobba nu.
Hej alla glada bilvärderare och säljare. Bilvärderingen är rent strikt utan känslor. Dock har varje bilen en ägare och är därmed kopplad till dess plånbok.

Själv ser jag din försäljning som ett försök, att se om din uppfattning om det pris du vill få ut är möjligt att få ut. Om bilen efter en tid fortfarande inte är såld får man omvärdera de villkor man bestämt sig för. Om en månad eller två kommer beskedet om vem som hade rätt, Sevak eller Andreas. Tills dess är det "wait and see"....

Andreas verkar ha vaknat på felsida idag då han själv sa "Jag tror på ett slutpris runt 220 tusen". Det va 4 dagar sen och de va då jag la ut annonsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.