|
Sida 7 av 15
|
|
|---|---|
|
Jag kommer nog inte gå under 220. Finns liknande bilar som gått mer och sålts för mer. Kommer sänka priset om några dagar. Den har ju bara varit ute i 4 dagar. Det är som sagt tufft nu, men ibland kan man ha tur. Hoppas på de bästa. Kommer sätta 229 som utgångspris. Om jag letade efter en sån här bil och jag som värderar sån utrustning som bilen har så skulle jag tycka det va bra affär att få köpa bilen för 220-225 om man kollar på de andra bilarna på blocket. Fanns för ett tag sen flera privata men de är borta. |
|
| Jag tänker exakt som dig d-power. Vill ha ha sålt sin bil snabbt så sätter man ett väldigt lågt pris. Men jag är ej beroende av att bli av med bilen nu. Men helst innan slutet på mars. Har hittat en 335i coupe jag ska köpa. | |
|
Om du vill ha en 335iC är det en möjlighet att erbjuda byte till en sådan. |
|
|
Här är ytterligare ett jämförbart objekt (dock med manuell låda), i en, som jag tror, minst lika eftertrakad färgkombination. Länk Realistiskt slutpris på 200-210000:-, på Bilia Sisjön. |
|
|
Sevak, kan du ge mig lite uppgifter på din bil, nypris brutto, modellår, samt uttagsdatum, miltalet var det under 20kkm? Tack. |
|
|
d-power. Jag byggde en bil igår på volvocars.se priset hamnade på 380 000 kr utan (vinterdäck) 17 tums originala alufälgar, tonade rutor och lackbehandling. 380 000 plus vinterhjul på 17 tums original fälg då hamnar man på 395 000. Sen kan du dra bort 9% rabbat då hamnar du på 360 000 kr. Uttagsdaturm april sen ställdes den av i juni och sen ställdes den på 19 nov 07. Den har rullat 1800 mil. |
|
| crille82: Du kan ej jämnföra en manuell med en automat. Den där bilen har funnits flera månader på blocket. | |
|
Sevak, med din inställning kommer du nog aldrig att sälja bilen "Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra har ful färg" "Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra bara har 17" "Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra är manuell" "Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra inte har fått lackbehandling" Så tänker inte köparna. De maximerar nytta i förhållande till pris. Får man leva utan något men får ett betydligt bättre pris så går de vidare ändå. ______________________________ //Lövet |
|
|
Andreas: Vad är ditt problem? Kan du inte läsa? Kan du säga någonstans där de står "Jag tänker inte sänka mitt pris". Jag har redan sänk mitt pris väntar på att den ska bli godkänd av blocket. När du köper bil? Köper du utan vinterdäck? Om du skulle vilja ha 17 tums fälgar med vinterdäck tänker du skitsamma de kostar bara minst 12 000 kr på volvo. |
|
|
Skulle naturligtvis aldrig köpa mina vinterdäck på Volvo. Dyrare ställe existerar inte. Kan säga att jag alldeles nyligen köpt helt nya vinterdäck till min Volvo inklusive 16" Volvo originalfälgar för 6500 spänn. Köpte dem inte på Volvo som du säkert förstår... Att då betala runt 20.000kr för mycket bara för att den har använda vinterdäck, det håller inte. Begagnade däck värderar jag max till en femhundring per däck. ______________________________ //Lövet |
|
|
Sen säger endel att realistisk pris är 200-210 000. Hur fan kan de va de. När det säljs kinetic för 190-210 tusen manuella och som rullat 3000 mil. Momentum för 200-220 tusen. För mig är ett realistisk pris 220-225 tusen. Sen får ni säga vad ni vill. Billigaste Volvo s80 2.5T summum hos ÅF är 239 000-249 000 kr. Då borde jag kunna få ut 220 000-225 000. |
|
|
aa där ser du 16 tums för 6500 som du säkert köpt på blocket. Då kan du räkna vad 17 tums skulle kosta på blocket eller hos volvo. Mina har rullat max 450 mil. Du kan ju drömvädera för 500 kr st om du vill det. Om du väderar mina 17 tums fälgar med nästan nya vinter däck för 500 kr st. Här är din egna annons 16 tums alu fälgar med sommardäck för 5000 kr. Om dina sommardäck är värda 5000 kr. Då är mina vinterdäck med alufälgar värda 8000 kr. Din annons: Länk Eller ska vi värdera dina sommardäck, ja vi kan säga 350 kr st. När man köper en bil utan vinterdäck så självklart tänker man på den kostnaden. Så köper du en bil för 240 tusen så ska du ha i baktanke att du behöver minst 6-8 tusen för vinterhjul. |
|
|
En konkurrent, Sevak... Länk Förvisso "bara" momentum men prisskillnaden är vad jag förstår blott 15 tkr vid köp av ny bil och kan knappast betinga samma differens vid begagnatköp/fsg... Och så ingår det vinterdäck också! :) |
|
|
Vad begagnade bilar egentligen är värda är det få som verkligen vet idag. Enormt aggressiva kampanjer på nya bilar skapar stor ovisshet bland begagnatköparna. Bilia marknadsför just nu fabriksnya V70 2,5FT Kinetic med automat för 280000. På den svenska marknaden är kombiutförande sannerligen mer värt än semiexklusiva utrustningspaket. Kom också ihåg att du som privat nybilsköpare betalar både bil OCH moms (i fallet V70 ovan rör det sig om 56000). Momsen är en engångsskatt som går direkt till statskassan och som inte alls följer med bilen som ett värde. Det är lätt att övervärdera sin egna begagnade bil. Lika lätt är det att undervärdera andras. Någon klok kapitalist sa för länge sedan att en varas rätta pris är vad en köpare är beredd att betala. Får du 240000 för din S80 är/var den uppenbart värd det. Får du inte 240000 - ja, då är den inte värd det hur mycket artontums Kumhodäck den än har. |
|
| Sevak: Hur vet du att bilarna säljs för priserna du anger ovan? Det är annonspriser på bilar som inte är sålda. I dagsläget tror jag att man lätt kan räkna bort minst 10 % på annonspriser. | |
| Jag tror som 3D Pinball att många slutpriser idag ligger en bra bit under annonspris. Det gör det kanske vanligen, men i dagsläget kanske mer än tidigare. | |
|
3d pinball: självklart säljs inte bilarna för de priser som står i annonsen. Kolla på blocket så ser du vad en kinetic och momentum ligger på. Nu vet jag inte hur mycket jag kommer få ut på vår bil. Men minst 220 000 borde jag få ut tycker jag. |
|
|
Den silverfärgade som jag länkade till har alltså varit till salu i flera månader. Då konstaterar jag att ett realistiskt slutpris ligger under 200000:-. Offtropic: Jag förtullar Volvos originalfälgar på jobbet och ser således vad Volvo betalar i inköp för dessa, inte många spänn... |
|
| tvesovla: Den såg jag tidigare idag den är riktigt billig. Jag får hoppas att jag hittar en köpare som är ute efter en summum utrustad. Har inte så bråttom. | |
|
Vad är det egentligen som skiljer din bil mot ovanstående Momentum? Jo (som jag kommer på nu) Kromlister Skinnklädsel Fälgarna Aktiva xenonljus Elstolar Bluetooth-handsfree Är detta värt nästan 50.000kr extra? Klart att det är värt extra, frågan är bara hur mycket? ______________________________ //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.