AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.887

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 5 av 15
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Får jag tipsa om att lämna bilen till en välrenommerad handlare för att sälja bilen? Kostar en del, dock får de för det mesta bilen såld, Sen om det är Sevak eller Suvfik eller Svensson är nog generellt menat?
Mvh
Asken
Tipsa på du asken
Då va den uppe på blocket.
Länk

Tycker bilderna ej är rättvisa då bilen är mycket finare i verkligheten.
Lycka till med försäljningen!!!

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Riktigt fin bil med rätt färgsättning!

_______

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skickade ett svar på jagrullar.se angående lite annonstips.

Lycka till! Snygg bil och bra annons, S80:n är en riktigt härlig bil! Varför inte behålla istället?
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
En sådan med V8:a vore smaskens det!
Man får passa på att handla innan kineserna tar över...

/L
Ska byta till bmw. Hoppas jag hittar rätt köpare.
Riktigt bra annons och snygg bil! Fin färg tycker jag..
En liten anmärkning mot annonsen dock! "Ej heller TV4 text-tv" - Hur många år sedan var det som TV4 Text-tv lade ner sin bilannonsering? 3 eller 4 år sedan? Det är knappast någon som ringer därifrån så vitt jag vet. man ser ofta denna formulering i bilannonser- känns inte helt relevant eller up to date...

stockbroke:
Tackar angående de med tv4 har jag faktiskt inte kollat upp. Men de låter konsigt jag hade en bil på blocket för ca 2 år sedan och då ringde de mig.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Enligt vad jag kan läsa mig till så blev TV4 stämda KO i oktober 2005.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
stämda av KO skall det vara...
Är responsen bra?

Tog bort de där med tv4. Tyvär så har ingen hört av sig än. Jag hade en golf på blocket för 2 mån sen. Den låg ute nästan i 2 mån. Många som maila och några som ringde. 2 dagar innan annonstiden tog slut ringde en kille och han kom och köpte den. Tror det är ganska svårt att sälja bilar den här tiden. Det är tuffa tider.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Denna kom ut på Blocket idag.
Länk
Jag har väldigt svårt att se vad det är med din bil som gör att den betingar ett lika högt pris som en likadan hos en aukt. åf..?

Länk

d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Bilmarknaden är uppochner idag, för en tid sedan så var bilar billigare vid privatköp men den senaste tidens ras på bilmarknaden har gjort att det ofta är lika billigt hos en handlare.
Dock är den värsta konkurenten för en som vill sälja lätt begagnad bil idag helt nya bilar.
Finns nya 07-08 hos handlare som är starkt rabatterade idag. Detta gäller inte bara överprisade amerikanska och andra "mindre attraktiva" bilar utan även europiska premium tillverkare.
Så idag är det verkligen köparens marknad.
Förövrigt så tycker jag själv inte det spelar någon roll om man köper beg. bilen av en seriös privatperson eller handlare.
Helt riktigt men köp av en handlare medför i regel bättre finansieringsalternativ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.