AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.879

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 3 av 15
Gemini__
Ja, det måste anses prisvärt.

Hur upplevs dessa vagnar. Har de stora kupéutrymmen? Hur rymligt är baksätet t ex. Och får man in en normalstor barnvagn i bagageutrymmet? De ser ju rätt så kompakta ut vid en första anblick, därför jag undrar. De är ju ändå Volvos flaggskepp.

Gemini__
Tillägg:

Kontaktade dem för några veckor sedan och frågade om rabatten, var lite knapphändig information nämligen. Ser att de nu har lagt till denna info klart och tydligt. Kanske fler som frågat hur det ligger till. =) Man ska alltså dra av 40 tkr från "vårt pris" på deras hemsida.

Men det går i de flesta fall att hitta billigare objekt vid privatköp. Kan tänka mig att de riktiga kapen försvann för länge sedan.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Eh, jag vet inte om utrymmena - äger ingen Volvo :) Och våra lånedagar har skurits ner så radikalt också, att man hinner inte skaffa sig någon produktkännedom tyvärr... Ursäkta OT.
Ang. Volvo Bil AB å deras S80 V70 m.m..Dom trycker ut dessa bilar på auktioner till bilhandlare just nu.. Till ganska låga acceptpriser, Slår man skrotet i bilreg så har dom flesta stått avställda i drygt ett år..
Har en s80 07a summum om någon är intresserad.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
SKulle va isofall V8:an.... så man får en Yamaha motor.
Gemini__
Sevak: Vilken motor? Pris? Länk till annons?

Gemini__
Läste ett test i AMS (nr 21, -08), där står följande att läsa:

"S80 är faktiskt lika trång som en småbil, typ Aygo eller Polo..."

Då fick jag svar på min fråga iaf. =)
Hur kan de säga att s80n är trång. Den är ju lika stor som v70n invändigt.
Den är verkligen inte trång.
Kolla baksätet ser inte trångt ut.
Länk

Har åkt i baksätet flera ggr.
Gemini tror du verkligen på det?
Gemini__
Just baksätet i V70 har alltid fått skarp kritik, för trångt i förhållande till bilens storlek helt enkelt. Därför undrade jag lite kring detta vad gäller S80:n. Självklart förstår jag att S80:n är större än t ex en Aygo. Tror nog motorjournalisten tog i lite där. ;-)

Parkerade med E38:an bredvid en S80 härom veckan, det var då jag insåg att S80:n ser liten ut vid en direkt jämförelse. Därför är jag intresserad av hur det ligger till utrymmesmässigt, hur väl packeterat allt är så att säga. För jag tycker trots allt att det är en fin bil, som jag kan tänka mig längre fram. Om nu inte det visar sig att den utrymmesmässigt är som en Aygo. ;-)

Självklart skulle jag provköra och testa själv om det var aktuellt med köp nu, men som sagt det får bli längre fram. Så lite input tas tacksamt emot så länge.
Otroligt skön bekväm fram som bak och bra med benutrymme är min åsikt.
Säljer nog min S80 V8 AWD Summum -07 i feb, mars -09
7350 mil, nyskatt. nyservad.
RTI-Navigatorsystem
Four-C Aktivt chassi
Keyless drive
Blåtandssynk för mobil
Bensindriven cupevärmare
Premium Sound System
Hörlursuttag bak
Eluppvärmda spolarmunstycken
Delbart drag
Parkeringshjälp bak & fram
Al-fälgar Venator 18"
Vinterhjul Al-fälg 17"
m.m.
Jag lägger upp vår på blocket när jag hämtat ut den nästa fredag från lackkonservering
Ändrade planer:
Lämnar in bilen den 14e jan på återbehandling av Silver Seal Nano 2k och den 16e jan ska min lokala Volvo ÅF ha bilen. De ska sälja bilen åt mig.
Tror ni det blir lätt för dem att sälja bilen för 240-245 tusen?

Bilen är en: Volvo S80-07 Summum, AUT, 1800 mil, 18 tums fälgar, 17 tums fälgar, tonade rutor och lite mer utrustning utöver summum.

Hoppas de får iväg bilen till någon köpare som tar hand om den som vi gjort.
Gemini__
Vad är det för maskin i kärran?
2.5T går faktiskt rätt bra tycker jag. Bilen är i nyskick och färgen är underbar.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tror att det priset kan bli svårt att motivera om man ser till övriga objekt som ligger ute till försäljning.

Mvh/ Niclas
De andra som ligger ute för 240 har rullat 3000 mil upp till 7000 mil.
Finns en billig 08a som gått 800 mil för 249. Finns 07or som gått ca 3000 mil för 249 och 259. Tycker 240 är ett bra pris från en handlare.
Bra baksäte?

Det ser hyfsat ut på bilderna då framstolarna är flyttade duktigt långt fram, endast därför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.