|
Sida 2 av 15
|
|
|---|---|
|
Just nu, 8,2% på Swedbank, effektiv ränta på lån utan säkerhet. Går att få billigare om man går med i facket, för dom som har den böjningen. |
|
|
andreas: Jag kollade med en som har Enkla lånet just nu och han har en ränta på 8,05% och inga avigifter är det om man har automatiskt dragning från konto. Uppläggningsavgift är det men jag då som SEB-kund så får man ofta reklam hem att dom bjuder på detta titt som tätt. Räntan är ju som sagt individuell och beror väl mycket på låntagarens förutsättningar. Själv brukar jag utnyttja Enkla lånet de gånger jag köper ny bil och löser det när jag sålt min gamla. Som läget är i dag så är det nog att föredra att först sälja sin gamla innan man köper nytt... ___ //Ulf |
|
|
Är man med i något fackförbund kan man oftast få medlemslån. Villkoren på Nordea för ett sånt är: Ränta 7,75 % Effektiv ränta* 8,03 % * Vid en kredit på 100.000 kronor och återbetalning under 5 år, enligt Konsumentverkets riktlinjer. Dessutom har man vissa skydd som Du kan efter kreditprövning låna utan krav på säkerhet i upp till 12 år. En kostnadsfri livförsäkring ingår som täcker en låneskuld upp till 150.000 kronor vid dödsfall. Ett kostnadsfritt räntebetalningsskydd ingår. Detta är en försäkring som betalar räntan på lånet under 9 månader vid arbetslöshet, olycksfall eller sjukdom. Under samma period ger banken anstånd med amortering. |
|
|
Fast när vi köpte vår bil var SEB billigast... Inga uppläggnings- eller aviavgifter samt 5.45%. Det är bara förhandla med dom, vilket gav oss 0.5% lägre än "normalt", + att man hade fick 1% lägre som standard eftersom det var miljöbil. Det var detta som fick mig att pressa, för har dom 1% vid miljöbil så finns det banne mig marginal nog på alla bilar :) |
|
| Oops. 6.45 ska det vara, inget annat | |
|
messias: du säger vad du fick när ni köpte er bil men har du samma ränta idag? Jag hade under 3% i ränta på mitt bolån när jag köpte mitt hus men det är "något" högre idag... ___ //Ulf |
|
| 6.45 idag också ja. Samma i 36 månader. | |
| Abbe. tack för ditt inlägg det hjälpte mig. Min lokala Volvo ÅF ska sköta finansen. | |
| Abbe. tack för ditt inlägg det hjälpte mig. Min lokala Volvo ÅF ska sköta finansen. | |
|
Hade varit lite enklare om det hade varit en V70...tyvärr så blev inte nya s80 så bra som man hade tänkt eller så hade man inte tänkt...för S80 skulle väl vara det där extra men en V70 utan bagage är väl inte så säljbar idag,faktiskt tycker jag gamla S80 var mer speciell än den nya. gb |
|
|
Problemet med att sälja en en sån dyr bil privat utan lån är ju att det inte fins något bra sätt för en köpare att kolla att bilen "INTE" är belånad. Får man lösa ett lån så är det löst. Då vet man. Så måste säga att om din lokala volvo handlare hjälper till med finansieringen så är det gukd värt för köparen. Då får han svart på vitt att du casha bilen. Med andra ord att den inte är "stampad" på. |
|
| Aeg: Det går att titta på vv.se om de finns lån på bilen eller så kan du skicka ett sms och du får svar direkt. | |
| Volvo Bil här i Gbg har flera S80 V8 AWD Summum -07 för 239'...billigt. | |
| Var hittar du annons på S80 för det priset. | |
| På Volvo Bils hemsida, men det gäller nog endast Volvo-anställda; så det var en sanning med modifikation - beklagar. | |
Gemini__ |
Sanning med modifikation minst sagt. På Volvobil.se finns för närvarande 6 st S80 V8 AWD. Den billigaste kostar 297900 kr (2149 mil, -07). Inte ens med nuvarande kampanj för Volvoanställda (40 tkr rabatt) hamnar man vid det pris du nämner. Däremot finns det två st S80 2.5T Summum för just 239900 kr, kanske är dessa du syftar på? |
|
:) Nej du Gemini, det har funnits dylika V8:or till salu i flera veckor - för just 239000:- Min kollega köpte en av dessa som vinterbil till sig själv t.o.m. Jag sitter inte här o hittar på saker! Men vad jag alltså inte visste var att detta endast gällde VCC-anställda. |
|
Gemini__ |
Ok, tolkade det som att de finns till salu nu. En fin bil att ha som vinterbil måste jag säga. =) Hur långt hade dessa vagnar rullat? Fick din kollega utnyttja rabatten på 40 tkr för sin bil? |
|
De hade alla gått mellan typ 1700-3200 mil sådär, tror att min kollegas gått runt 2300 endast...grymt bra pris, med tanke på nypriset på över halvmiljonen! Rabatten var inkluderad när han köpte sin c. två veckor sedan, dvs det nämndes inget om några 40'. |
|
| ...eller OK, de skrev (då) att de sänkt alla bilarna med 40', för att vara exakt :) Men priserna var "färdiga"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.