|
Sida 15 av 15
|
|
|---|---|
| Lövet har hela tiden tryckt på ett annonspris om 220 tkr med eventuell prutmån samtidigt som Sevak sade att denne "aldrig kommer att behöva gå ner under 230 tkr". Vem är det som ska tugga hatt - egentligen..? | |
| Grattis, 220tkr i dessa tider. | |
|
tvesovla: Det va inann jag la ut min annons då dessa bilar låg dyrare. Efter jag lagt upp annonsen så sa jag att jag ej skulle gå under 220 000. |
|
|
Såtillvida inget scannat köpeskontrakt kan visas så tror jag ej på Sevaks info ang slutpriset. Skämt åsido, det är bara att gratulera till att du/Ni fick vad ni ville ha. Det är väl så att de som har varit framträdande i denna tråd är pessimister. :-) |
|
| Grattis Sevak! Jag trodde att du inte skulle få mer än 210, men det är bara att erkänna att jag hade fel. Det verkar som att det ändå finns köpare som är beredda att betala lite extra för ett riktigt bra skick och inte bara tittar på bilpriser.se:s värdering som även tar med halvskabbiga bilar. | |
| Den andra killen som skulle komma och köpa bilen imorgon för 215 000 hörde av sig nyss han va inte glad och tyckte att jag inte hade någon moral för jag inte sålde den till han. | |
|
Slutpriset hamnade väl i underkant av vad Sevak ansåg bilen vara värd och i överkant av vad flertalet värderade den till, med andra ord ett ganska normalt scenario... Grattis för att bilen blev såld så pass fort i alla fall. ___ //Ulf |
|
kilroy |
Så fick vi äntligen se slutet på denna märkliga tråd...eller? Jag betvivlar inte Sevaks ärlighet men strängt taget är ju den slutliga köpesumman okänd för alla utom Sevak och köparen. Tråden har ju dominerats av låsta positioner från början och i det läget är det kanske inte så märkligt om trådskaparen mörkar om det egentliga utfallet. Jag påstår inte att så är fallet men utesluter det inte heller. Normalt sett är man generellt misstänksam på detta forumet om uppgifter som inte "går att bevisa". En trådskapare som påstår att han chippat sin 320 så att den nu gör 0-100 på 4.8 sekunder möts av misstänksamhet. Det viktigaste är ju att Sevak sålt sin bil och att han är nöjd med utfallet. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
| Ni får tro vad ni vill huvudsaken är att jag vet vad jag sålt bilen för och att jag är nöjd. Sen ljuger jag för er så ljuger jag för mig själv. Ni kan ju regga bilen och ringa nya ägaren om ni tror att han vill säga priset. | |
|
"andreas_lofgren: Några förolämpningar har jag inte gjort mig skyldig till och är därmed inte sur. Inlägg kan tas bort på grund av godtyckliga skäl och det är jag inte den förste att råka ut för. från forumreglerna "§3. Vi förbehåller oss rätten att radera vilket meddelande som helst av vilken anledning som helst." Nja, riktigt det som hänt är det ju inte riktigt. Ett flertal av dina inlägg har tagits bort av moderatorerna eftersom de rapporterats som olämpliga i tråden. Hur vet jag det? Jo, för att det jag som gjort det och fått moderatorerna att ta bort dem. Uppenbarligen stör dig detta eftersom du kommer med det ena märkligare inlägget efter det andra. Varför skulle jag be om ursäkt för att jag skrivit att jag tror att slutpriset hamnar på 210'? Ska Sevak då be om ursäkt för att han skrev att han inte släpper bilen under 230'? Exakt samma logik och lika dum i båda fallen. ______________________________ //Lövet |
|
| Tycker ingen ska be om ursäkt. Men som jag sa innan så sa jag 220 efter ja la ut annonsen. Kollar du första sidan tror jag att jag sa 250 men de va 3-4 månader sen då dessa bilar låg en bra bit över idag. Men en del av dina inlägg gillade jag inte. Du har haft mer fel än vad jag haft angående andra saker du sagt. Men detta är ingen tävling så ta inte åt dig. | |
J.Lindström |
När Sevak la ut annonsen sa han realistiskt slutpris på 220000-225000 och lövet sa 210000, och det var han väldigt tveksam till....sen var det nån som sa 200000-210000, så Sevak var trots allt det som hade mest rätt om slutpriset....kanske kunde han ha fått några tusenlappar till om han väntat. Volvo-bilar brukar inte vara svåra att bli av med om man inte sätter drömpriser, vilket inte Sevak har gjort. Sedan värderar jag också en bil som har mer utrustning högre än en som har mindre, en bil med mer utrustning blir per automatik trevligare att använda. |
| Tror faktiskt jag kunde fått några tusen lappar till av han som köpte den igår. Han va riktigt nöjd och tyckte bilen va mycket tystare än hans förra Mercedes E200-04a. | |
|
Endast 3 veckors annonsering för att privat sälja en dussinbil som S80 2.5t för 220kkr måste ses som snudd på otroligt i dessa tider. Särskilt när det står en hel del osålda för under 200kkr... En kollega köpte sig en lågmilad knappt 2 år gammal V50 flexifuel i helgen som han pruttade ned till drygt 100kkr. Fabriksgaranti fanns kvar...det är i stort sett 50% värdeminskning. Det är lätt att vara kund idag :-) |
|
| Antingen hade jag tur eller så va det den fina utrustningen och låga miltalet som gjorde den attraktiv. | |
| Inte för att vara dryg, men du hade nog ganska tur. Det finns relativt gott om välutrustade S80 med låga till bra pris. Det har vi ju redan disskuterat... | |
|
Nu har snart denna tråden tagit ny fart, undrar hur många sidor vi kan komma upp i? Synd att det inte finns smileys för då skulle jag tagit den som äter popcorn och väntar på en fortsättning! |
|
| Nu när allt är över, kan man få veta varför en 21-åring hade en S80? Bingolotto? ;) | |
Gemini__ |
Svaret hittar du på första sidan i denna tråd. |
|
Nja, riktigt det som hänt är det ju inte riktigt. Ett flertal av dina inlägg har tagits bort av moderatorerna eftersom de rapporterats som olämpliga i tråden. Hur vet jag det? Jo, för att det jag som gjort det och fått moderatorerna att ta bort dem. Uppenbarligen stör dig detta eftersom du kommer med det ena märkligare inlägget efter det andra. Varför skulle jag be om ursäkt för att jag skrivit att jag tror att slutpriset hamnar på 210'? Ska Sevak då be om ursäkt för att han skrev att han inte släpper bilen under 230'? Exakt samma logik och lika dum i båda fallen. bäste herr andreas_lofgren naturligtvis behöver du inte be om ursäkt för att du har gissat vad slutpriset skulle bli, det har jag aldrig påstått. Utan det var för vissa av dina tvärsäkra uttalanden och din, i mitt tycke, en ganska dryg attityd som jag tycker att en ursäkt skulle vara på sin plats. Men som jag har skrivit förut det är en sak mellan dig och trådstartaren och jag lämnar det ämnet nu. Och angående borttagna inlägg det är ett av mina inlägg som moderatorerna har tagit bort från den här tråden inte flera. Jag är inte det minsta upprörd över det, och om jag vore sur pga det så är det ju inte dig som jag i sådana fall skulle vara förbannad på utan moderatorerna. Det vore ologiskt av mig att bli arg eller upprörd på dig helt riktigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.