AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.893

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 13 av 15
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Var ligger värdesgränsen för att deltaga i denna tråden, för då tror jag inte att jag får vara här.

Autopower ÄR ett BMW-forum och även om man som här lägger en tråd i en forumdel för andra märken så är det trots allt medlemmarna på AP som läser här.

För att spä på motsättningarna så hade jag alla dagar valt en välskött m5 -01 framför vilken till dags dato Volvo som helst (inkl. R-modeller och v8- Awd)

Ett diskussionsforum är väl just ett forum för att få delge andra sina åsikter, vad de än må vara!
Pajazzo
Kan bara instämma i kilroys resonemang. Varför diskutera en värdering med totalt låsta positioner? Att två eller flera personer har helt olika uppfattningar i värderingsfrågor är inget ovanligt. Det borde max ta 2 sidor i anspråk att upptäcka det och därutöver finns knappast något av värde att tillägga. Oavsett om den här tråden håller på i 3 eller 300 sidor kommer man inte närmare sanningen ändå eftersom bilens värde fastställs exakt i säljögonblicket och inte genom pga vad medlemmarna tycker.

kilroys symbolik med en väderdiskussion är ganska klockren, varför diskutera något som aldrig kan bevisas?

Jag kör själv en S80 som företagsbil. S80 är trygg och säker, man sitter mycket bra och bilen uppför sig som förväntat. En V50 hävdar sig säkert bra mot de bilar den jämförs med i länken ovan (320i och A4). Enligt min uppfattning tillhör varken 320i eller A4 de exklusivare modellserierna.

Trots att S80/V50 är bra bilar matchar dom inte på något sätt varken BMW, Audi eller Mercedes när vi börjar prata exklusiva högprestandabilar. Troligtvis är den jämförelsen inte heller helt rättvis.

//M

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför blir ni sura över att ett ämne drar till sig många svar?

Hittar ni inget vettigare att klaga på? Helt idiotiska inlägg som tillför absolut 0 och är närmast pinsamma för er del.

StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Håller med Lövet.
Det finns ett stort värde i att kunna diskutera alla möjliga och omöjliga frågor utan att behöva få nedvärderande svar. Allt behöver inte bara kretsa kring BMW i alla lägen.

//Stefan
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Men det är ju herr Lövet som verkar ta illa vid sig! Det är han som ondgör sig över andras åsikter, de skall respekteras precis som hans bör göra

Med all respekt!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tar inte ett dugg illa vid mig av varken ditt, pajazzos eller Kilroys inlägg.

Att en tråd samlar många svar kan ju bero på att det hela tiden kommer nya och kloka inlägg som för tråden framåt. Det kan ju också bero på att 2 eller flera medlemmar har diametralt motsatta uppfattningar och att samma argument upprepas gång på gång i något sorts försök att bevisa "att man har rätt". Att bevisa att man har rätt i en värderingstråd genom att upprepa samma sorts argument för knappast tråden framåt. Enligt min uppfattning är den här tråden ett utmärkt bevis för detta.

Den här tråden handlar egentligen inte om varken Volvo eller Volvo vs BMW. Den handlar om värdering av en bil.

StefanL*

"Det finns ett stort värde i att kunna diskutera alla möjliga och omöjliga frågor utan att behöva få nedvärderande svar. Allt behöver inte bara kretsa kring BMW i alla lägen."

Håller helt med även om jag inte riktigt inser vem eller vad som blivit nedvärderat. Har Volvo blivit nedvärderat? Frånsett citatet från Hasso har jag bla skrivit...

"Jodå, S80 har, precis som dom flesta nyare familjebilar, både bra klima, bra stolar och bra belysning. Dessutom har den också körkänsla, prestanda och väghållning som en familjebil."

Uppfattningen att Volvo generellt inte når upp till BMWs exklusivare modeller delar jag säkert med många AP-medlemmar. Jag har svårt att inse att den uppfattningen kan betraktas som speciellt kontroversiell på ett BMW-forum.

Om du har en avvikande uppfattning tycker jag du skall kontakta moderatorerna på AP och be dom se över alla de 100-tals trådar och inlägg där AP-medlemmar skriver mer eller mindre välgrundade negativa kommentarer om Volvo, Audi, Mercedes + en rad andra bilmärken.

Trots att jag också är Audiägare bryr jag mig väldigt lite om negativa kommentarer om Audi. En del är relevanta, andra är inte. So what?

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man kan ju inte annat än förundras över den missriktade energi som uppvisas i ovantstående inlägg. Varför inte skriva något som faktiskt för diskussionen framåt istället för att gnälla?

Är du sur för att du bara fick 1 svar i din sista tråd du skapade eller?

"Sevak, med din inställning kommer du nog aldrig att sälja bilen

"Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra har ful färg"
"Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra bara har 17"
"Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra är manuell"
"Jag behöver inte sänka mitt pris eftersom den andra inte har fått lackbehandling"

Så tänker inte köparna. De maximerar nytta i förhållande till pris. Får man leva utan något men får ett betydligt bättre pris så går de vidare ändå."

Du har skrivit en del kloka och välgrundade rader i den här tråden. Tyvärr upprepar du ditt mantra varvid Sevak oupphörligt upprepar sitt mantra. Tillsammans med alla övriga inlägg från andra medlemmar (som också i princip är samma upprepande på ett antal sidor) så framkommer inget nytt under huvuddelen av den här tråden trots att den är uppe i 13 sidor.

Upprepning av samma argument innebär inte per automatik att tråden blir bättre. Det framstod tidigt att Sevak ville köra sitt race oavsett vad någon annan säger.

När man inser det finns det knappast någon anledning att fortsätta sin argumentering. Det blir ju samma effekt som i den beryktade tråden som skapades av Matte Kvack.

Det är inget fel på dina värderingssynpunkter, tvärtom, men dom blir ju inte mer värda bara för att trådskaparen tydligt visar att han inte tror på dom trots att du och en antal andra medlemmar försöker banka honom i huvudet.

För övrigt gillar jag dig också , Lövet.

Puss och kram...och trevlig helg!

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att det blev ett ställningskrig i den här tråden är väl ganska väl konstaterat vid det här laget. Fine, men vad tjänar det till att skapa ett antal lite lagom nedlåtande inlägg bara för att reta upp folk?

Tråden hade också lugnat ner sig väsentligt när dessa typer av inlägg började dyka upp vilket är ganska ouppmärksamt. Tittar man på tråden ser man att det gick väääldigt fort fram till ungefär 10 sidor och sedan lugnade allt ner sig. Är inte långa diskussioner något som är poängen med ett forum?

Gillar man sakliga diskussioner som aldrig blir längre än 2 sidor kan man dra sig till NordicAudi. Tråkigare forum finns inte - vilket är olyckligt när märket i sig producerar så fina produkter.

Ahab
320d Xdrive 2011
Spelar det ngn roll i denna tråden i hur många svar man fått i en annan tråd som man har startat?????

Ja du , "Lövet" det var ju verkligen sakligt att ta upp i denna tråden!

Att du inte tar illa vid dig märks på dina inlägg!

Over and out!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Du nämner nordic, håller helt med dig - har ställt en fråga där en gång men inte en enda som behagat svara. Man får mycket bättre kontakt på detta forum oavsett vilket bilmärka man kör.
Det skulle dessutom vara kul att träffa några av er in real life. För att se vilka filurer ni är.

Trevlig Kväll allesammans.

//Stefan
Lövet: Ja det har helt klart blivit ställningskrig i denna tråden och mycket pga din envishet. Helt obegripligt egentligen, för vi lever väl i ett fritt land där var och en får annonsera ut sina bilar till vilka priser som helst?

Eller har jag missat något? Har lövet blivit officiell prispolis med rätt att jaga somliga annonsörer som i hans tycke har alltför höga priser på sina utannonserade bilar?

Till moderatorerna: detta inlägg innehåller ej personangrepp eller pajkastning bara en liten fråga med en liten gnutta ironi. Mitt syfte har inte varit att såra någon eller att starta bråk, tvärtom så hoppas och tror jag att den som läser ovanstående både lövet och alla andra har en liten gnutta humor och inte tar illa vid sig.

Mvh Henke lexus
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är problemet? Vi har DISKUTERAT priset fram och tillbaka vilket är meningen med ett forum eller hur? Sevak får givetvis annonsera hur han vill, men startar man en tråd där man vill ha synpunkter på prissättningen så är det precis det man får.

Angående personangrepp så har de enbart startats från din sida och moderatorerna har gjort ett helt korrekt jobb när de tagit bort dem.

Du har svårt för att ge dig i en diskussion utan du måste till vilket pris som helst vinna den det är där skon klämmer. Andras argument avfärdar du hela tiden och det är mer en kamp om "vem som har rätt" och inte så mycket givande och tagande.

Men men du får diskutera eller argumentera hur du vill och hur mycket du vill jag ska försöka lägga band på mig och inte reta upp mig på dig och ditt sätt att diskutera hädanefter.

Angående personangrepp så har jag aldrig beskyllt dig för det och såvitt jag vet har jag inte gjort mig skyldig till det. Men om nu någon har känt sig utsatt för personangrepp från min sida, tydligen har lövet det, så ber jag så mycket om ursäkt för det och lovar att inte medvetet trampa någon annan på tårna i fortsättningen.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med om att V50 inte riktigt når upp till Audi och BMW i känsla.Men det är knappast lysår mellan dessa bilar.Tycker denna skillnaden visas i prissättningen.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag kan hålla med om att v50 inte kan mäta sig med Audi och Bmw, maken till tråkig bil........
Dyr om man ser till vad man får för pengarna.

Jag har belägg för detta då jag har kört v50 med olika motoralternativ.
Fick ett bud idag. 205 000 som jag tackade nej till.
Samma person bjöd idag 210 som jag också tackade nej till. Väntar på hans svar för o se om han bjuder högre. Hoppas även han är seriös han verkar va det.
Sevak..Jag vill inte va elak men..210 va ett mkt bra bud..Om du nu fick det..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.