AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.908

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 12 av 15
ahab: Vad säger det dig? Jag tror faktiskt jag har gjort det. Är 22 om 2 veckor;)
ahab: Jag vill inte få ut något mer. Det är ni som skriver och jag försvarar mig. Den här tråden börjar spåra ur lite. Men men ni får diskutera vad ni vill.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Sevak: Någon som överhuvudtaget hört av sig?
1 som mailat. Men jag har tålamod nu. Tror inte många letar bil nu. Nog fler som gör det slutet mot februari. Men något jag lärt mig av blocket är att de kan va hur tyst som helst sen en dag ringer det en seriös och de blir affär.
Sänkte priset nyss till 225. Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Låt mig gissa, denne kom med ett bud på under 200´ utan att fråga något mer..?
Det va någon som drev bara. Bjöd 140 000 tror jag de va.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är vel nackdelen när man annonserar på nätet. Man får ju en del konstiga svar. Lite derför att jag valde att byta in min gamla bil,istället för att sälja privat.
Det är alltid så med blocket. Hade vår förra s80 på blocket för ca 2 år sedan. Den va en av de billigaste på blocket med dess miltal och utrustning. Begärde 90 000 kr. Va folk som maila och bjöd 40-50 tusen. Bytte in den mot en s80 07a. Dagen efter vi bytte in den ringde en kille och ville köpa den för 90 000. Otur ;) Sen får man sjuka bytes förslag ibland.
Om ni tycker min är dyr vad är denna då?
Länk
Taget från annonsen "mycket fin färgkombination med ljust skinn och svart bil samt ädelträ"

Jag ser inget ljust skinn.
Förmodligen en säljare av en liknande bil som försöker pressa upp prisbilden genom att lägga in en fejkannons
Eftersom han har skrivit sitt nr osv tror jag det är en seriös annons även om hans svenska är inte världens bästa.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det förstår du vel,Sevak.Detta är en S80 Sport Cupe.
Coupéer är alltid dyrare än sedaner:-)
haha
Kilroy: Jo helt enkelt därför att du uttrycker dig barnsligt och nedvärderande om Sevaks bil i hans tråd i ett icke-BMW forum samtidigt som du kör en bil som inte är någon dyrgrip och vars bäst-före-datum är passerat. Känns lite väl kaxigt, bara. Det är ju verkligen inte så att du kör en ny M-B S-klass precis. Till exempel.

Varför ska Volvoägare alls behöva anstå spott och spe i denna del av forumet? OBS: retorisk fråga - jag ger fan i ev. svar och lämnar nu denna tråd. Samtidigt hoppas jag Sevaks klart anständiga bil hittar rätt ägare till ett pris båda parter kan nöja sig med!
Jo förresten, för att stävja ev. spekulationer och höja stämningen lite... ;-): jag äger själv ingen Volvo, och har inte gjort så på över 15 år, då jag sålde min original MFF-blåmetallic 164E med matchande skinnklädsel. De va grejor de, påga'!

Däremot har min fru en V50 D5 Summum (med cacaofärgat läder och ekpaneler - bara en så'n sak :)), och det är ett alldeles förträffligt fordon. Enda invändningen är motorns gångkultur (kraft och ekonomi är dock helt OK). Men när den nya D5-motorn snart hittar ner i S40/V50, tror jag vi har en seriös konkurrent till premiumtyskarna.

Va en som ringde idag han va beredd att betala 220 tusen men han måste sälja sin volvo s40-05a först. Han skulle höra av sig när han fått sålt på den.
kilroy
Helgeson*

"Jo helt enkelt därför att du uttrycker dig barnsligt och nedvärderande om Sevaks bil"

Du får läsa inläggen lite mer noggrant i fortsättningen. Jag har inte uttryckt mig öht om Sevaks bil. Jag har sagt att S80 är en typisk familjebil...vilket den ju tveklöst är.

"Varför ska Volvoägare alls behöva anstå spott och spe i denna del av forumet?"

Det här är ett BMW forum vilket innebär att en bil som Volvo regelbundet kommenteras negativt av många medlemmar. Inser man inte det tror jag man bör hålla sig utanför AP. Man skall också ha klart för sig att ganska många AP-medlemmar faktiskt också äger en Volvo förutom sin BMW. En vild gissning från min sida är att många av dessa medlemmar faktiskt föredrar sin BMW.

"du kör en bil som inte är någon dyrgrip och vars bäst-före-datum är passerat."

Jag förstår fortfarande inte vad MIN BIL har med saken att göra. Dessutom, och nu börjar det bli riktigt märkligt, vad har min bils värde för betydelse? Du menar alltså att om jag ägt en ny MB S-klass så hade mitt inlägg automatiskt haft ett större värde??

Redogör gärna för vilken nivå på AP-medlemmarnas bilar som är acceptabel för att man skall kunna yttra sig. 200.000:-? 500.000:-?

Min BMW, trots att "bäst-före-datum passerat" (??), är värd betydligt mer än en S80 från 2007. Inte för att det har någon betydelse men bara så du förstår att du är ute och cyklar rejält.

Eftersom din fru äger en V50 så förstår jag var skon klämmer. Låt oss klargöra en sak...S80 och V50 är utmärkta familjebilar. Ingen av dom kommer ens i närheten av det exklusivare segmentet av BMWs premiumbilar.

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kilroy: Varför har du så svårt med att acceptera att i en kategori som kallas "Övriga Bilmärken" pratas Volvo? Kan du inte göra oss en tjänst och bara hålla dig borta härifrån istället för att ständigt komma med nedvärderande kommentarer om hur fåniga vi är som diskuterar en Volvos värde?

Det finns gott om andra avdelningar för dig att hänga i när du har så svårt för denna.

Leffo
Trabant 601 -90
Nedan är 3 renommerade motorjournalisters (Automotorsports) omdömen om V50 när den ställs mot
Audi och BMW.

Enligt Kilroys uttalande:
"Ingen av dom kommer ens i närheten av det exklusivare segmentet av BMWs premiumbilar"

Det verkar som proffsen/Automotorsport har en annan uppfattning än Kilroy om Volvons egenskaper ;)

mvh.
/L

Intryck/Mikael Johnsson (Automotorsport)
”Snyggt jobbat Volvo”
Kan inte minnas när en Volvo hade så mycket att
sätta emot en lika stor Audi eller BMW senast. V50 har dynamiken och kompetensen. Det svagare varumärket gör att man dessutom får mer
råa prestanda för pengarna. V50 T5 är ett prestandaklipp. Men när det kommer till
känslor är Volvo fortfarande kallast i trion.

Intryck/Fredrik Pettersson (Automotorsport)
”V50 T5 erbjuder mest körmaskin”
Två, fyra, fem eller sex. Hjärtat säger två och sex, alltså bakhjulsdrift med sex cylindrar. Och trots det mjuka standardchassit ger 320i ruskigt mycket feedback. En njutning på riktigt knixiga och ojämna vägar. V50 är en kompetent kurvsmiskare trots ”felhjulsdriften”, framvagnen hanterar kraften imponerande bra. A4 hör hemma på motorvägen…

Intryck/Richard Sjösten (Automotorsport)
”Imponerande Volvo ”
En riktigt, riktigt trevlig vagn har Volvo lyckats få fram. Spänstig på vägen, fin kvalitetskänsla och en skopa nyskapande design skapar en mycket farlig konkurrent för de lätt ålderstigna BMW och Audi. Men varför inte välja bort turbomotorn i Volvon, och istället ta den pigga 2,4i och fylla med utrustning? Resultat – Sveriges vanligaste bil 2005!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.