AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.885

Sälja en volvo s80-07 summum

Sida 11 av 15
Ja du milde... Tänk att man 2009 - i samband med nya S80 - kan svänga sig med uttryck som "traktorförsäljning" och "en Volvo dessutom".

Fast det kanske var tänkt som ett skämt, liksom? Ganska slitet i så fall.

Kilroy, glöm inte att traktorn det handlar om tex har bättre stolar, klima, rostskydd, strålkastare och säkerhet än din. Jag skulle själv alla dagar i veckan välja Sevaks bil framför en gammal trimmad M5:a och önskar honom lycka till.

Andreas: Nypris är ca 80 000 kr mer än kinetic. Sen lär v8 i s80 bli som förra generationens T6 dvs kosta lika mycket som 2,4 och vissa är till och med billigare. Tror ej många köper en s80 v8.

Stockbroke: Hade du följt tråden bättre hade du sätt att den bilen har vi redan tagit upp.

Helgeson: Tackar
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
80 mer än en manuell Kinetic - stämmer säkerligen.

Men var den mer än 35000kr dyrare (230'-195') än den mörkblå Momentumen? 15.000kr dyrare är Summum som ny sedan har du vissa saker ytterligare.

Relativt den blå tror/tycker jag du ligger för högt.

M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Helgesson,vore ju konstigt om S80:n inte var bättre än E39 på dessa punkter.
S80 är ju en 10 år nyare konstruktion.
Sevaks S80,är visserligen fin.Men jag hade ju definitvt tagit Killroys M5:a före S80:n varje gång.
J.Lindström
M.A.

S80:in har bättre stolar, klima, rostskydd, strålkastare och säkerhet än E60/E61 också!!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är fortfarande en mycket konstruktion.Finns inga Volvo stolar som är godare än mina komfort-stolar.Rostskyddet är vel lite tidigt att uttala sig om.Man får vel ge S80 ett par år innan man kan sätta nåt betyg på detta.Sen vad jag vet så är inte rosten nåt problem på E60/61.
Finns inget på min 03:a iallafall.
Andreas: Den blå momentum är verkligen billig. Vad tycker du jag ska sätta för pris och gå ner till max då? Som de ser ut nu går jag inte under 220.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ooops.Skulle vara nyare konstruktion.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Kilroy, glöm inte att traktorn det handlar om tex har bättre stolar, klima, rostskydd, strålkastare och säkerhet än din"

En modern traktor har väl bra stolar, bra klima och schysst belysning?

Jag har mkt liten erfarenhet av S80 men V70 är inte speciellt rolig att köra men komforten är god och ännu bättre i S80.
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Sevak: Tyvärr tror jag att du måste gå ner under 220. Utgångspris på 219 och sen vara beredd att släppa bilen för 210. Med lite prut på den blå momentumen så skiljer det då ändå 20k, och jag tror att det blir svårt att hitta en köpare som tycker att skillnaden är värd mer än så.
Det kan vara en bättre affär att behålla vinterdäcken och sälja dem separat. Då kan du gå ned 5k till i pris på bilen. De flesta S80-ägare tycker att det duger gott med 16" plåtisar på vintern.
Jonas530i: Svårt att sälja vinter fälgarna med däck separat då de sitter monterade nu och orkar ändå ej hålla på med sånt. Får väl hoppas att den blå försvinner snart eller att någon helt enkelt är ute efter en summum.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Fast s80n är så himla bra och har så bra säten och lyktor så hamnar den på en föga imponerande trettiotredje plats på 2008 försäljningslista, e60/61 plockar plats 19. Säger en del om vad folk prioriterar, bra lampor eller körkänsla hmmm!?

Personligen hoppas jag att du får vad du vill ha för bilen Sevak, precis som jag önskar mig själv när jag säljer något. Tyvärr fungerar det som så att du får det som någon är beredd att betala för din vara, accepteras inte det priset av dig får du helt enkelt fortsätta köra volvo s80.

Personligen börjar jag bli trött på att få inkorgen bombad av svar i detta inlägget, dessutom en värderingsfråga på en volvo.
Att köpa en så ny bil som 21åring och sen ångra sig och villja ha en 335a istället framkallar inga tyckasyndomkänslor hos mig iallafall.
När jag var 21 hade jag en 900 med dubbla weber som alltid var griniga!

Lyxproblem!!!

Hur var det här då?
kilroy
Helgeson*

Jag förstår öht inte varför du har dragit in MIN bil i detta. Frågeställningen gällde, såvitt jag vet, inte om att köpa en S80 eller eller min bil.

Björn B*

Jodå, S80 har, precis som dom flesta nyare familjebilar, både bra klima, bra stolar och bra belysning. Dessutom har den också körkänsla, prestanda och väghållning som en familjebil.

Sevak*

Detta är ett BMW forum vilket betyder att man som ägare av Volvo eller Saab får vara beredd på lite "spott och spe". Det fungerar likadant på alla märkesorienterade forum och är inget man skall hänga upp sig på. Rimligtvis föredrar de flesta AP-medlemmarna BMW istället för Volvo (utom möjligtvis Helgeson).

Slutligen hoppas jag att du får sålt din S80 till ett acceptabelt pris.

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

Ahab: S80n är familje bilen men de är jag som sköter bilaffärerna och bilarna i familjen tillsammans med min far. S80 skulle vi egentligen ha kvar, Min pappa hade en vw caddy skåp som de brände upp för 2 mån sen. Han köpte en vw passat kombi 2.0TDI för 1 månad sen. De ska nu ha den som familje bil samt att han ska ha den och pendla med till jobbet. Så därför ska volvon säljas. Kan säga en sak jag har nog jobbat och slitit dubbelt så mycket mer än vad du hade gjort när du va 21.
Kan även tala om att den blå momentum för 195 ej är prutbar. Det sa han iallafall när en vän maila han.
Förstår inte varför jag lägger mig i men jag kan ju inte låta bli:

Ahab var ligger Volvo V70 på den listan då? Den lär ju ha samma strålkastare och stolar på S80 :) Folk prioriterar nog inte BMWs körglädje utan svensken är ju så konservativ så man blir mörkrädd. "Nää Volvo är ju bra bilar" osv.

Sen är ju inte S80n Sevaks egna utan farsans om jag förstod det hela rätt.

Med gott uppsåt /Martin

Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Sevak! vad mer tror du att du kommer att få ut genom denna tråden? Alla dina frågor besvaras den dagen då bilen säljs.

Printscreen! Just det v70 ligger som nr 1, och varför har du själv svarat på!

Själv haft en v70 med bra prestanda, men ack villken ultratråkig bil. Jag har avlagt ett heligt löfte om att aldrig uppbära titeln volvoägare igen.

Hur var det här då?
Ursäkta Ahab men du säger ju att E60 säljer bättre än S80 pga att folk prioriterar körkänsla framför sköna stolar men likväl säljer V70 bättre än E60? Hur menar du?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är det för totalt onödiga inlägg som börjar droppa in i den här tråden? Sitta och gnälla över att Sevak får många svar! Har ni inget vettigare att skriva?

Ahab
320d Xdrive 2011
S80 och e60 (sedan) är väl att jämföra. V70 betingar ett lägre pris jämfört med 5seriens dito, därav högre försäljningssiffror (eget exempel).
Vad mer vill du ha, du kan ju Googla allt detta själv så slipper jag dra det för dig eller köp en volvo och upptäck själv. Du kan köpa Sevaks s80, vet ja!

Sevak! Att du här berättar hur mycket mer än mig du har jobbat vid 21års ålder och detta utan att känna mig vid person säger en del om dig...

Hur var det här då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.