|
Sida 10 av 15
|
|
|---|---|
|
Tänker inte skriva mer än detta inlägg...men det jag kan se vara det svåra med att sälja en så pass dyr bil privat är att säljaren inte kan erbjuda någon finansiering samt inte tar inbyte. Så med andra ord en med cash och utan inbyte borde nog locka...men den köparen vill nog pruta "Cash is King" Men lyckas du få det du begär så är det bara att gratulera...för väntar du till höst när hela bilbranchen craschat så blir det inte kul. |
|
kilroy |
"Nu är det uppe i 9 sidor med inlägg om traktorförsäljning på en BMW sajt märkligt". Håller helt med hasso. Hur kan man spendera 10 sidor på att diskutera värderingen av en bil (en Volvo dessutom) som ligger ute på annons och ännu inte är såld?? Det är precis lika korkat som att diskutera hur vädret kanske blir om 2 veckor. - Jag tror att det blir +5 och mulet. - Nej, jag tror att det blir +2 och solsken. Om någon har för högt ställda förväntningar på sin bils värde...so what? När försäljningen väl är genomförd vet vi resultatet (kanske). En bils värde avgörs av en mängd olika parametrar och en bil är bara värd så mycket som ägaren kan få ut vid en specifik tidpunkt. Resultatet av försäljning av 2 eller flera liknande bilar kan heller aldrig jämföras rakt av eftersom förutsättningarna inte är desamma. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
Värderingsdebatter brukar engagera många, oavsett märke o modell.. Felet är väl att man vill ha facit lite för tidigt- historien kanske ger det rätta svaret.. 10 sidor om något ointressant? Jag brukar hoppa över trådar som jag anser vara ointressanta- testa det! |
|
|
Crille82: Du behöver inte överdriva och lägga till egna saker som andreas. Den som letar bil behöver inte leta efter en grå med ljust skinn samt max 2000 mil. |
|
|
Tycker att tråden är intressant, kul att se hur lätt vissa blir sura... Och som nämnt tidigare i tråden gör knappast tonade rutor plus 18'' att priset går upp snarare ner om man betänker vilken kundkrets bilen har. Dock ser den mycket fin ut. Det är också anmärkningsvärt att man kan få en i princip ny "LYX" Volvo för under 200'. För ett år sedan skulle den antagligen sålts på några timmar. |
|
|
Hasso; Kilroy: I vilken forumdel ligger denna värderingstråd? Jamen just det övriga bilmärken.... Pipe down och skriv inte i tråden om ni nu inte tycker att den hör hemma här vilket den givetvis gör, Mer träffande för denna forumdelen blir inte tråden. Länk |
|
|
Sevak, hur går försäljningen? Finns det något intresse/sug efter den? |
|
| Wendtan, jag kunde inte sagt det bättre själv. | |
kilroy |
wendtan* Du har helt rätt, visst hör tråden hemma bland "Övriga bilmärken"....men det var ju egentligen inte min huvudsakliga poäng. Trådskaparen har möjligtvis en lite optimistisk syn på sin bils värde vilket några medlemmar ihärdigt försöker bevisa. Tråden har förvandlats till en kamp där man via mer eller mindre övertygande argument försöker hävda sin ståndpunkt. Det borde inte behövas 10 sidor för att enkelt konstatera att man har helt olika uppfattningar om hur bilar värderas. Så fort man upptäcker det finns det ju ingen anledning att gagga vidare eftersom inga sakargument i förväg kommer att slutgiltigt avgöra bilens värde. Med andra ord leder diskussionen ingen vart. Grejen är ju att "värdet" så här långt är fiktivt och ingen argumentation i världen kan ge den ena parten rätt. Det stadiet inträffar först när bilen är såld och det rätta värdet utkristalliserar sig. Jag tycker fortfarande att diskussionen påminner om en diskussion om hur vädret blir om 2 veckor eftersom den diskussionen inte heller påverkas av några sakargument. Tycker man olika så träffas man om 2 veckor...och då kan man ju möjligtvis vänskapligt gagga om VARFÖR den ene hade rätt. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
samuel2: Visa mig en lyxutrustad s80 eller nya v70 för under 200 000. Du kan inte skriva något du inte vet något om. |
|
|
Lycka till Sevak med försäljningen. Hoppas att rätt köpare dyker upp snart för bilen är helt klart fin och med bra utrustning. M.v.h. Johan... |
|
|
Detta tillför väl egentligen ingenting men jäklar vad läcker inredning Volvo har lyckats knåpa ihop i S80n! I klass med 5-serie helt klart! Ps lycka till med försäljningen Sevak |
|
|
Sevak, menade inte just exakt din bil utan syftade på att S80 var Volvos "LYX" bil rent generellt! |
|
|
samuel: du kan ändå inte få en princip ny s80 för under 200 tusen. Du behöver inte överdriva, den här tråden handlar om en väl utrustad bil. |
|
|
Sevak du kanske ska lugna dig lite? Länk <- S80 -08 för under 200. |
|
|
Den bilen är basutr. Kinetic är grundpaketet och således inte välutrustad som Sevak skriver. Länk |
|
| Printscreen: Du är rolig du. Om du har en bmw som har 3 paket, skinn och automat ska du sätta samma pris som en bmw som inte har någon utrustning alls? Vem som helst fattar väl att du inte kan jämnföra en kinetic, manuell med en summum,automat och som även har extrautrustning utöver summum. | |
|
Ingen påstår att din bil ska kosta lika mycket - bara att skillnaden inte kan vara för stor. Eftersom en S80 V8 kostade 200.000kr mer som ny, ska den då göra det som begagnad? Svaret är naturligtvis nej. Hur mycket dyrare var din Summum än bilen i Printscreens länk? 50.000kr? Då återstår kanske 25.000kr kvar som din bil ska kosta mer som begagnad. Fine - problemet är att du säljer billen privat vilket minskar folks betalningsvilja. Generellt sett brukar man tala om 10% lägre vid privatköp. ______________________________ //Lövet |
|
| Sevak det var du som sa att "du kan ändå inte få en princip ny s80 för under 200 tusen" vilket jag motbevisade direkt. | |
|
Ett ex. på blocket som framstår som mycket billig.. Länk Helläder, xenon mm Under 2000 mil och begärt pris 195k.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.