|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Du får köpa den om du vill! ;-) Nä, jag blev själv förvånad när jag läste annonsen och slog till direkt. Nu har jag haft bilen några år och den är riktigt kul faktiskt, trots sitt ovårdade yttre samt avsaknad av motoreffekt... Särskilt kul är den på snöigt väglag. ;-) mvh Conan |
|
|
Har samma problem från min e30 89a ! :( /Ludvig |
|
|
Kludd: Då får vi hjälpas åt med detta bekymmer, jag skall försöka komma ihåg att skriva i tråden när och om jag löser problemet. Skall kolla igen på muttern till hjullagret, hade ingen hylsa som var stor nog men hjulet gick inte direkt att vicka på så att säga. Får väl prova om det går att dra åt lite? mvh Conan |
|
|
Har du nyligen bytt bromsback eller något sånt ? /Ludvig |
|
|
Nej. Fjädrar och dämpare är bytta för drygt nåt år sedan, men detta ljud uppstod för några månaders sen tror jag, kanske ett halvår... Känns som att jag kollat det som är logiskt att kolla, men antagligen har jag inte kollat noga eller helt enkelt missat nåt. mvh Conan |
|
|
Jag tror jag vet vad det är ! Diffen som sitter där bak , har du kollat om du tappat nå olja ur den? Testa fylla på olja och se om det låter lika jävligt då! ljudet låter typ som metall mot metall eller hur? /Ludvig |
|
|
Jag har fyllt på olja, men ljudet är kvar. Japp, det låter nog lite som metall mot metall... Skall i helgen kolla om handbromsen i trumman kan ge detta ljud, men jag tycker inte att det känns logiskt. Skall även känna på kronmuttern när jag köpt/lånat en hylsa som passar. Mvh Conny mvh Conan |
|
|
Ärdin koppling halv dålig? /Ludvig |
|
|
Vet ej, men den är nog inte jättefräsch i allafall. Slirar inte vid normal körning vad jag märkt. Tror att det har nåt med den att göra? mvh Conan |
|
|
jag vet inte kan ha, om kopplingen är dålig skapas det vibrationer som kan gå via kardan axeln och vidare bak, alltså vetinte exakt min koppling är väl inte heller okej så att, men alltså haru koljat oljan i diffen? jag kollade min den såg inte så fräsch ska byta den och se om det blir någon skillnad! hör av mig efter det=) /Ludvig |
|
|
Japp, har kollat oljan och fyllt på lite. Jag skulle ju kolla bromsen/handbromsen, men inte orkat/hunnit. Har fixat lite med m3:an istället. mvh Conan |
|
|
haha snyggt :) M3 e30 eller m3 e36 eller :) ? /Ludvig |
|
|
e36: Länk mvh Conan |
|
|
Estroil blå vacker färg ;) ren porr =) gåren slött:D? /Ludvig |
|
|
Den går bättre än min 320 i alla fall ;-) Och den är avus-blå. (polarna kallar den anusblå, helt oväntat... ;-) ) mvh Conan |
|
|
okeeej =) hahahhaha näe det kändes nästan väntat haha :D /Ludvig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.