|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Okej. Tack för ditt tips. Jag ska göra som du säger om jag inte får till det enligt bmw mekanikerns instruktioner. Tack för hjälpen. Tack till alla som har ägnat er tid att svara! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW meken är som vanligt helt fel ute, hans påstående är inte ens i närheten av den luftningsprocess som beskrivs i BMWs verkstadshandbok, ett rent livsfarligt påstående av honom till en privatperson. varför inte kolla mektipsavdelningen tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej Efterfyllde i dag iaf med några deciliter och nu har jag stabil kupevärme även på tomgång. Men ska jag altså gör något nu för att få eventuell kvarvarande luft? Allt är som det ska nu |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan gömma sig luftfickor i flera veckor har jag flertalet exempel på, som till sist hamnar i termostathuset och då öppnar inte termostaten pga vill ha kontakt med vatten, tyvärr har flertalet topphaverier orsakats av slarvig luftningen, alternativ små läckage så det blir luft i systemet istället, och kör då fel person bilen som inte vet vad tempmäteren är för nått utan konstaterar UJ vad det ryker och det är nån röd lampa som lyser så är det kört. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tjena! Håller också på med att lufta min 750(e38) lyckas inte nåt vidare, lite fes värme på passagerarsidan kallt på förarsidan börjar bli less på att hålla på, prövar alla knep snart får jag testa att lyfta fram och se om det kan hjälpa tycker det verkar konstigt.alldrig varit med om värre biljä...l att få värme i. |
|
| Men om allt funkar som det ska och det gör det nu... kan jag anta att det är lugnt då eller så jag göra något för att få ur eventuell kvarvarande luft?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.