|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Markuz: M3 E30 har blivit en klassiker, det finns dessutom betydligt färre att få tag i. Varför inte köpa en M3 E46 som är en betydligt potentare/modernare bil än E36 för under 200000:-? Jag står fast vid att jag tvekar på att någon betalar 200-250000:- för en vanlig M3 E36, såvida det inte gäller en specialmodell. Spelar ingen roll vad du tror... ;-) |
|
| Fjalar? Andra ägaren i Sverige, om du inte fattade det. Köpte den i maj i år. Förra ägaren tog in den till Sverige 1999. Hänger du med? | |
| Bra reflektion fjalar. När köptes bilen? Konstigt att inte M3 GT är värda mer. Vanliga 3,2 or gick ju länge för högre priser. | |
|
"Min hade också låga miltal och endast 1 ägare före mig som ägde den i 9år. " Låter som upplagt för missförstånd. Eller ska man tolka meningen som att endast en av ägarna ägde den i 9år och dom andra 6 hade den bara några månader var? ;) |
|
|
Gallardo: Nä, jag bidar min tid. Överpris säger du, kolla vad de begär på mobile.de för GT. Har du sett min bil? Vet du vad jag lagt ut på att förfina bilen på olika sätt? Nä, trodde väl det. En 95:a för 70K, då såg den ut därefter också. Visst får man en M3 E30 och en riktigt fin sådan för samma pengar men i längden är en sådan inte lika tight som en M3 E36. Kultstatus eller ej. crille82: Du har ca 18K M3 E30 att välja på. En M3 E46 för under 200K, hur tror du den ser ut? Mvh Markuz |
|
| Kanske bättre att ta en liten förlust nu än en större sedan? 95K Låter ändå som ett bra bud nu när det nästan inte går att sälja bil. | |
Gemini__ |
Nu skrev han ju ändå detta i ett tidigare inlägg : "jag är andra ägaren i sverige, han jag köpte den av ägde den i 9år" Klart som korvspad =) Mvh: Thomas |
| Markuz: Jag tror inte det skulle vara några problem att få en bra M3 E46 för under 200´ i dagens läge, dock inte en lågmilare.... | |
|
Markuz: Du har inte haft din GT så länge, inte sant? Jag var nämligen spekulant på den när den var till salu för en tid sen. Betydligt mycket billigare än vad du har den utannonserad för, och då ingick dessutom mycket fina AC Schnitzer-fälgar. Inget fel att försöka tjäna pengar på den dock. Personligen tycker jag inte att det är så konstigt att M3 GT inte värderas högre än de gör. Färgen på inredningen och det faktum att en 3,2 är snabbare gör nog sitt till, i alla fall för mig. |
|
|
Det kanske är så ja, men det är en helt annan bil idag. Går inte att jämföra med när jag köpte bilen. Spekulanter finns det gott om, seriösa köpare finns det färre av. Fälgarna sålde jag, de sitter på en lila M3:a norrut någonstans. Finns BBS/bmw fälgar med MPSC R-däck att tillgå nu istället. Jag är ingen bilhandlare, försöker bara få igen lite av vad jag lagt ut. Bilens färg och inredning kan naturligtvis spela roll men det där att 3,2:an är så mycket snabbare är högst tveksamt. Har läst om många besvikna ägare här på AP som inte har fått sina utlovade 321Hk. Mvh Markuz |
|
|
Länk Länk Sv. sålda E46 m3 10000 mil.Får du nog för runt 200.000 i renköp.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.