|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Pga att blir av med jobbet så måste jag sälja m3an... köpte den för 135000 och har fått 95000 i bud, känns förjävligt.. | |
| hyr længe har du haft den? | |
Gemini__ |
Tråkigt att du blir av med jobbet. Bara nyfiken på vad du anser är ett mer rimligt pris. Med tanke på att en kompis köpte en snuskfin M3 E36 3.2:a med lågt miltal (5000 mil) för 125 tkr nu i våras, tycker jag 95 tkr för en fin 3.0:a inte kan betraktas som ett underpris. Lycka till iaf. Mvh: Thomas |
|
Utan att veta speciellt mycket om din bil, så tycker jag 95k låter som ett bra pris. Kompisen sålde sin fina 3.2:a för ett år sen för 95k och priserna har inte precis ökat efter det. Gick en 3.0:a för 60k häromveckan tex. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Tror att e36 m3 ägare kommer att få acceptera 50-60 tusen då m3 e46 står och knackar på dörren med ett mycket större antal sålda, inte att glömma det stora antalet m5 som finns runt 100 tusen | |
|
Tråkigt att du måste sälja, men jag tcker nog även jag att 95 000 verkar ganska bra för en -94 |
|
|
En Dakargul m3 e36 årsm 94 för 95 000 lär ju vara rena drömmen. Sälj fort som fan innan köparen ångrar sig. Det där budet får du inte en gång till. |
|
| Det låter som ett kanon bud släpp den direkt.Sen när du får jobb igen så kan du köpa en annan för 50-60k. | |
| Ja tog budet och den kommer bli såld imorn, nog svårt och få tag i rätt köpare med finanskriser och allt varsel överallt. Iaf lite mer info om bilen, jag är andra ägaren i sverige, han jag köpte den av ägde den i 9år. Extremt fin och allt dokumenterat & så har den varit enthusiast försäkrad. Gått strax under 8500mil. | |
| När man får jobb igen så blir det nog en M bil igen, garanterat. Varit mycket nöjd och haft mycket kul bakom ratten. | |
| Det var väl då knappast ngt underpris - grattis till en bra affär! | |
|
Gemini__: Det låter som din kompis hade ren tur och säljaren inte visste vad han hade tydligen. Det finns en 3,2:a med 3K+ mil på blocket för 250K. Rimligtvis borde din kompis bil legat högre i pris, runt 200K. Mvh Markuz |
|
|
Och du tror man får 200 för en över tio år gammal M3? Ligger en -98 SMG som gått 5400 mil, 149000:- på en firma. Den har varit ute på annons i över en månad och blir inte såld... Bara för att vissa begär ett jävla överpris så betyder det inte bilen är värd det... |
|
| Om man hittar rätt person som är villig och betala för ett bra exemplar och inte ett lik så kan man nog få lite högre. Fast såna köpare växer nog inte på träd nu i dessa tider. Sålde min till en bekant för ett höstpris idag, blev rätt nöjd ändå efter man sett hur priserna sjunker på blocket. | |
| 200-250000:- tror jag knappast någon betalar för en M3 E36, oavsett hur fin och lågmilad den är... | |
Gemini__ |
Markuz: Ja, han hade tur att han öht hittade en så lågmilad vagn till salu. Tycker det var ett bra pris. Men det dyker upp pärlor till rätt pris med jämna mellanrum, gäller bara att hålla ögonén öppna. Annonsen låg för övrigt ute på Blocket bland alla andra M3:or. Ägaren hade haft bilen i sin ägo många år. Om det hade varit min vagn hade jag naturligvis spelat på det otroligt låga miltalet och det fina skicket och begärt betydligt mer, inget snack om saken. =) Mvh: Thomas |
|
Gemini__: Min hade också låga miltal och endast 1 ägare före mig som ägde den i 9år. Därför jag skrev att jag tyckte det var ett underpris med 95000, ska väll leta efter en annan e36:a när man väl fått jobb igen :) |
|
|
crille82: Naturligtvis tror jag det, kolla vad som begärs för M3 E30 idag. Både i Sverige och övriga Europa. Gillar den bilen skarpt men för samma pengar får man en mer potent bil i M3 E36. Vidare spelar det mig ingen roll vad du tror. Gemini__: Ja, helt klart ett bra pris för köparen. Säljaren däremot, tycker jag sålde för billigt. Det är den typen av affärer som gör att vi andra som har fina bilar och vill sälja inte kan konkurrera på marknaden. Måste missat bilen helt enkelt, går in dagligen och kollar om det finns några lågmilare. Och med lågmilare menar jag allt under 10K mil. Mvh Markuz |
|
|
crille82: Sorry, glömde bilen du nämnde. Det är ju en sk Limo till att börja med, det ska till en specifik köpare till den med tanke på att den har fyra dörrar. Inte alls lika snygg som en Coupè, lite tyngre dessutom om jag minns rätt. För de invigda så är SMG 1 bara skräp i de flesta fall. Bilen kommer troligtvis säljas till någon som inte har en susning om att växellådan kan ge en massa problem. Och den kommer att säljas, tro mig. Mvh Markuz |
|
|
Markuz: Bitter att ingen vill köpa din M3 GT till överpris eller? För samma peng får man en riktigt fin M3 E30, då är inte valet så svårt! Själv sålde jag min M3 -95a för 70k för två veckor sen. |
|
| Vänta lite nu... Ägaren innan dig hade bilen i 9 år. Det betyder att Du köpte bilen 2003 för 135000kr. Nu, 5 år senare är Du förargad för att du förlorat 40000kr? Mitt råd till dig är att ALDRIG fundera på att köpa bil igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.